Televiziunea Română vrea să dea lovitura pe piața media prin organizarea și găzduirea unuia dintre cele mai de succes reality show-uri din țara noastră. 

Vorbim de formatul „Big Brother”, creat inițial de compania Endemol din Olanda, în prezent Banijay. Acesta a mai fost organizat timp de două sezoane de Prima TV: primul în 2003, cel de-al doilea în 2004.

Izolați și filmați 24 de ore din 24

Pe scurt, despre celebrul format difuzat de televiziuni celebre din lume: un grup de persoane trebuie să trăiască într-o casă izolată, fără să aibă la dispoziție televizoare, internet, ziare, ceasuri. 

Viața petrecută în aceeași casă este înregistrată 24 de ore din 24, cu camere la vedere, dar și ascunse în toate camerele casei. Fiecare zi aduce misiuni concurenților, primind tot felul de avantaje dacă acestea sunt îndeplinite. 

La finalul săptămânii, cei din casă propun doi concurenți spre eliminare, iar cel care strânge cele mai puține voturi din partea publicului pleacă acasă. În precedentele sezoane „casa” a fost construită în incinta Sema Parc (fosta Semănătoarea), din București.

„În grila SRTv nu există un program de divertisment care să corespundă misiunii”

Dacă până acum la „Big Brother” România au participat doar oameni obișnuiți, Televiziunea Română vrea o ediție eveniment, în casă urmând să intre doar vedete. Cu impact pentru public și extrem de cunoscute de telespectatori.

„Se dorește relansarea show-ului într-o formulă complet reînnoită, ce are la bază o nouă viziune a formatului prin care se pune accentul pe valoarea umană a fiecărui concurent”, se arată în „Expunerea de motive”. Document ajuns deja pe masa Consiliului Director al Societății Române de Televiziune. 

Cei care l-au semnat notează că din noul format: „Pot decurge teme importante ale societății noastre. Solidaritatea feminină, integrarea socială a persoanelor cu dizabilități, discriminări rasiale, problema singurătății și fenomenul însingurării, importanța relațiilor dintre copii și părinți și traumele care pot avea loc pe parcursul copilăriei precum și efectele acestora pe termen lung”.

Mai mult se precizează „faptul că în grila SRTv nu există un program complex de reality show cu elemente de divertisment care să corespundă misiunii asumate de SRTv că «trebuie să reprezinte principala sursă de informație, educație și divertisment a românilor»”, dar și că „preocuparea pentru creșterea interesului telespectatorilor pentru programele SRTv și implicit creșterea audienței”. 

Cine a propus relansarea „Big Brother”?

Propunerea realizării acestui format nu a aparținut TVR, ci a fost propus Direcției de Programe de către compania Mediacast, la începutul lunii martie. 

„Această operațiune de relansare a formatului se exprimă printr-un proces de rebranding care vine și cu scopul de a schimba percepția publicului vis-a-vis de acest show”, susțin reprezentanții Mediacast în „Scrisoarea de intenție” adresată TVR.

Apoi aceștia mai adaugă detalii despre ce își doresc în urma realizării acestui noul reality-show. 

„Producția variantei VIP a reality-ului, axat în special pe factorul uman, emoțiile devenind protagoniste: de la poveștile de viață și (în cazul celebrităților) de succes al concurenților, până la confruntările care se vor naște din cauza izolării «forțate», totul este sub semnul unui adevărat carusel al emoțiilor, prin intermediul căruia se pot aduce în atenția publicului, subiecte și valori extrem de importante și cu adevărat compatibile cu Misiunea Publică a unei televiziuni de stat”.

Show-ul vine „la cheie” cu 105 episoade

Dacă s-ar obține toate aprobările necesare, iar TVR-ul ar bate palma pentru realizarea acestui show de televiziune, atunci totul ar urma să debuteze pe postul național în luna septembrie și să dureze până în decembrie 2023.

31 de gale live, toate în prime-time, cu difuzare de două ori pe săptămână, cu o durată de 200 de minute fiecare. Apoi să existe 105 episoade cu difuzare zilnică și o durată de 22 de minute fiecare. 

„Programul va fi oferit «la cheie» SRTv”, după cum se precizează în „Scrisoarea de intenție” primită de TVR, cât și în „Expunerea de motive”.

Pentru începerea negocierilor cu Mediacast, Televiziunea Română a format special o comisie din care fac parte următoarele persoane:

  • Diana Pascal (coordonator cu atribuții de Director Direcţia Programe)
  • Marius Portik (departament Marketing și Comunicare)
  • Laurenţiu Oprea (coordonator cu atribuții de Şef Serviciul Drepturi Autor)
  • Nicolae Cozma (producător)
  • un reprezentant din departamentul Juridic
  • un reprezentant din departamentului Economic
  • un reprezentant din departamentul Comercial.

Urmărește-ne pe Google News