Romina Sehlanec este coordonator ateliere UNATC Junior, asistent la catedra Master Pedagogie Teatrală, cercetător al temei „Corpul creator, corpul instrument în Arta Actorului”. “A fi doctorand cred că e un lucru frumos care, mie, cel puțin, îmi dă posibilitatea și resursele de a explora resursele teatrului. Eu cercetez. Vreau să formulez un nou mod de abordare a artei actorului prin intermediul corpului. Nu prin dans, ci prin mișcare. Nu sunt coregraf, ci sunt un actor care se mișcă”, spune Romina, care devine parcă altă persoană când vorbește despre cercetările ei.
Ea și grupul cu care lucrează au deja câteva proiecte la activ, cum ar fi “Idiotul” lui F.M. Dostoievski sau o adaptare după “Hamlet” de W. Shakespeare, ce va fi prezentată chiar pe 5 martie. Romina și-a început studiile cu un master în Marea Britanie, apoi a învățat o tehnică nouă în Danemarca, a lui Eugenio Barba, regizor și autor a numeroase studii și cărți despre teatru. Acum, încearcă să pună cap la cap tot ce a studiat pentru a ajunge la rezultatul spre care tinde: dezvoltarea plasticității psihice prin intermediul corpului. “Știu sigur că la noi în România actorii nu sunt învățați să își folosească corpul ca un instrument care să transmit. Noi mergem după școala rusă, care e foarte bună, dar actorul contemporan are nevoie de mai multe instrumente”, e de părere Romina.
“Miss” din casting nu seamănă cu mine, dar îmi place de ea
În paralel cu cercetările pentru doctorat, ea face parte și din echipa primului serial românesc difuzat exclusive online, Casting. Le are colege de platou pe actrițele Andreea Șovan, Olimpia Melinte și Ana Udroiu. Ele patru au scris scenariul și tot ele joacă rolurile a patru actrițe în căutare de roluri. Romina e “Miss”, o tânără cu foarte multe reguli și un stil de viață “precis”.
“Eu nu sunt atât de strictă, în viața reală. Dar îmi place de Miss pentru că e veselă, aduce culoare, militează pentru educația prin artă, iubirea pentru copii…”, spune Romina. Primul sezon din Casting s-a încheiat, dar fetele lucrează deja la al doilea.
CITEȘTE ȘI