Meadow Walker, în vârstă de 16 ani, afirmă în acele documente că Porsche a făcut economie şi nu a instalat anumite elemente de siguranţă în vehicul, iar acestea ar fi putut să evite accidentul în totalitate sau, cel puţin, să îi salveze viaţa lui Paul Walker, anunţă Mediafax.
Paul Walker era pasager într-un automobil Porsche Carrera GT – un model din 2005 – condus de Roger Rodas, care a pierdut controlul asupra vehiculului, înainte de a se izbi de mai mulţi copaci şi de a fi proiectat apoi într-un semafor, în Santa Clarita, la nord-vest de Los Angeles. În urma acelui impact, produs în noiembrie 2013, ambii pasageri au murit.
Potrivit documentelor depuse în instanţă, Porsche AG era la curent cu faptul că acel model de automobil „prezenta un anumit istoric în privinţa problemelor legate de instabilitate şi menţinere a controlului” şi că centurile de siguranţă erau astfel concepute încât, în cazul producerii unui impact frontal, sistemul de prindere al centurii aflat la nivelul umărului era proiectat către compartimentul din spate al vehiculului, în timp ce dispozitivul de fixare (a centurii) de la nivelul scaunului era proiectat pentru a rămâne la locul său.
„Acest sistem a tras înapoi pieptul lui Paul Walker cu o forţă de câteva mii de kilograme, rupându-i coastele şi pelvisul, aplatizându-i scaunul şi imobilizându-l cu faţa în sus, făcându-l să rămână în acea poziţie, în viaţă, până când vehiculul a fost cuprins de flăcări, la un minut şi 20 de secunde după impact”, se afirmă în acele documente depuse în instanţă.
„Dacă aceste defecte de fabricaţie nu ar fi existat în modelul Porsche Carrera GT, Paul Walker ar fi încă în viaţă astăzi”, au adăugat reclamanţii, criticând designul centurilor de siguranţă şi alte chestiuni tehnice.
Porsche nu a dat nicio declaraţie de presă în cursul zilei de luni. Însă avocaţii contructorului german de automobile au spus în luna aprilie că Roger Rodas s-a făcut vinovat de producerea acelui accident, în cadrul unui proces intentat de văduva acestuia împotriva diviziei nord-americane a grupului Porsche, în noiembrie 2014.
Avocaţii companiei germane au negat că acel vehicul ar fi prezentat vreun defect tehnic.
Decesul lui Paul Walker, la vârsta de 40 de ani, a determinat o stopare temporară a filmărilor de la „Furios şi iute 7”, cel mai recent film din această franciză de acţiune, inspirată din universul curselor ilegale de automobile sport şi care l-au transformat pe actorul american într-un star internaţional.
The Los Angeles Times a publicat un articol în care s-a afirmat că reprezentanţi ai Los Angeles County Sheriff’s Department şi California Highway Patrol au făcut o anchetă şi au ajuns la concluzia că viteza neregulamentară a fost cauza accidentului, nu problemele mecanice. Acelaşi cotidian american a spus că anchetatorii au ajuns la această concluzie după ce s-au consultat cu tehnicienii de la Porsche.
La ce oră se deschid secțiile de votare pentru alegerile prezidențiale din 24 noiembrie!