Jumanji: Welcome to the Jungle / Aventură în junglă (1 martie)
Din păcate, Robin Williams n-a mai apucat să facă vreo apariție-surpriză în această continuare a clasicului „Jumanji” (1995). Chiar și așa, o distribuție nouă și talentată reușește să crească miza jocului până la un nivel palpitant.
Dwayne „The Rock” Johnson, Kevin Hart, Jack Black și Karen Gillan sunt absorbiți în fantastica lume „Jumanji”, dar într-o dimensiune adaptată vremurilor moderne. Cei patru nu devin pioni într-un joc de societate, ci avataruri într-un joc video la fel de periculos!
Spider-Man 2 / Omul-Păianjen 2 (1 martie)
Considerat (pe bună dreptate) unul dintre cele mai bune filme cu supereroi din toate timpurile, această bijuterie din 2004 a lui Sam Raimi îl aduce pe Spider-Man (Tobey Maguire) față-n față cu un oponent spectaculos: Doctor Octopus (Alfred Molina) și tentaculele sale mecanice.
Cățărătorul pe pereți e nevoit să lupte în paralel pe trei fronturi: pe lângă inamicul formidabil, îi dau mari bătăi de cap relația amoroasă cu MJ (Kirsten Dunst) și faptul că-și pierde treptat superputerile.
The Terminal / Terminalul (1 martie)
Numele lui Steven Spielberg în dreptul rubricii „Regizor” ar trebui să te convingă din prima să vezi acest film din 2004. Dacă nu, poate că te ademenesc actorii Tom Hanks și Catherine Zeta-Jones.
Inspirat dintr-un eveniment real, „The Terminal” e povestea unui bărbat est-european care ajunge să locuiască în aeroportul JFK din New York. Asta pentru că SUA îi interzic să le treacă granița, iar situația politică critică din țara natală îl împiedică să se-ntoarcă.
Wonder / Minunea (1 martie)
Pe vremea când copilul-vedetă Jacob Tremblay încă strălucea, a jucat într-o dramă înduioșătoare numită „Wonder”, regizată de Stephen Chbosky pe baza unei cărți scrise tot de el.
Din cauza unei diformități faciale, August Pullman a urmat școala primară acasă, departe de orice coleg care l-ar fi putut hărțui din cauza aspectului fizic. Ajuns în clasa a V-a, micuțul va trebui să-și facă mult curaj, pentru că urmează să se înscrie pentru prima dată la o școală publică și să intre într-un colectiv de copii.
Lost Girls (13 martie)
Descris de Netflix ca fiind „tulburător” și „întunecat”, acest thriller pornește de la un înfiorător caz real ce vizează dispariția unor tinere, majoritatea prostituate.
Văzând că fiica ei nu mai dă niciun semn de viață de ceva vreme, Mari Gilbert (Amy Ryan) pune presiune pe autorități pentru a o găsi. Investigația scoate la lumină un întreg lanț de crime nerezolvate în trecut, care ar putea fi în sfârșit elucidate.
Moromeții 2 (15 martie)
La 31 de ani după lansarea originalului, regizorul Stere Gulea revine cu cea de-a doua parte a seriei „Moromeții”, ecranizarea volumului II din romanul lui Marin Preda. Plasată în aceeași comună Siliștea Gumești pe care ne-o amintim (poate fără pic de nostalgie) din anii de liceu, acțiunea se concentrează acum pe epoca postbelică.
Urmărim rămășițele familiei Moromete în încercarea de a ține pasul cu vremurile. Rămășițele, pentru că unul dintre fii a murit pe front, alți doi o duc bine-mersi în Capitală, fetele s-au căsătorit, iar Niculae (Iosif Paștina) a rămas singur în cârca părinților Ilie (Horațiu Mălăele) și Catrina (Dana Dogaru).
The Platform / Platforma (20 martie)
Cu un încurajator scor de 81% pe Rotten Tomatoes, acest SF-Horror spaniol se anunță a fi memorabil.
Vorbim despre un experiment sociologic sadic, desfășurat într-o închisoare proiectată pe verticală. Există o singură celulă per nivel, iar fiecare celulă găzduiește doi prizonieri. Aceștia își primesc zilnic mâncarea pe o platformă care se deplasează de sus în jos, trecând treptat pe la toate etajele.
Dacă fiecare s-ar limita la porția care i se cuvine, hrana ar ajunge lejer tuturor. Dar dacă cei de la primele niveluri se lăcomesc, pușcăriașii de dedesubt vor muri de foame. Greu de crezut că lumea va fi cinstită…
The English Game / Sportul englez (20 martie)
Alcătuit din 6 episoade, primul sezon al acestui serial ne teleportează în Anglia anilor 1870. Acolo și atunci, doi fotbaliști din clase sociale diferite leagă o prietenie improbabilă și aprind scânteia unei adevărate revoluții sportive: fotbalul, care până atunci era dedicat exclusiv aristrocraților, va deveni o activitate pentru mase.
Phantom Thread / Firul Fantomă (22 martie)
În regia lui Paul Thomas Anderson, „Phantom Thread” e ultimul film din cariera lui Daniel Day-Lewis, care pur și simplu a anunțat că se retrage din actorie. Englezul interpretează aici un designer de modă din Londra anilor 50 – unul atât de talentat, încât până și prințese din țări străine apelează la serviciile sale.
Rutina lui sofisticată e dată peste cap în momentul în care se îndrăgostește de-o chelneriță modestă și ușor necizelată, care îi devine muză. Dar femeia nu se mulțumește să fie un alt nume oarecare pe lista aventurilor desgnerului, ci e hotărâtă să-i fure mințile cu totul, să-l îngenunchieze emoțional.
Filmul a fost nominalizat la 6 Oscaruri în 2018, însă n-a reușit să câștige decât statueta pentru cele mai bune costume. Adecvat!
Curtiz / Regizorul maghiar care a răscolit Hollywoodul (25 martie)
Iubitorii clasicului „Casablanca” (1942) au ocazia să sape adânc în culisele acestui film. Nu explorăm doar platoul de filmare, ci și mintea și sufletul regizorului maghiar Michael Curtiz (jucat de Ferenc Lengyel).
Arogant și perseverent, Curtiz se războiește cu politicile studioului de film și cu diverse drame familiale în timpul producției lui „Casablanca”, producție măcinată de necazuri.