Will Smith îl joacă pe asasinul Henry Brogan, cel mai bun lunetist din lume, capabil să lichideze orice țintă de la orice distanță. La capătul unei cariere de excepție, bărbatul e pregătit să ia degetul de pe trăgaci și să se pensioneze. Totuși, agenția guvernamentală pentru care a ucis toată viața îi refuză luxul unei bătrâneți liniștite.
Pentru prima oară în viață, Henry se trezește la celălalt capăt al puștii. Pe urmele lui a pornit un tânăr soldat agil și acrobatic, care s-ar putea dovedi chiar mai letal decât el. „Vânătorul” nu e un tip oarecare, ci clona lui Henry Brogan, mai tânără decât el cu aproape 30 de ani.
Urmează o luptă aprigă între experiență și vitalitate, între ingeniozitate și forță brută, între Will Smith și Will Smith. Va reuși „bătrânul” să-și țină piept lui însuși?
Bun venit în viitor!
Vizual, „Gemini Man” te dă pe spate. Will Smith a fost dublat și întinerit prin procedee digitale așa avansate, de poți jura că l-au clonat pe bune. Doar în lumina puternică a soarelui sesizezi că-i ceva în neregulă cu fața copiei, dar asta se întâmplă abia la final.
Dacă Schwarzenegger întinerit virtual nu te-a convins în „Terminator Genisys” (2015), acum poți fi sigur că trăim într-o eră când actorii pot avea orice vârstă, fără să pară statui de ceară!
Cocreatorul „Game of Thrones” dezamăgește din nou
Printre alții, scenariul poartă semnătura lui David Benioff, pe care-l știm drept arhitect al serialului „Game of Thrones”. Dacă filmul ar fi apărut acum câțiva ani, ne-am fi bucurat să-i vedem numele pe poster, dar după acel ultim sezon dezamăgitor suntem reticenți.
Bine facem, pentru că povestea lui „Gemini Man” e subțirică, previzibilă și banală. Parcă nu și-au bătut capul să scrie ceva memorabil, convinși că prezența lui Will Smith și efectele speciale vor fi de ajuns pentru a cuceri publicul. O abordare așa superficială nu te mișcă decât la un nivel superficial: îți place ce vezi, dar uiți totul după câteva ore.
Nici dialogul nu-i vreo capodoperă, cu replici de genul „În adâncul meu, simt că sufletul mi-e rănit”. Nu ne mai spune cum te simți, Will, ci arată-ne!
Un film pe care-l joci
Acțiunea e de toți banii, cu lupte cursive și ușor de urmărit. Uneori par desprinse din jocuri video, dar nu pentru că ar fi coregrafiate caricatural, ci pentru că împrumută perspectiva specifică shooter-elor.
Îl urmărim din spate pe Will Smith, deplasându-ne în același ritm cu el, și parcă dăm click pe un mouse imaginar de fiecare dată când el acționează trăgaciul.
Ceva nu e-n regulă…
La început, până ți se acomodează ochii, s-ar putea să ai senzația că urmărești o piesă de teatru sau înregistrări din culise. Asta pentru că filmul e turnat și proiectat în HFR (High Frame Rate), ceea ce înseamnă că – pe ecran – în fiecare secundă se derulează 60 de cadre, față de standardul de 24.
Reamintesc faptul că orice video e o înșiruire de imagini (cadre), succesiunea lor rapidă creând iluzia de mișcare. Majoritatea filmelor sunt redate în 24 de cadre/secundă, însă Ang Lee a optat aici pentru un număr mult mai mare, 60.
Prin urmare, orice mișcare a lui Will Smith e extreeem de cursivă, ceea ce lasă impresia că ești în aceeași cameră cu el. E un sentiment straniu, care poate fi deranjant pentru mulți spectatori.
Merită?
„Gemini Man” pare că a fost turnat doar ca să se poată lăuda cu efectele spectaculoase. Fie, jos pălăria pentru ele, dar le-aș fi apreciat mai mult într-o poveste de calitate.
În altă ordine de idei, thriller-ul de acțiune al lui Ang Lee oferă divertisment solid și o prestație bunicică din partea lui Will Smith, pe care-l urmărim două ore încontinuu fără să căscăm. Din contră, stăm cu sufletul la gură de fiecare dată când se ferește din calea gloanțelor și-l aclamăm atunci când se ia la trântă cu el însuși.
Te poți distra și tu la „Gemini Man” începând de pe 11 octombrie, când are premiera în cinematografele românești.
Nota: 6,5/10.