Primul standard se referă la ”reprezentarea pe ecran, teme și narațiuni” și cuprinde trei criterii. E necesar ca peliculele să îndeplinească cel puțin unul dintre criterii pentru a fi luate în considerare.
Criteriul nr. 1: filmul trebuie să aibă cel puțin un actor principal sau unul secundar ”semnificativ” ales ”dintr-un grup subreprezentat, inclusiv asiatic, hispanic / latin, de culoare / afro-american, indigen / nativ american / nativ din Alaska, Orientul Mijlociu / nord-african nativ hawaian sau altă insulă din Pacific, rasă sau etnie subreprezentată.
Criteriul nr. 2: minimum 30% din totalul actorilor din rolurile secundare – dar și doi alte roluri mai mici – să fie: femei, dintr-un grup rasial sau etnic, din comunitatea LGBTQ + sau persoane cu dizabilități cognitive sau fizice ori cu deficiențe de auz.
Criterul nr. 3: povestea să fie centrată pe grupuri subreprezentate: femei, persoane de etnie sau altă rasă decât cea albă, oameni din comunitatea LGBTQ + sau persoane cu dizabilități.
All doilea standard se referă la echipa de producție și creație. Și acest standard are 3 criterii.
Criteriul nr 1: echipa trebuie să conțină cel puțin două persoane din categoriile femei/ grup rasial ori etnic/ comunitatea LGBTQ+ / persoane cu dizabilități în poziții de conducere ale unor departamente precum cel de casting, regize, editare, make-up.
Criterul nr. 2 prevede că echipa trebuie să conțină cel puțin șase membri din categoriile mai sus menționate, în poziții tehnice.
Criteriul nr. 3 prevede că echipa trebuie să aibă în componență, per total, 30% din grupuri subreprezentate menționate mai sus.
Al treilea standard se concentrează pe accesul la industrie și oportunități, cu două criterii, care trebuie îndeplinite.
Criteriul nr. 1: studioul sau compania de producție a unui film trebuie să aibă stagiari plătiți din aceleași grupuri subreprezentate menționate mai sus.
Criteriul nr. 2 prevede că o companie de film trebuie să ofere oportunități de formare și / sau de lucru pentru dezvoltarea abilităților pentru aceleași grupuri subreprezentate.
Al patrulea și ultimul standard se referă la dezvoltarea audienței, în care este stipulat că studioul sau compania de producție trebuie să aibă ”mai mulți directori interni” din grupuri subreprezentate.