Finalul de 2022 aduce cu el și retrospectiva celor mai importante programe de televiziune urmărite în România. Conform ultimelor analize făcute la nivel național, consultate de Libertatea, numărul abonaților la servicii TV a ajuns la 7,8 milioane.

În funcție de numărul total de abonați de la jumătatea anului, RCS&RDS avea o cotă de piață de 67%, grupul Orange de 15%, iar Vodafone de 11%.

Mai mult, sondajele de audiență arată că, în primele șapte luni ale acestui an, 17,5 milioane de români au urmărit cel puțin un minut un program transmis de televiziunile din România, la nivel național.

PRO TV, nouă poziții din Top 10

Dacă ne referim la transmisiuni în parte, PRO TV domină detașat clasamentul. Nouă transmisiuni din Top 10 în 2022 aparțin PRO TV și doar una singură celor de la Antena 1. 

Pe prima poziție a celor mai urmărite show-uri TV de la noi din țară se află emisiunea „Românii au talent”. Andi Moisescu, Andra, Dragoș Bucur și Mihai Bobonete, de la masa juriului, alături de Pavel Bartoș și Smiley din culise, i-au ținut pe români cu sufletul la gură în 2022. 

„Românii au talent” este unul dintre cele mai urmărite show-uri TV de la noi

Cele 17 ediții din acest an au fost urmărite în medie, la nivel național, de 990.000 de telespectatori. Asta înseamnă un rating mediu, per emisiune, de 11,6% (raportat la toate televizoarele) și un share de 36,4% (raportat la televizoarele deschise în momentul transmisiei).

Pe poziția secundă s-a clasat show-ul de comedie cu Bobiță, Giani și Celentano, „Las Fiebinți”. Cele 73 de ediții difuzate de PRO TV au adunat în fața micilor ecrane, în medie, 922.000 de telespectatori. O medie de 10,8% per emisiune și un share mediu de 30,7%. 

Vasile și Robi, „Las Fierbinți”

Locul 3 e ocupat de show-ul „Survivor România”, format achiziționat în 2022 de PRO TV. Cele 60 de emisiuni au scos o audiență medie de 752.000 de telespectatori la nivel național, asta însemnând un rating mediu/emisiune de 8,8%.

„Survivor România” ocupă locul 3

Antena 1 a punctat cu meciurile naționalei

Monopolul PRO-ului este spart de Antena 1 abia pe poziția a patra a Top 10. Antena 1 a prins un loc în clasament cu cele trei meciuri ale echipei naționale a României contra celor din Finlanda (tur-retur) și Bosnia și Herțegovina. 

La nivel național, 743.000 de telespectatori s-au uitat la duelurile primei reprezentative, Antena obținând un rating mediu de 8,7% per meci.

Pe cinci au venit alte meciuri de fotbal, de această dată ale celor de la FCSB, în Conference League. Cele șase partide din grupă au fost transmise de PRO TV și au obținut un rating mediu de 8,3%. Asta înseamnă că aproximativ 710.000 de persoane au urmărit confruntările echipei roș-albastre.

Cum arată Top 10 al celor mai urmărite producții din 2022

PRODUCȚIE TV POST TV AUDIENȚĂ MEDIE/EDIȚIE* NR. EDIȚII
ROMÂNII AU TALENT PRO TV 990.292 17
LAS FIERBINȚI PRO TV 921.996 73
SURVIVOR ROMÂNIA PRO TV 751.256 60
UEFA NATIONS LEAGUE ANTENA 1 742.719 3
UEFA CONFERENCE LEAGUE PRO TV 708.571 6
ȘTIRILE PRO TV PRO TV 674.423 361
CLANUL PRO TV 682.960 13
VOCEA ROMÂNIEI PRO TV 657.349 16
FILM (în prime-time) PRO TV 631.738 181
VISURI LA CHEIE PRO TV 623.201 13
Target: Național, 21-54 de ani

Mondialul a salvat Televiziunea Română în 2022!

Cea mai bună audiență înregistrată în 2022, în ceea ce privește transmisiunile sportive, a fost înregistrată de finala Campionatului Mondial de fotbal din Qatar.

Duelul dintre Argentina și Franța, adjudecat de Messi în defavoarea lui Mbappe, a strâns în fața micilor ecrane, la nivel național, aproape trei milioane de români! Asta înseamnă că 36% din televizoarele deschise erau pe TVR. 

Podiumul este ocupat tot de TVR, postul public câștigând în 2022 inclusiv medaliile de argint și bronz prin confruntările Argentina-Croația și Franța-Maroc. Semifinala adjudecată cu scor de neprezentare de echipa lui Scaloni a făcut o audiență de 1.716.000 de telespectatori la nivel național. 

Iar cea de-a doua semifinală, Franța – Maroc, a obținut aproape aceleași cifre de audiență, cu doar 6.000 de telespectatori mai puțin.

 
 

Urmărește-ne pe Google News