Studiul „Modele ale consumului mass-media în mediul rural românesc: identităţi tradiţionale, identităţi europene” a fost prezentat miercuri, într-o conferinţă de presă, la Facultatea de Jurnalism a Universităţii Bucureşti, de către Mihai Coman, coordonatorul cercetării.
Eşantionul acestui studiu a fost constituit dintr-un număr de 111 persoane intervievate (58,56% bărbaţi şi 41,44% femei, cu vârste cuprinse între 20 şi 85 de ani), din cinci zone distincte ale României, respectiv cinci localităţi din judeţele Gorj, Brăila, Vâlcea, Hunedoara şi Caraş-Severin.
Metodele folosite în studiu au fost chestionarul şi interviul în profunzime. Perioada de cercetare a fost iulie – septembrie 2008. În ceea ce priveşte profilul ocupaţional al respondenţilor, aceştia au fost ţărani (15,3%), agricultori (26,1%) sau fermieri (3,6%), în timp ce peste 53% dintre persoanele chestionate au alte activităţi – funcţionari publici, învăţători/ profesori, medici sau preoţi.
„Din perspectiva consumului se constată că nu există o prăpastie între rural şi urban”, a spus profesorul Mihai Coman. El a precizat că internetul se răspândeşte în mediul rural, fapt care va duce la „nişte rebalansări foarte mari între tipurile de consum”.
Potrivit studiului, cel mai citit ziar este Libertatea, fiind preferat de 29,7% dintre respondenţii cu vârsta cuprinse între 20 şi 60 de ani, în timp ce 30,6% au declarat că nu citesc presa. În plus, 8,1% dintre cei chestionaţi preferă publicaţiile Jurnalul Naţional şi Evenimentul Zilei, în timp ce Adevărul este citit de 4,5% dintre respondenţi, Formula As – 3,6%, Gazeta Sporturilor – 3,6%.
Cum arată buletinul de vot pentru alegerile prezidențiale din 24 noiembrie!