Mădălin Voicu are şi o soluţie pentru creşterea numărului de copii romi care merg la şcoală.   „Aş folosi şi pentru majoritari şi pentru romi, aceeaşi soluţie: obligativitatea! Dacă nu-nţelegi de bună-voie, te oblig ! Dacă nu vrei să întelegi nişte lucruri care sunt utile nu numai ţie că persoană, ci şi societăţii, sau comunităţii în care trăieşti, te oblig şi am terminat discuţia!”, spune categoric Mădălin Voicu.   
 Motivul pentru care aceşti copii nu au acces la educaţie este de cele mai multe ori sărăcia. Educaţia este considerată în general un factor-cheie pentru includerea populaţiei de etnie romă în sistemul social din România. Chiar dacă au fost luate unele măsuri practice pentru a îmbunătăţi participarea şcolară a elevilor de etnie ţigănească şi pentru a spori vizibilitatea culturii rome, aceste măsuri nu au dus încă la o schimbare substanţială în ceea ce priveşte riscul abandonului şcolar pentru copiii de ţigani.
 Situaţia financiară grea, dar şi tradiţiile unor comunităţi rrome fac ca o mare parte dintre copii să nu frecventeze şcoala. 
 
 

Urmărește-ne pe Google News