Formația de rock progresiv 4:44, formată din chitaristul Anthony Friedlander, bassistul Greg Mele Jr. și toboșarul Zach Gormley, anunță încă de pe coperta albumului care poartă numele rapperului milionar că ”Aceasta este o tehnică de marcheting nerușinată”.
Prin lansarea acestui album, 4:44 au oferit tuturor artiștilor o lecție în tehnici de marketing uimitoare lansarea unui EP-ului intitulat Jay-Z. Mai mult, ei au anunțat acest lucru încă de pe copertă, astfel încât nimeni să nu ia lucrurile prea în serios.
Muzica lor este mai mult o varietate de jam-sesions, cu câteva piese care sunt decente din punctul de vedere al fanilor genului.
Jay Z și reprezentanții săi nu au reacționat în niciun fel legat de numele noului EP al trupei 4:44 Hov și reprezentanții săi nu au făcut un răspuns oficial la noul EP al lui 4:44.
Jay Z a explicat în unul dintre materialele de promovare a albumului său, lansat pe 30 iunie în toiul nopții, că și-a ales acest nume deoarece atâta era ceasul în momentul în care s-a trezit noaptea să scrie numele piesei de rezistență. Acesta este al 13-lea album al soțului cântăreței Beyonce.
Tehnica de marketing folosită de 4:44 nu este însă una nouă. De-a lungul anilor multe alte trupe și artiști celebrii și-au numit unele piese sau albume după numele altor formații.
Cei mai clebri sunt REM și Green. După ce REM au publicat în 1988 albumul intitulat ”Green”. Trupa Green din Chicago a reacționat scoțând un EP care se intitula REM și care era un răspuns clar la albumul mult mai celebrilor rockeri.
”Green” este cel de-al șaselea album de studio al formației de rock alternativ R.E.M și primul realizat pentru Warner Bros. Records. Produs de trupa în colaborare cu Scott Litt, și lansat în noiembrie 1988, albumul a continuat să exploreze problemele politice din Statele Unite.
Un alt caz celebru este cel al lui David Bowie și Nick Lowe. Punkerul britanic a lansat în 1977 albumul Low, considerat unul dintre cele mai influente materiale ale sale. Acesta a fost primul album din „Trilogia Berlinului”, o serie de colaborări cu Brian Eno și introduce stilul experimental și avangardistic cu care a impresionat artistul.
Drept răspuns la acest album, Nick Lowe a lansat EP-ul ”Bowi”. Titlul și albumul au fost un răspuns plin de umor la albumul David Bowie ”Low”, lansat la începutul anului. Lowe a decis că dacă Bowie făcuse un album cu numele său, dar fără ultimul ”e”, poate face și el o piesă cu numele lui Bowie, de asemenea, fără ”e” la final.
Un caz amuzant a fost cel dinte Rise Against și Architects. După ce mult mai cunoscuții Rise Against au introdus pe albumul lor Endgame piesa Architects, trupa care poartă aceast nume, și care tocmai fusese într-un turneu alături de ei, a pus în glumă, pe parteaa doua a albumului lor ”Daybreaker”, melodia ”Rise Against”. Întrebați despre această ”coincidență” membrii celor două formațâii au spus că a fost o glumă între ei după turneul din 2012.
Alte cazuri de formații sau artiști care au scos materiale folosind unii numele altora sunt Tom Waits, care are și o melodie numită „The Fall of Troy”, în timp ce The Fall of Troy a răspuns scoțând piesa ”Tom Waits”.
Glory New Found are o melodie numită „The Story So Far”, iar The Story To Far a lansat piesa ”Glory New Found”
Citește și: EXCLUSIV Minivacanța de Sf. Maria: Prețuri ca la Saint Tropez pe cazare ca la Ciorogârla