Vezi şi „Video | Teaser-ul incendiar al piesei Richie (Kartel) feat. B-Blue – Fire”

Libertatea.ro: Ce aduce Richie nou pe piaţa muzicală din România şi ce mesaj vrea să transmită?
Richie: Întotdeauna mi-au placut lucrurile noi, experienţele noi în general, nu numai in muzică. Sunt conştient că totul se schimbă în fiecare zi şi mă adaptez. Pentru mine e o provocare. În muzica îmi place să fac ce e la modă, beaturi noi, altfel de interpretări, alte abordări ale unor subiecte care se considerau deja fumate, îmi place să le dau culoare în felul meu.

Şi ce încerci să transmiţi fanilor tăi?
Mesajul meu e simplu: orice s-ar întâmpla, încearcă sa fii optimist. Trăim într-o ţară frumoasă, condusă de comunişti fomişti, dar degeaba mă apuc să spun în muzică mea că avem un sistem de căcat, jos ăla, jos ăla, sincer nu rezolv nimic.

Cum v-a venit ideea piesei „Fire” şi cum a decurs colaborarea cu B-Blue?
Piesa e produsă de Zagga, membru al „labelului” nostru, cel care se ocupă de majoritatea instrumentalelor, el fiind şi în spatele piesei „Între noi” a lui Legalize, la care am scos şi un clip acum câteva luni. Am ascultat mai multe beaturi, am tras câteva piese şi am considerat că „Fire” este ce trebuie pentru a fi primul extras pe single.

Cum l-aţi întâlnit pe B Blue?
L-am cunoscut prin Zagga. M-a sunat într-o zi şi mi-a zis: „Am descoperit un puşti tare, îl aduc să vedem care e treaba”. Omul a venit, l-am auzit, mi-au plăcut ambiţia, talentul şi cel mai mult pofta de lucru, ar fi fost în stare să tragă pe zece piese dacă îi dădeam atunci! Colaborarea a decurs bine mai ales pentru că lucrăm cam pe toate piesele împreună.

Cât au durat filmările la videoclip?
S-a filmat în decurs de două nopţi în studioul Flash Production. De regie, scenariu, filmat şi montat  s-a ocupat Dan600, un bun prieten cu care mă cunosc din 1998 şi cu care lucrez de foarte mult timp împreună.

Spune-ne mai multe despre Flash Production şi Dava Records.
Acum doi ani am înfiinţat labelul Dava Records, care nu activa ca firmă legală. Să faci ceva de calitate trebuie să fii la punct cu tot. Flash Production exista ca firmă de ceva timp, este construită de o echipa din oameni specialişti, iar cel mai important e că suntem o familie. Ne ocupăm de tot, facem orice, avem studioul propriu de înregistrari cu aparatură de ultimă generatie, studio video, cameramani, ne ocupăm de câţiva ani de luminile celor mai importante festivaluri de teatru din ţară, lucrăm toţi ca luminişti la Teatrul Naţional din Bucureşti, suntem atestaţi în această meserie, nu oricine poate să facă aşa ceva. Iar să promovezi o afacere trebuie să faci ceva să fie văzut de toată lumea.

Pe mine mă interesează să îmbin utilul cu plăcutul, promovăm muzica şi în acelaşi timp promovăm şi firma. Dacă fac un clip să-l vadă trei inşi nu am rezolvat nimic, avem un target mult mai mare. Facem şi muzica, dar banii importanţi vin din activităţile firmei. Dacă ne merge bine ca firmă, ne merge bine şi ca artişti pentru că ne putem folosi de bani şi de aparatura din dotare pentru a face ceva calitativ. Să nu creadă nimeni că abordăm muzica mai fresh şi un sound mai commercial sau mai ritmat pentru că murim de foame. Aceşti hateri vorbesc ca să nu adoarmă şi se simte frustrarea lor din faţa monitorului (râde)!

„În piaţa muzicală din România aş schimba oamenii care promovează toate tâmpeniile şi dau şanse doar la bitches şi gay sau la ăia care au contul sau gradul mai mare”

Dacă ai putea să schimbi ceva la piaţa muzicală din România, care ar fi acel lucru?
Nu suport falşii, în special din rap. Întotdeauna am avut oroare pentru ăştia. Ei cred că rap înseamnă să faci obligatoriu beaturi ca în 1996, să-ţi bagi şi să-ti scoţi în toata lumea, că dă sexy la copile, dar dacă ai ţipat o dată la ei sunt vraişte! Sunt un milion de trupe şi cinci sute de mii de ascultatori, fiecare se crede cel mai bun, iar toţi frustraţii se folosesc de internet pentru a-şi expune invidia.

Orice puşti care are o piesă trasă in studioul propriu home-made, devine automat „cunoscător” şi îşi permite să dea „sfaturi” despre cum ar trebui să-ţi faci treaba. Nu vreau să schimb lumea, ci vreau să fac doar ce îmi place şi ce simt. Acum, daca ai un tempo mai rapid şi o linie melodica, gata – zice lumea că te prostituezi! Mi se par patetici toţi gangsterii ăştia de pe internet, cine ştie ce filme au in cap, că bagabonţi nu sunt, dacă luăm în considerare că la ora 22 nu mai e nimeni pe străzi.

În legatură cu întrebarea ta, aş schimba oamenii care promovează toate tâmpeniile şi dau şanse doar la bitches şi gay sau la ăia care au contul sau gradul mai mare. Din partea mea, să o ard şi eu gangsta, o să le raspund la toţi: „Vă rog frumos să vă deplasaţi în cei care au trecut în nefiinţă din partea mamelor voastre”.

Crezi că se mai face rap adevărat sau majoritatea artiştilor s-au schimbat pentru bani?
Rap-ul adevărat vine din partea oamenilor reali, care într-adevăr simt ce zic acolo. Să înţeleg că B.U.G. Mafia, La Familia sau alte trupe care au câştigat bani din muzică nu fac rap adevărat? Iar dacă mă întrebi de alţii care s-au dat pe alte stiluri să caştige bani, o să-ţi răspund: atâta timp cât ascultătorul de rap de la noi ştie numai să downloadeze şi după aia sa înceapa să injure şi să spună „nu ai flow, rime, nu bagi bine pe beat” şi dacă se face ca unul să organizeze un concert şi vrea să te cheme, textul sună cam aşa: „Salut, frate, uite organizez un concert dar ştii… nu sunt bani” – „Şi eu cum sa vin? Să-mi plătesc tot eu drumul?” – „Păi da, că trebuie să susţii mişcarea” (râde)!

Cum frate să faci aşa ceva? Eu muncesc pentru asta, stau nopţi, zile întregi în studio, filmez şi tu îmi spui mie să susţin mişcarea? Care mişcare? Că fiecare e pentru el. Asta e o treabă generalizată în România, nu numai în rap. Aşa că prefer să stau acasă liniştit şi organizatorii să-şi ia alţii care vor să „susţină mişcarea”.

Ajungi la o vârstă când trebuie să-ţi plăteşti o chirie, să pui ceva pe masă, să-ţi faci o familie sau pur şi simplu să supravieţuieşti, ăla care s-a dat pe altceva a făcut-o să castige, nu să aştepte să fie susţinut de „mişcare”.. Până şi ăia de la MISA sunt mai uniţi decât aici.

Sunt foarte mulţi artişti tari, dar şi ei se vor da pe altceva dacă din partea publicului pentru care îşi dau sufletul, timpul, nervii şi banii nu primesc decât „bravo, bă, mi-a placut piesa ta, am luat-o de pe www.muzicapedegeaba.net„.

De ce ai ales să lansezi piesa cu Libertatea.ro Muzică?
Libertatea este cel mai mare brand din presa scrisă după parerea mea. În metrou dimineaţa nu cred că există om să nu citească Libertatea. Iar site-ul este foarte urmărit din cauza asta şi de oamenii din afară, iar dacă vrei sa prezinţi un produs unui public mai larg, alegi ce e mai bun.

Ce va urma după acest clip?

Cu siguranţă, albumul! Nu aş putea să spun că este album Richie, pentru că pe cam toate piesele se află B Blue, dar şi Legalize. Cam aşa lucram noi. Zagga vine cu beaturile sau ne trimite celalalt producător, George (un român stabilit în Suedia), şi tragem cum credem de cuviinţă. Nu facem d-alea: stai că asta e piesa mea şi trag singur. Nu există o regulă. Până nu e gata nu mă pronunţ nici la colaborari, la nimic. Sigur ştiu că va ieşi acest material cu încă vreo două clipuri, dar şi al treilea album Kartel.

 
 

Urmărește-ne pe Google News