Ruxandra Ion a povestit indignată despre ce i s-a întâmplat la îmbarcarea de la Nisa spre București într-o cursă Blue Air. Producătoarea de televiziune a fost jignită de o angajată a companiei.
„Aeroportul din Nisa, ieri seară. Cursa Blue Air pentru București Otopeni. Din cauza problemelor cu genunchii, în situații în care stau prea mult în picioare, bastonul nu mai e suficient. Asistenta aeroportului îmi oferă un scaun cu rotile. Mi se spune că trebuie să mă îmbarc prima. Ajung la ușa avionului însoțită de soțul meu, colega mea Ana cu care am fost la festivalul Mip tv de la Cannes și 2 colaboratoare de la firma de distribuție Vertical.
La ușa avionului stă de pază șefa agenției Blue Air din Nisa, care nu îi permite însoțitorului francez să mă ajute să urc în avion fără nici o explicație. Le invită pe cele 2 doamne de la Vertical și după ele pe ceilalți pasageri. Nici eu nici însoțitorii mei, inclusiv domnul de la aeroport nu înțelegeam nimic. Când întrebăm ce se întâmplă șefa agenției răspunde.
„Handicapatii nu au voie în avion cât timp să face alimentarea cu kerosen” . Îi răspund frumos că nu sunt handicapată și că am o problemă la genunchi. Ridica tonul. Soțul meu îi reproșează că se poartă așa. Eu stau în scaunul cu rotile și lumea se holbează la mine. Iese mecanicul de zbor. Șefa, că doamnă nu poate fi numită, îl întreabă când se termină alimentarea să îmbarce „handicapata”. Omul răspunde că s-a terminat și că mă puteam îmbarca de la început. Deși am avut loc plătit în primul rând am stat minute bune în picioare până să mă pot așeza. Soțul meu care suferă de inimă a trebuit să ia pastile.
Ce să spun? În țara mea o șefă mă face handicapată de nenumărate ori, într-un loc public pentru care am plătit bilet, care numai de low cost nu a fost. Respect? Că sunt femeie? Că nu mai sunt tânără? Că am niște probleme de sănătate? Că o șefă de agenție din Nisa, Franța nu știe că handicapat e un cuvânt cu sens peiorativ, că nu are dreptul să îl adreseze nimănui, poate fi dată în judecată numai pentru asta, și ea și compania Blue Air pe care o reprezintă? Că m-am simțit jignită, umilită, pe banii mei, între românii mei? Că veneam dintr-un loc unde oamenii mă respectă, unde cariera mea e recunoscută, unde oamenii schimbă locul întâlnirii să nu trebuiască să merg prea mult, să urc scări. Și ajung la avionul românesc unde „șefa de agenție Blue air Nisa” mă face handicapată. Aștept o poziție oficială a Blue Air.
Vă rog dați share!
#blueair #blueairnisa #persoanecudisabilitati #respect #atitudineblueair #drepturileomului #drepturipersoanecudisabilitati #humanwrights #disabledwrights #românică #mitocaniaromaneasca #seficarefactaraderas”, a explicat Ruxandra Ion pe contul său de Facebook.
Contactati de Libertatea, reprezentanții companiei au negat incidentul și au subliniat că echipajul Blue Air a tratat pasagerul cu respectul cuvenit.
„Ca urmare a situație prezentate în presă, compania Blue Air dorește să asigure pasagerii de înaltul profesionalism al echipajului navigant și al echipei de la sol care asigură securitatea și buna desfășurare a procedurilor de îmbarcare.
Compania Blue Air a respectat reglementările de securitate aviatică care nu permit îmbarcarea în timpul procedurii de alimentare al aeronavei cu carburant a pasagerilor care solicită asistență specială pe aeroport, se deplasează în cărucior sau au mobilitate redusă. Aceste măsuri țin de securitatea la sol a acestei categorii de pasageri în timpul procedurii de refuelling.
Pe durata întregii operațiuni de îmbarcare, echipa Blue Air de pe aeroportul Nisa a dat dovadă de respect, profesionalism și a informat pasagerul cu privire la motivul pentru care este obligatoriu să se aștepte încheierea procedurii de refuelling. În tot acest timp, echipajul Blue Air a avut grijă de confortul pasagerului”, au explicat reprezentanții companiei.