Artiștii de top din România, cu echipe
numeroase în spate – Inna, Andra, Delia ori Smiley -, își măsoară popularitatea
în număr de vizualizări.
La fel fac o serie de tineri apăruți parcă de
niciunde, care, fără a avea producții muzicale sofisticate, sunt în trendul
noii generații și amenință serios supremația celor mai sus-amintiți. Vloggeri
și “youtuberi”, acești puști se vând ca artiști, au milioane de suporteri și câștiguri
fabuloase din online!
Selly și 5GANG, Abi Talent, Șatra BENZ, Lino Golden și Mario Fresh au devenit vedete cu milioane de fani și scot din internet sume uriașe cântând despre mașini, branduri de lux, abonați, vizualizări, bani și femei.
Selly face 200.000 de euro pe lună
La doar 18 ani, Selly este nu doar modelul noii generații, ci și unul din vloggerii pe val. Cântă, iar muzica pe care o face e pe placul adolescenților, lucru care se reflectă în veniturile sale uriașe: se apropie de un milion de euro!
Afacere începută cu puțină charismă și o
cameră foto îi aduce – doar lui – peste 20.000 euro pe lună, nu atât din
vizualizări (în România, publicitatea online nu este plătită la fel de bine ca
în alte țări – n.r.), cât din contracte directe de publicitate.
Pe numele din buletin Andrei Șelaru, puștiul provenit dintr-o familie modestă din Craiova “se vinde” pe internet de la 11 ani. Și-a făcut propria trupă de vloggeri, 5GANG, iar fiecare piesă lansată de el, mai bună sau mai proastă, adună milioane de vizualizări. În plus, are spectacole, propria linie vestimentară și planuri de dezvoltare pe termen lung.
Numărul 1 în trending pe YouTube, 5GANG GAN(FOTO formată din Selly, Pain, Dia, Gami și Exploit) a susținut primul mare spectacol anul acesta, la Arenele Romane. Cererea a fost așa de mare, că de la un spectacol s-a ajuns la două, ținute cu casa închisă. Iar acum, trupa e în plin turneu național.
Abi Talent, “regele” trivial al internetului
cu “Papuci Gucci”. Are 8 clase și 4.000 de euro pe apariție!
“Papuci Gucci” ai lui Abi Talent, un
adolescent apărut de niciunde, pe numele real Alberto Panțic, au fost “admirați”
de peste 22 de milioane de ori, iar altă piesă, “Rege de România”, a făcut 21 de
milioane de vizualizări.
Cu texte parcă rupte din manele, buzoianul
Abi, noul rege al internetului, are doar opt clase, peste 50 de milioane de vizualizări în doar patru cântece
și o medie de 4.000 de euro pe apariție.
Și protejații lui Alex Velea, Mario Fresh
(Mario Gălățanu, 19 ani) și Lino Golden (Radu Cârstea, 21 de ani), sunt la
căutare în rândul tinerilor.
Mai ales ultimul, căruia un singur hit, “Panamera”, i-a adus… 37 de milioane de vizualizări! Vizualizări traduse în peste 20.000 de euro!
Inna a trecut de mult peste milionul de euro
din vizualizări
Consacrații ultimilor ani ai YouTube-ului și
contractelor publicitare rămân Inna, Andra, Delia, Smiley, Dorian Popa și
câțiva maneliști, conform platformei SocialBlade.com, monitorul ce declară în
timp real traficul și aproximările de câștiguri.
Expunerea internațională a Innei (FOTO) îi aduce artistei un venit mai mare pe vizualizări – peste un milion de euro în ultimii 10 ani.