Român din inima țării, din Făgăraș, dar care, în ultimele două decenii, a locuit și în inima Americii, la New York, George Rotaru continuă să fie fidel romanței și cântecelor românești de petrecere. Le-a cântat și i-a încântat pe români în comunism, chiar și pe Ceaușescu, și continuă să încânte și astăzi. În plus, într-un elan nobil, pune spectacole în scenă cu participarea ”seniorilor” bucureșteni. Viața artistului ar putea servi cu ușurință drept scenariu de film. A susținut sute de concerte în anii 70 și 80, multe pe marile stadioane ale țării, alături de mai toate numele consacrate. Însă, pentru George Rotaru, primul an de libertate era cât pe ce să-l coste propria viață. În ‘90 a scăpat ca prin minune din mâinile minerilor care au instaurat haosul în București. Salvarea lui a fost un disc vinyl cu care și-a protejat capul de o piatră scoasă din caldarâm, ce-I putea provoca o lovitură fatală. Speriat de întâmplări, a fugit în Statele Unite, unde a luat viața de la zero.
George Rotaru s-a repartriat după 28 de ani din America. Admirabil, pune în scenă spectacole cu ”seniorii” bucureșteni
”A trebuit să îngrop, să uit lunga experienţă căpătată în
anii comunismului. Am învăţat un repertoriu nou, international, după ce o viață
am cântat românește. În SUA muzica populară şi romanţele nu aveau căutare decât
la restaurantele româneşti. M-am pregătit
și am obţinut un contract în 1996 la Cazinoul ”Mardi Gras”, apoi la ”Maxim”. Am
fost primul român care a cântat într-un business american în Vegas, pe aceeași
scenă pe care, cu ani în urmă, au cântat Elvis Presley, Frank Sinatra ori Liza
Minelli. N-a fost un contract lung, dar l-am dus la bun sfârşit”, ne spune
artistul despre lucrurile cu care se mândrește. ”Cartea mea de vizită a fost
romanţa ”Ochii tăi”, o melodie legată în oarecare măsură de numele meu. În
egală măsură m-a ajutat şi repertoriul de muzică populară.Romanța rămâne în sufletul și repertoriul meu. Se pare că e
un gen muzical pe cale de dispariţie. Francezii tradiţionalişti respectă
chansoneta, italieni cantzoneta, noi avem încă romanţa. Românii în etate şi-au
pierdut sensibilitatea cu care au crescut, s-au născut, și-au pierdut cultul
pentru genurile de tradiție. Se pare că romanța e un gen muzical pe cale de
dispariţie. Cândva, magistrala Ioana Radu mi-a dat curaj, o notă de ”10” la
unicul festival dedicat genului, ”Crizantema de Aur” de la Târgovişte, adaugă
artistul cu dublă cetățenie.
În ultimii ani, George Rotaru este o prezență continua pe
scenele țării unde a cunoscut consacrarea.