Libertatea numara in fiecare zi 1.300.000 de cititori. O spune cel mai recent studiu de audienta furnizat de Biroul Roman de Audit al Tirajelor, care plaseaza ziarul nostru pe primul loc.
2008 devine astfel al saselea an consecutiv in care Libertatea domina autoritar piata ziarelor nationale. Practic, 1.300.000 de romani nu concep sa treaca ziua fara a citi cel mai important ziar national, care le spune totul scurt pe doi (grafic 1). Iar alegerea lor nu tine cont de criterii puerile, invocate pe ici, pe colo, gen segmentul ziarelor de calitate, ci de continutul celui mai bun cotidian din tara. Dovada sta si faptul ca Libertatea e citita de mai multe persoane, chiar si in varianta in care am aduna cifrele cu care sunt reprezentate ziarele de pe locurile doi si cinci, din Top 5, adica Jurnalul National si ProSport. De asemenea, Libertatea se bucura, prin cei 1.300.000 de cititori zilnici ai sai, de o audienta de peste trei ori mai mare fata de Cancan (392.000 de cititori/editie) si de aproape patru ori mai mare fata de Click! (330.000 de cititori/editie).
Libertatea ocupa primul loc si pe piata suplimentelor tv, fiind de altfel un lider detasat si la acest capitol (grafic 2). Comparativ cu Libertatea de Weekend, 945.000 de cititori pe fiecare editie, Jurnalul TV are 404.000 de cititori/editie, Evenimentul Zilei, 390.000 de cititori/editie, iar Click! TV, 252.000 de cititori/editie.
Libertatea e lider de piata si pe segmentul ziarelor de duminica (grafic 3). Si asta, desi concurenta principala vine de aceasta data din zona cotidienelor de sport. Libertatea de Duminica numara 764.000 de cititori pe fiecare editie, cu aproape 200.000 de persoane mai mult decat are ziarul de pe locul doi al acestui top, editia duminicala a Gazetei Sporturilor, si cu peste 210.000 de cititori mai mult decat ProSportul de duminica.
Intaietatea ziarului Libertatea se regaseste si la nivelul Bucurestiului, unde face echipa cu ziarul Compact (grafic 4).