La începutul anilor 80 începea săparea tunelurilor pentru Magistrala 2 a metroului bucureştean. La un moment dat, freza a ajuns într-o zonă cu pânza freatică la mică adâncime. Nu se mai putea înainta din cauza apei. ”Eu eram atunci inginer constructor de mine şi tocmai brevetasem o invenție de săpare a tunelurilor miniere cu ajutorul sondelor de îngheţare zonală. Pe scurt, introduceam sonde speciale care îngheţau solul îmbibat în apă, apoi se săpa tunelul în porţiune îngheţată, se asigura cu materiale speciale impermeabile, apoi se îngheţa în stratul următor, se asigura din nou şi mergeam înainte tot aşa. Pe acestă temă ne-au chemat la metrou”, îşi aminteşte ing. Negu Florea, fost director al Institutului de Proiectări Miniere.

Ing. Neagu Florea

Prin această metodă, spune inginerul octogenar, se poate săpa tunelul prin orice tip de sol, oricâtă apă ar conţine. După ce se sapă traiectul tunelului şi se construiesc structurile necesare, pământul din jur îşi recapătă consistenţa fără probleme.

”În zona Eroilor s-a greşit atunci când s-a scos apa. Acest lucru a dezechilibrat toată structura geologică a zonei. Eu, împreună cu echipa care a a contribuit la săparea metroului cu 30 de ani în urmă, am propus Primăriei, la începutul lunii decembrie, să ne oferim sprijinul în rezolvarea situaţiei de lângă Spitalul Municipal. Nu ne-a băgat nimeni în seamă, de parcă nu am exista”, a adăugat Neagu Florea.

Evacuaţii s-ar putea întoarce acasă peste câteva zile

La începutul lunii decembrie, 2015, terenul de deasupra tunelului Magistralei 5 de metrou, aflat în construcţie, s-a surpat din cauza apei din solul prin care se săpa. Un bloc de locuinţe a fost evacuat, pentru că era în pericol de prăbuşire. Cei 14 bucureşteni evacuaţi se vor întoarce acasă la sfârşitul acestei săptămâni, teoretic, căci practic vor reveni doar dacă Inspectoratul de Stat în Construcţii va aviza favorabil reparaţiile făcute de constructor în zona Eroilor.

 

 
 

Urmărește-ne pe Google News