5 milioane $. Aceasta e cifra aproximativa cu care va scadea venitul canalelor publice de televiziune in primul an de aplicare a noii legi, inca nepromulgata si nepublicata in Monitorul Oficial. Scaderea incasarilor din publicitate va afecta in primul rand transmisiunile partidelor de fotbal din prima noastra divizie. Potrivit specialistilor, meciurile de fotbal autohton sunt cele mai vulnerabile, intrucat si pana la promulgarea noi legi a audiovizualului fotbalul avand audienta, dar putine incasari publicitare. In noile conditii, canalul TV Romania 1 va intampina de doua ori mai multe dificultati in preluarea partidelor, nu putine fiind vocile din SRTV care dau ca sigura despartirea, in contextul nou creat, de Dinamo, Rapid, Steaua & Co. In ordine cronologica, urmatorul afectat va fi „Cerbul de Aur”, editia 2002, impinsa anul asta in luna septembrie, dar a carui soarta pare pecetluita deja, in absenta sponsorilor. Nu in ultimul rand, superproductia saptamanala „Surprize, surprize”, cea care aduce televiziunii publice importante castiguri financiare, nu va mai putea difuza publicitate in egala masura ca si pana acum, ceea ce va pune sigur in pericol existenta ei pe micul ecran incepand cu 1 ianuarie 2003. Transmisiuni sportive precum Formula 1, campionate mondiale sau europene din diverse intreceri vor avea si ele o soarta foarte dificila. Evenimente precum gala de box in care au fost implicati Leonard Doroftei si Raul Balbi, Romanian Fashion Week, Gillette World Cup Special sau emisiuni produse cu bani de la sponsori, ca „Aroma de duminica”, sunt deja istorie pe micul ecran.