Libertatea anunța în exclusivitate în luna aprilie că Televiziunea Română vrea să dea lovitura pe piața media prin organizarea și găzduirea unuia dintre cele mai de succes reality show-uri, formatul internațional „Big Brother”, dar cu vedete, persoane cunoscute publicului.
Pe scurt, formatul presupune locuirea în aceeași casă a concurenților, toată activitatea lor fiind înregistrată 24 de ore din 24, cu camere normale, dar și ascunse. Propunerea realizării acestui format nu a aparținut TVR, ci a fost propus Direcției de Programe de către compania Mediacast, la începutul lunii martie.
„Nu există un program complex de reality show”
Iar din acel moment a existat o continuă discuție între părți pentru ca show-ul să poată intra în grila de toamnă a Televiziunii Române.
Chiar și în prezent, negocierile sunt în plină desfășurare, Consiliul de Administrație al SRTv cerând lămuri suplimentare pentru a aproba organizarea formatului.
Într-o notă de informare semnată de Diana Pascal, coordonator cu atribuții de Director Direcţia Programe, se precizează că „în grila SRTv nu există un program complex de reality show cu elemente de divertisment care să corespundă misiunii asumate de SRTv”.
Dar și că „argumentele în favoarea prezenței acestui program” o reprezintă „precuoparea pentru creșterea interesului telespectatorilor pentru programele SRTv și implicit creșterea audienței”.
„Protagoniștii stabiliți doar după consultarea SRTv”
Așa cum Libertatea a dezvăluit încă din aprilie, „programul va fi oferit «la cheie» SRTv”.
Și va cuprinde 31 de gale live, toate în prime-time, cu difuzare de două ori pe săptămână, cu o durată de 200 de minute fiecare. Apoi alte 105 episoade cu difuzare zilnică și o durată de 22 de minute fiecare.
Doar că oferirea programului „la cheie” așa cum s-au angajat cei de la Mediacast i-a făcut pe cei de la Televiziunea Română să pună condiții suplimentare.
„Protagoniștii show-urilor vor fi stabiliți doar după consultarea cu reprezentanții SRTv”, iar televiziunea publică „va avea controlul editorial al progamului”.
Mai mult, Diana Pascal notează în nota de informare că „condițiile concrete referitoare la cesionarea drepturilor patrimoniale de autor și conexe, costurile de producție, participarea la cheltuielile de producție ale SRTv și promovarea sunt subiectul prezentelor negocieri”. Acestea urmând să fie prezentate ulterior.
Deranj între Mediacast și TVR
În urma dezvăluirilor Libertatea, cei de la Mediacast au cerut Televiziunii Române să garanteze „confidențialitatea asupra unor detalii ce urmează a fi definite”.
Referindu-se la „poziționarea în grilă, cast, host”. Astfel, „în caz de publicare anticipată, se poate pune în pericol producția și succesul show-ului, având în vedere că televiziunile concurente, în acest moment, își definitivează grila de toamnă”, se arată în nota internă de informare a CA.
Dacă TVR va semna pentru începerea programului, show-ul „are ca țintă publicul adult 18-80 de ani, cu studii medii și superioare”.
„Producția variantei VIP a reality-ului, axat în special pe factorul uman, emoțiile devenind protagoniste: de la poveștile de viață și (în cazul celebrităților) de succes al concurenților, până la confruntările care se vor naște din cauza izolării «forțate», totul este sub semnul unui adevărat carusel al emoțiilor, prin intermediul căruia se pot aduce în atenția publicului, subiecte și valori extrem de importante și cu adevărat compatibile cu Misiunea Publică a unei televiziuni de stat”, se arată în propunerea Mediacast pentru TVR.