„Totul a început la o cafea studenţească, de 6 ore, în 2014, când am început să discutăm despre cum putem câştiga bani din online. Noi mergeam mereu prin cluburi, făceam karaoke, adaptam pe loc versurile şi făceam parodii muzicale. Şi ne-am gândit să facem asta pe online. Nu aveam nimic, la început. Primele filmări le-am făcut cu o cameră împrumutată şi cu bani de împrumut”, povesteşte Cuza, adică Adrian Popescu, despre modul în care a luat naştere proiectul „Noaptea Târziu”.
Numele trupei a fost ales aproape întâmplător, în momentul în care au realizat că, fiind studenţi în sesiune, nu ar avea timp decât noaptea târziu să facă filmările. Şi aşa a rămas numele, „Noaptea Târziu”.
„Dacă ştiam că o să avem atâta succes, poate că ne gândeam la alt nume. Dar şi pe noi succesul ne-a luat prin surprindere. Adevărul e că noi ne-am apucat de proiectul ăsta pentru a fi cunoscuţi la noi în facultate, pentru a avea mai mult succes la fete, nu ne gândeam să fim formatori de opinie, sau ceva. Abia apoi, odată cu notorietatea, am realizat că trebuie să fim mult mai responsabili, iar celebritatea vine la pachet şi cu o serie de obligaţii”, a descris Cuza primele luni din istoria „Noaptea Târziu”, la interviurile Libertatea Live.
Niciunul dintre membrii echipei nu avea cunoştinţe muzicale sau media. Cuza (Adrian Popescu) era student la Medicină, Emi (Emanuel Popescu) studia la Facultatea de Educaţie Fizică şi Sport, iar Cucu (Horaţiu Cuc) urma cursurile Facultăţii de Limbi Străine. Dar, din momentul în care au lansat prima parodie muzicală, „Sesiuni Criminale”, care a strâns 10.000 de vizualizări în primele 24 de ore de la publicare, au înţeles că acesta este viitorul.
„Pentru noi, diplomele sunt, aşa, de plmares. Nu cred că vom profesa vreodată în domeniile astea, pentru că noi, în ultimii 3-4 ani, ne-am specializat în online. Acum avem un studio de înregistrări complet echipat, avem patru camere cu care filmam videoclipurile, lavaliere, lumini. Încercăm să fim din ce în ce mai profesionişti”, spune Emi, care a absolvit, pe lângă Facultate de Sport, şi o Facultate de Management, un master şi un modul psihopedagogic.
Cei trei au explicat că secretul succesului nu ţine nici de nume, nici de banii investiţi, ci doar de conţinutul produsului care este lansat în online. Iar cei care îşi fac calcule câţi banii ar putea câştiga din vizualizări, ar fi bine să renunţe la ideea de a-şi lansa un blog, un vlog sau un canal de Youtube.
„Dacă îţi faci calcule câţi bani vei câştiga din Youtube sau vizualizări, atunci mai bine te laşi. Totul ţine de pasiune. Dacă îţi place ceea ce faci, vei reuşi, indiferent că eşti blogger, vlogger sau fotbalist. Noi, la început, eram atât de prinşi în acest proiect încât nu mai aveam timp să ne găsim un job şi efectiv nu aveam ce mânca. Luam un kilogram sau două de cartofi, îi prăjeam şi îi mâncam de ziceai că suntem la concurs. Şi cu asta trăiam, cu pateu, conserve, zacuscă şi cartofi. Fiindcă banii au început să vină mult mai târziu. Dar, da, acum putem spune că avem un venit peste medie, raportat la situaţia din România. Însă la zacuscă tot nu renunţăm”, spune, râzând, Cuza.
Interviul complet poate fi urmărit pe www.libertatea.ro, sau pe canalul de Youtube al Ringier România.
Citește și: