Cuprins:
Cu siguranță să scapi telefonul pe jos și să i se spargă ecranul, să-l scapi în apă, să-l pierzi ori să-ți fie furat sunt situații cu care nimeni nu dorește să se confrunte.
De aceea, dacă te pregătești să investești într-un astfel de dispozitiv sau ți-ai cumpărat deja unul ar fi bine să iei în considerare posibilitatea de a lua o asigurare suplimentară care să-ți protejeze telefonul. Dar este profitabil să închei o asigurare pentru telefonul tău mobil?
Cum funcționează asigurarea telefonului
În momentul în care te hotărăști să-ți protejezi telefonul mobil, vei primi o asigurare completă atât pentru dispozitivul propriu-zis, cât și pentru accesoriile cu care acesta vine la pachet, și anume încărcătorul și căștile.
De regulă, asigurarea de telefon se încheie pe loc, dacă achiziționezi aparatul din magazin. Ca să faci o asigurare la telefon vei avea nevoie doar de actul de identitate, de telefon și de factură. Dacă tranzacția se face online va trebui să bifezi la început opțiunea „asigurare suplimentară”.
Trebuie să știi că există și furnizori care oferă posibilitatea să închei o astfel de poliță în termen de până la 30 de zile de la achiziționarea dispozitivului, însă acest lucru trebuie verificat cu atenție.
Cele mai multe dintre planurile de asigurare pentru telefonul mobil necesită o primă lunară. Poți să faci acest lucru foarte ușor și durează câteva minute pentru a încheia o asigurare online sau prin telefon.
Ce acoperă și ce nu acoperă o asigurare pentru telefonul mobil
O asigurare pentru telefonul mobil acoperă mai multe daune, cu anumite limitări, bineînțeles, în funcție de compania la care închei polița. Iată care sunt daunele acoperite de o astfel de asigurare:
- avarii fizice precum ecran spart, spate crăpat, microfon înfundat, cameră defectă, etc.;
- dacă reparația nu poate fi efectuată asigurarea va acoperi înlocuirea telefonului;
- furtul telefonului;
Este important de știut faptul că fiecare asigurator impune anumite condiții, astfel că nu toate polițele de asigurare acoperă daunele accidentale cum ar fi zgârieturi, crăpături ale ecranului ori fisuri ale carcasei cauzate din neatenția utilizatorului.
În același timp, trebuie să știi că multe dintre asigurările la telefon încheiate în România acoperă și posibile daune care pot apărea în afara granițelor țării.
Totodată, există și situații în care o asigurare pentru telefonul mobil nu acoperă daunele, și anume:
- dacă se dovedește că ai fost neatent și telefonul s-a deteriorirat din cauza ta;
- dacă se dovedește că telefonul ți-a fost furat, spre exemplu, din mașina lăsată descuiată;
- dacă nu rapotezi incidentul – printre condițiile stabilite împreună cu asiguratorul se poate număra și raportarea incidentului într-un anumit interval de timp;
- unii asiguratori nu acoperă reparațiile sau înlocuirea dispozitivului dacă se dovedește că acesta a fost utilizat și stricat de către minori.
Cât costă o asigurare pentru telefonul mobil
De obicei, compania asiguratoare îți va stabili un preț lunar în funcție de valoarea telefonului mobil pe care îl deții. Costul se adaugă la factura abonamentului.
Spre exemplu, dacă ai un smartphone de 3.000 lei va trebui să plătești în fiecare lună aproximativ 10 euro pentru a fi sigur că ești acoperit în caz de avariere sau furt al dispozitivului.
O asigurare de telefon mobil „low-end” este recomandată pentru dispozitivele mai ieftine, care costă până în 200-250 de euro. În acest caz, costul poliței va fi cuprins între 2 și 5 euro pe lună.
Pentru o asigurare de nivel mediu, care se încheie pentru telefoanele al căror preț este de aproximativ 400-500 de euro, prețul lunar este de 5-6 euro și poate ajunge la cel mult 15 euro. În schimb, dacă deții un smartphone de top, vei plăti lunar între 10 și 15 euro.
Firmele asiguratoare pot percepe și o sumă suplimentară la asigurare pe care ar trebui să o plătești când vei ridica dispozitivul din service, adică după fiecare reparație, ori la înlocuirea aparatului. Spre exemplu, pentru un telefon de 1.000 de euro, franșiza ar fi în jur de 500 lei.
Este rentabilă o asigurare pentu telefonul mobil?
Oricât de multă grijă ai de propriile lucruri, telefonul mobil este unul dintre obiectele pe care le folosim zilnic cel mai predispus la accidente.
Deși folosești o husă și o folie de protecție, căderea telefonului pe o suprafață dură îl poate distruge parțial sau complet și nu dorești un astfel de scenariu. De aceea, mulți utilizatori consideră asigurarea de telefon utilă dacă dispozitivul se strică, se pierde ori este furat.
Asigurările te pot ajuta să eviți să plătești prețul integral al unui înlocuitor și să îți protejezi telefonul de accidentele legate de deteriorarea ecranului sau al carcasei ori, și mai grav, de avarierea componentelor cauzată de apă. În plus, îți oferă și liniște sufletească.
Dacă deții un telefon mobil mai ieftin este posibil ca o asigurare să nu renteze, însă dacă ai un dispozitiv de top este recomandat să optezi pentru un astfel de serviciu decât să riști să-l spargi și, evident, să fii nevoit să suporți costurile reparațiilor din propriul buzunar.
Citeşte şi: Android sau IOS. Care sunt diferenţele, care este mai avantajos