Cuprins:
Cele mai lungi tuneluri din Europa
La fel ca și podurile, tunelurile sunt o minune a ingineriei moderne, chiar dacă oamenii le folosesc deja de mii de ani. În trecut, oamenii au făcut tuneluri din suprafețe masive de stâncă cu dalți și ciocane; de-a lungul secolelor, metodele însă s-au îmbunătățit. Cu tehnologia modernă, putem excava mai rapid și mai inteligent, rezultând rețele masive de tuneluri care reduc dramatic timpul de călătorie între anumite locații.
Gotthard Base Tunnel
Cu cei 57 km ai săi, tunelul Gotthard este cel mai lung tunel feroviar din lume și nucleul noii axe feroviare transalpine AlpTransit.
Cel mai lung, dar și cel mai scump tunel feroviar din lume, Tunelul Gotthard a fost deschis pe 11 decembrie 2016. Situat la 2.450 m, sub inima axei Gotthard din Alpii elvețieni, Tunelul Gotthard este cel mai adânc tunel feroviar de până acum și este folosit în principal pentru a transfera atât pasageri, cât și mărfuri între nordul și sudul Europei.
Tunelul Mânecii
Tunelul Mânecii, al doilea cel mai lung tunel din Europa, este atât un sistem de transport feroviar și nu numai, care leagă Regatul Unit și nordul Franței. Porțiunea subacvatică a Tunelului Mânecii se extinde sub Canalul Mânecii, în strâmtoarea Dover, și are cel mai lung segment submarin din lume, -39 km. Construcția tunelului Mânecii a început în 1988 și s-a încheiat în 1994.
Tunelul Guadarrama
Tunelul Guadarrama a fost construit între 2002 și 2007 pentru a scurta timpul de călătorie între Madrid și Segovia, două destinații turistice cu trafic intens, separate de lanțul muntos Sierra de Guadarrama. Înainte de construcția tunelului, care trece direct prin munți, timpul de călătorie între orașe dura mult peste o oră. Acum, tunelul deservește trenuri feroviare de mare viteză, reducând timpul de trafic la treizeci de minute. Este cel mai lung tunel din Spania și al cincilea din lume, având 28,4 kilometri.
Descoperă și poduri celebre din lume pe care să le vizitezi.
Tunelul Laerdal
Tunelul Laerdal este un tunel rutier cu două benzi care leagă Laerdal și Aurland, în Norvegia. Cel mai lung tunel rutier din lume, a fost construit pentru a înlocui feribotul și pasajul montan în timpul iernii, când călătoria între Oslo și Bergen. Tunelul în sine a fost proiectat cu iluminare specială cu neon și secțiuni drepte limitate pentru a evita epavele și un sentiment general de monotonie în timpul trecerii. Are lungimea de 24, 5 km.
Cele mai lungi tuneluri din lume
Tunelul Seikan
Conectând insulele japoneze Honshu și Hokkaido prin strâmtoarea Tsugaru, tunelul Seikan se află la 790 de picioare sub nivelul mării și este cel mai lung tunel din lume cu un pasaj submarin. Proiectat pentru transportul în masă, construcția tunelului a durat aproape 50 de ani, din 1971 până la deschiderea sa oficială în martie 2016. Lungimea acestui tunel de 54 de km și este al doilea cel mai lung tunel din lume.
Tunel Guanjiao
Noul tunel Guanjiao este un tunel cu două orificii și două șine care se extinde peste calea ferată Qinghai-Tibet din Muntele Guanjiao. Cea mai lungă cale ferată din China, se află la 10.800 de picioare deasupra nivelului mării și a durat șapte ani pentru a fi finalizată înainte de a fi deschisă în 2014. Tunelul are o lungime de 33 de km.
Tunelul SMART
Tunelul SMART din Kuala Lumpur este cel mai lung tunel multifuncțional din lume. A fost conceput pentru a reduce blocajele de trafic dintre Jalan Sungai Besi și Yoke Lew și pentru a atenua inundațiile în întreg orașul. Un tunel din două părți, tunelul SMART constă dintr-o porțiune de apă pluvială și o porțiune de autostradă. O performanță inginerească complexă, construcția tunelului a durat patru ani (2003 – 2007) și a ferit deja orașul de peste șapte inundații potențial periculoase din centrul orașului. Lungimea sa este de 10 km.