Demersurile companiilor aeriene vizează, pe de o parte, amânarea pentru cât mai mult timp a returnării banilor, pe de altă parte, sunt legate de speranța că vor obține o scutire de plată ca urmare a stării de urgență.
De altfel, miercuri, guvernele francez și olandez au obținut susținerea altor 10 state membre UE pentru un demers de suspendare temporară a legii privind rambursarea banilor pentru zborurile anulate, conform EuroNews.
Air France și KLM sunt printre operatorii care au refuzat categoric, până acum, să ramburseze vreun ban.
Pe de altă parte, Ryanair, cel mai mare operator lowcost european, susține că respectă legea, invocând pentru întârzierile plăților activitatea la capacitate redusă, ca urmare a măsurilor de distanțare socială.
După ce inițial compania a acceptat cererile de ramburs pentru zborurile anulate în aprilie, ulterior, clienții săi s-au trezit cu vouchere cu valoarea biletelor respective.
În e-mailul trimis de Ryanair se preciza că există opțiunea de a solicita totuși rambursarea banilor, doar că linkul din mesaj trimitea la o pagină în care erau prezentate pe larg toate avantajele voucherului, dar niciun buton de refund.
Dacă doreai să completezi din nou cererea de refund pe site-ul Ryanair, sistemul te anunța că nu mai poți repeta acțiunea. Cu Ryanair se discută de obicei pe chat, dar de această dată clienții au reclamat că nici după 5 ore nu le răspundea nimeni, fiind doar avertizați că stau la coadă.
După ce o puternică firmă de avocatură londoneză a anunțat că vrea să preia cazul refuzului companiilor aeriene europene de a respecta legea, Ryanair a postat, marți seară, pe pagina sa de Facebook informația că, dacă nu utilizezi voucherul, poți primi banii, când expiră valabilitatea acestuia, adică peste un an, sau poți să faci totuși o nouă cerere de ramburs prin Facebook messenger!
În mesajul care trebuie completat, se solicită toate datele zborului, inclusiv ora și ultimele cifre ale cardului folosit la achiziție, date pe care oamenii le mai au doar dacă au păstrat e-mailurile primite la efectuarea rezervării.
În paralel, pe e-mail a fost retrimis voucherul, de data aceasta cu un link prin care să confirmi acceptarea lui.