Concret, începând din 15 iulie, se va desfășura un program de testare care va încuraja vizitatorii să ia parte la activități precum strângerea gunoiului, călătoria cu mijloacele de transport în comun – spre deosebire de folosirea mașinilor sau a taxiurilor – sau mersul cu bicicleta prin oraș.

Cei care aleg să se implice vor putea solicita recompense sub formă unei mese de prânz, a unei cafele sau unui pahar de vin, precum și intrări la muzee, închirieri de caiace și alte experiențe.

De exemplu, vizitatorii Galeriei Naționale a Danemarcei care colectează deșeuri de plastic vor fi invitați să ia parte la un atelier de transformare a acestora într-o operă de artă.

Iar dacă un turist decide să folosească transportul public sau bicicleta pentru a ajunge la centrala termică emblematică din Copenhaga, va avea parte de experiența unică de a schia pe o pârtie de pe acoperișul clădirii.

Sistemul „CopenPay” a fost conceput pentru a compensa „povara de mediu” a turismului, explică reprezentanții biroului de turism din Copenhaga.

„Atunci când călătoriți în străinătate – cu avionul sau cu mașina – poluați. Unul dintre lucrurile pe care le putem schimba este să-i determinăm pe oameni să acționeze mai durabil la destinație”, a declarat Rikke Holm Petersen, șefa departamentului de comunicare al biroului de turism.

Programul „bazat pe încredere”

Totul face parte dintr-o inițiativă mai amplă, Petersen precizând că planul actual este doar „un mic pas către tranziția ecologică”.

Programul se va desfășura până la data de 11 august și va fi „bazat pe încredere”, adică angajații de la principalele atracțiile turistice nu vor fi obligați să ceară dovezi că activitatea ecologică pe care vizitatorii spun că au făcut-o a fost de fapt finalizată.

„În unele atracții, s-ar putea să trebuiască să arătați o fotografie cu dumneavoastră mergând pe bicicletă sau cu biletul dumneavoastră de transport public”, adăugat Petersen.

Măsura vine ca urmare a publicării unor date din Indexul de durabilitate 2023, care arată că turiștii sunt dornici să facă mai multe alegeri ecologice (82%), dar încă nu au făcut acest lucru (22%).

„Este o sarcină esențială pentru noi să facem călătoriile durabile. Și vom reuși doar dacă vom reduce decalajul mare dintre dorința vizitatorilor de a acționa durabil și comportamentul lor real… Acesta este un pas experimental – și unul mic – spre crearea unei noi mentalități în rândul călătorilor și doar una dintre numeroasele inițiative pe care le întreprindem pentru a face călătoriile mai durabile”, a declarat Mikkel Aarø-Hansen, CEO al Wonderful Copenhaga.

„Trebuie să transformăm turismul dintr-o povară pentru mediu într-o forță de schimbare pozitivă – iar un pas important în această transformare este să schimbăm modul în care ne deplasăm la destinație, ceea ce consumăm și modul în care interacționăm cu localnicii”, a mai spus Mikkel Aarø-Hansen.

Copenhaga este o destinație extrem de populară, înregistrând peste 12 milioane de nopți de cazare în 2024.

Foto: 123rf.com

 
 

Urmărește-ne pe Google News