De mai bine de o lună, românii se confruntă cu criza sanitară indusă pe fondul pandemiei COVID-19. Este o realitate agresivă putem spune, care schimbă comportamente, dorințe sau nevoi și face apel la responsabilitatea socială, astfel încât acțiunile noastre de acum să nu lase urmări greu de gestionat când lucrurile vor reveni la o normalitate firească.
Mediul de business din țară s-a adaptat într-un timp record acestor vremuri, iar companiile au găsit și implementat soluții sau instrumente optime având un singur scop comun – siguranța clienților. În aceste condiții, datoria noastră, a fiecăruia în parte, este de a ne informa și acționa în conformitate cu prevederile legii și în linie cu alternativele puse la dispoziție de către furnizorii de servicii și utilități.
Operatorul de apă bucureștean face eforturi să asigure confortul în izolare și să soluționeze de la distanță diferitele probleme și situații care apar în această perioadă. În același timp, apelează la responsabilitatea clienților de a-și achita la timp facturile la apă și canalizare, mai ales că oferă suport și soluții personalizate celor afectați economic în această perioadă.
Compania a redus la minimum interacțiunea directă dintre clienți și angajați, dar oferă instrumente digitale pentru plata facturilor, citirea indexului sau pentru consultanță specializată. Totodată, pentru bucureștenii care nu au acces sau nu cunosc mijloace de plată online, Apa Nova pune la dispoziția acestora mai multe canale și servicii de plată sigură și simplă în apropierea casei.
Metode de plată a facturilor la apă
Site-ul apanovabucurești.ro încorporează într-o singură interfață toate informațiile, serviciile și instrumentele digitale accesibile oricând și de oriunde clienților. Astfel, pentru a evita deplasarea la ghișee, casierii sau bănci, clienții individuali și administrațiile de bloc pot accesa site-ul pentru a plăti sigur și simplu factura de apă, pentru a activa factura electronică, ce înlocuiește factura tradițională, tipărită, cu un e-mail primit în decurs de câteva ore de la emiterea acesteia, sau pentru a trimite indexul consumului de apă.
Plata facturii de apă și canalizare poate fi făcută și din aplicația Apa Nova București, disponibilă în Google Play și AppStore, unde utilizatorii pot accesa oricând serviciile curente ale operatorului. Tot online se poate achita factura Apa Nova București şi prin aplicaţia PAGO.
Soluții inteligente pentru plata facturilor au la dispoziție și administrațiile de bloc, care pot folosi diferite platforme de evidenţă contabilă şi de colectare a întreținerii de la locatarii, cum este, de exemplu, platforma e-bloc. Astfel, după ce locatarii achită întreținerea lunară, administratorii pot plăti la timp factura Apa Nova București, evitând penalizările sau acumulările de datorii.
Totodată, ținând cont că o bună parte dintre bucureșteni nu cunosc sau nu știu să utilizeze instrumente și aplicații digitale, operatorul vine în întâmpinarea acestora cu mai multe sisteme și servicii de plată în apropierea locuințelor, pe care clienții le pot folosi în timp ce-și fac cumpărăturile sau alimentează în benzinării.
Clienții individuali și administrațiile de bloc pot achita factura la stațiile de plată SelfPay din rețeaua Mega Image, magazinele Profi, Kaufland, Carrefour sau magazine de cartier, doar pe baza facturii. Tot pe baza facturii, bucureștenii au la dispoziție peste 700 de puncte de încasare PayPoint, unde pot achita simplu şi în siguranţă.
Servicii sigure de plată sunt amplasate și în benzinăriile OMV sau în benzinăriile selectate Petrom, unde clienții își pot achita facturile la apă prin Westaco Express. Același serviciu de plată este disponibil și în magazinele Inmedio din țară.
Nu în ultimul rând, posesorii de card și aplicații mobile banking pot plăti factura la apă direct din aplicație, selectând Apa Nova în lista de furnizori. Clienții pot plăti în sucursalele BRD sau BCR, la bancomatele acestor bănci sau la comercianți acceptați cu însemnul SIMPLIS FACTURI.
În contextul actual, scopul acestor soluții inteligente și alternative de plată este să faciliteze operațiunile dintre companie și clienți, să permită o comunicare transparentă asupra costurilor, istoricului sau noutăților, răspunzând la cerințele actuale. Totodată, operatorul de apă bucureștean caută să sprijine și să ofere opțiuni personalizate de plată pentru clienții afectați economic de pandemie. Soluțiile includ anularea penalităților pe perioada stării de urgență sau o eșalonare a datoriei acumulate pe perioada stării de urgenţă pentru câteva luni.