În mijloacele de transport în comun de suprafaţă

Dacă aţi pierdut anumite obiecte în tramvaie, autobuze sau troleibuze trebuie să ştiţi că, în cazul în care şoferii le găsesc, sunt obligaţi să le predea la capetele de linie. Apoi, inspectorii le înregistrează şi le trimit la sediul central al regiei de transport. “Pentru Bucureşti, persoanele care îşi dau seama că au pierdut anumite obiecte în mijloacele de transport în comun trebuie să sune la telefoanele 021.307.44.26 sau 021.307.44.46. Obiectele vor fi căutate şi, în cazul în care acestea sunt găsite, proprietarii vor fi sunaţi şi anunţaţi să vină să le ridice”, ne-a declarat Mihai Vlădărău, purtător de cuvânt RATB.

În tren

Pentru recuperarea bagajelor uitate în compartimente, trebuie să mergeţi urgent la staţia-capăt a trenurilor respective. “Când trenul ajunge la destinaţie, se efectuează o verificare a tuturor compartimentelor, iar lucrurile găsite sunt predate Biroului de obiecte pierdute, unde sunt ţinute trei zile. Dacă nu sunt ridicate în acest interval, ele vor fi depuse la sediile poliţiei transport feroviar din ţară. Persoanele care le revendică trebuie să prezinte un buletin, detalii despre obiectele pierdute şi dovada că au călătorit în trenurile în care acestea au fost uitate”, ne-a spus Alina Predescu, şef serviciu presă. Mai multe informaţii puteţi primi la telefonul 0800.88.44.44.

În metrou

ţinând cont de aglomeraţia din metrou la orele de vârf, există posibilitatea să vă uitaţi anumite obiecte în vagoane. Dacă acestea sunt găsite de către personalul Metrorex sau de cel de pază, sunt predate pe bază de proces-verbal agenţilor de la Poliţia Metrou din fiecare staţie, după care aceştia le depun la dispeceratul din staţia Piaţa Unirii 1. Pentru a afla dacă obiectele pe care le-aţi pierdut au fost găsite, puteţi suna la telefonul 021.319.36.00, interior 3339.

În avion

În cazul în care vi s-au rătăcit bagajele pe aeroport, trebuie să vă adresaţi companiei aeriene cu care aţi călătorit, precum şi Biroului bagaje pierdute corespunzător companiei aeriene cu care aţi călătorit. În cazul în care bagajele nu pot fi găsite imediat, faceţi o reclamaţie în scris în care să menţionaţi detaliile pe care vi le amintiţi despre conţinutul şi aspectul obiectelor pierdute, să ataşaţi o copie a biletului de călătorie, copii după etichetele bagajelor şi numărul de constatare lipsă bagaj.

 
 

Urmărește-ne pe Google News