Precursoarele sutienului cu push-up
Primele piese de lenjerie care aveau tendința de a scoate sânii în evidență erau corsetele apărute în secolele XV-XVI, care aveau tendința de a ridica partea superioară a sânilor și de a strânge cu forță restul corpului pentru a da acea formă de clepsidră.
Primul sutien a apărut abia în anul 1914, când americanca Mary Phelps Jacobs a creat un model compus din două batiste din mătase legate împreună cu bentiţe de satin. După o perioadă în care evoluția sutienului a avut de suferit din cauza privațiunilor războiului și a spiritului androgin al epocii ce impunea mai degrabă apaltizarea sânilor decât scoaterea lor în evidență, acest obiect vestimentar a revenit în forță cu o formă conică, foarte căuată în anii 1930. Până la prima apariție a sutienului cu push-up celebrul obiect de lenjerie intimă a mai avut parte de un declin, în 1960, când Yves Saint Laurent a adus pe podium o bluză transparentă purtată fără sutien și feminismul a cerut insistent arderea sutienului, considerat inutil şi înjositor.
Apariția primului sutien cu push-up
Abia în anul 1964, canadianul Louise Poirier a revoluționat lumea modei cu creația sa, primul Wonderbra, sutienul cu push-up care elimina benzile și curelele chinuitoare cu care femeile se legau pentru a da impresia unui bust impresionant.
În 1994, după ce mai multe firme au încercat să detroneze invenția lui Louise Poirier, aceeași firmă, Wonderbra, a revenit în forță cu un model nou, spectaculos, de sutien cu push-up. Revenirea a fost cu atât mai memorabilă cu cât, piesa de lenjerie a fost promovată de Eva Herzigova care apare în reclama cu celebra replică „Hello Boys”, ce face furori la timpul său.
Sutienul push-up este construit astfel încât să ridice sânii și să-i apropie, în felul acesta înfrumusețând decolteul. Cele mai multe sutiene push-up conțin niște suporți realizați din burete sau material textil, dar sunt unele modele care conțin cupe umplute cu silicon. Diferența majoră între un sutien normal și unul push-up e plasarea bureților sub sâni, astfel încât aceștia să fie ridicați și împinși înainte.
În prezent multe dintre femeile care nu au fost înzestrate de natură cu un bust impresionat sau cele care pur și simplu vor un decolteu extrem de impunător apelează la sutienul cu push-up, care este un obiect de lenjerie intimă nelipsit din garderoba lor și o armă de seducție.
La începutul lui 2011 aceste obiecte de lenjerie au stârnit un adevărat scandal în SUA, unde firma Abercrombie & Fitch a apărut pe piață cu sutienele cu push-up destinate adolescentelor. În urma acestei colecții, s-a produs o adevărată isterie printre părinții copiilor. Aceștia au refuzat să cumpere acest gen de lenjerie, susținând că este inadecvată pentru vârsta tinerilor și chiar au cerut interzicerea lor pe piață.
Chiloții cu push-up
Pe de altă parte, ideea de push-up a fost extinsă, în ultimii ani, apărând pe piață pantalonii și chiloții cu push-up care dau posteriorului o formă bombată și fermă.
Ei bine, dacă vă gândiți că doar femeile beneficiază de această tehnologie, vă înșelați. Chiloții și boxeri cu push-up pentru bărbați, care îi ajută pe aceștia să pară mult mai dotați, sunt de ceva timp pe piață și sunt foarte căutați.
Chiar și designerul Cătălin Botezatu le-a făcut o bucurie bărbaţilor. Acesta a lansat în 2009, o colecție de lenjerie intimă masculină numită Vogue formată din nişte indispensabili – atât chilot, cât şi boxer, cu push-up.
Cu siguranță creatorii de modă, cei foarte inventivi, nu se vor opri aici. Probabil ideea de push-up își va mai găsi aplicabilitatea în viitor și pentru alte produse.