În urma unui studiu realizat de Barclays LifeSkills, o inițiativă a Barclays Bank, arată faptul că 71% dintre angajații din Marea Britanie consideră că tinerii schimbă formalitatea limbajului la locul de muncă. Rețelele sociale au fost menționate ca un motiv al schimbării limbajului în mediul profesional, relatează cotidianul britanic The Independent.

În timp ce 39% dintre persoanele care au vârsta de peste 55 de ani sunt de părere că rețelele sociale au avut cel mai mare impact asupra schimbărilor de comunicare, doar 24% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 18-24 de ani sunt de acord că rețelele sociale au contribuit la evoluția limbajului.  

Atunci când vine vorba de formulări de e-mail populare, de exemplu „Cu sinceritate, mai mult de o treime dintre angajații britanici care au fost intervievați au descris expresiile ca fiind demodate. Aproape jumătate dintre britanici au înlocuit încheierile cu „Mulțumesc!” sau „Mulțumesc mult!”, fiind considerate mult mai prietenoase. ,,Mulțam!” se numără printre formulările populare de încheiere.  

Expresia „Bună!” a împărțit opiniile astfel: 42% consideră formularea prietenoasă, 36% o văd una obișnuită, iar 26% o consideră familiară. 

Care ar putea fi motivul pentru schimbarea limbajului la serviciu

Un motiv pentru schimbarea limbajului ar putea fi utilizarea pe scară largă a aplicațiilor de mesagerie online din birouri, mai ales că există posibilitatea ca angajații să lucreze de la distanță.  

Foto-Profimedia Images

Generația Z este de aproape două ori mai probabil să utilizeze platformele de mesagerie la locul de muncă, comparativ cu 54% dintre angajații cu vârste de peste 55 de ani, care utilizează în mod obișnuit e-mailul. Aceștia sunt de părere că este mult mai profesionist.  

De asemenea, 40% dintre tinerii generației Z consideră că e-mailul limitează abilitatea prin care își pot demonstra personalitatea.  

„Cercetarea noastră arată că generația următoare va avea cu siguranță un impact asupra forței de muncă în ceea ce privește modul în care comunică”, a spus Kirstie Mackey, șefa inițiativei Barclays LifeSkills. 

„Trecerea la un limbaj mai personal este una pozitivă, însă este important să demonstrăm o înțelegere a etichetei sociale la locul de muncă, care diferă de cea din școală sau universitate”. 

„Găsirea unui echilibru corect, păstrând totodată personalitatea în comunicare, este esențială”, a adăugat ea.

,,Rețelele sociale au determinat schimbarea lingvistică și au accelerat răspândirea tendințelor lingvistice”

Dr. Laura Bailey, lector principal în limba engleză și lingvistică la Universitatea din Kent, a spus: „Normele în schimbare la locul de muncă se reflectă în limbajul pe care îl folosesc angajații mai tineri și în modul în care comunicarea s-a schimbat în general”.

„Pentru generația mai în vârstă, eticheta corespondenței poate fi suficient de bine înrădăcinată încât să fie instinctivă în orice formă de comunicare scrisă”, a continuat ea.

„În schimb, pentru Generația Z, rețelele sociale au determinat schimbarea lingvistică și au accelerat răspândirea tendințelor lingvistice”.

Generația Z a început deja să își lase amprenta asupra mediului profesional. Acestea încep de la cereri mai mari cu privire la transparența salariilor, până la adoptarea unui stil vestimentar mai relaxat atunci când merg la birou.   

Foto-Profimedia Images

Un sondaj realizat recent arată faptul că tinerii adulți pot avea nevoie de două săptămâni pentru a căpăta încredere la locul de muncă.  

Sondajul a fost realizat pe un eșantion de 1.000 tineri, cu vârste cuprinse între 18-25 de ani. Acesta a mai arătat faptul că angajații din generația Z petrec aproape opt zile îngrijorându-se în legătură cu noul rol pe care îl au, înainte de a începe.

Aceștia exprimă preocupări legate de integrarea în echipă sau de necunoașterea responsabilităților pe care le presupune postul. Tinerii angajați apelează la rețelele sociale pentru sfaturi atunci când încep un stagiu sau un nou loc de muncă. Printre cele mai utile se numără TikTok-ul.  

Potrivit unui raport din Wall Street Journal, companiile, universitățile și recrutorii au început pregătirea noilor angajați în dezvoltarea abilităților soft. Acestea ajută angajații să mențină contactul vizual, dar și să ia pauze în timpul conversațiilor. 

De asemenea, alte companii informează tinerii angajați despre cultura adecvată la birou, de exemplu codurile vestimentare.  

Sondajul care a fost publicat marți, 10 septembrie, prevede că expresiile formale și formulele de încheiere, precum „Cu stimă”, ,,Cu sinceritate”, ar putea să dispară din mediul de lucru în următorii 10 ani. 

Urmărește-ne pe Google News