Generația Z pare să intre în câmpul muncii total nepregătită. Întrucât mulți proaspeți absolvenți se confruntă cu plângeri cu privire la modul în care se descurcă la locul de muncă, angajatorii raportează o ezitare tot mai mare în a-i angaja, potrivit unui raport al platformei de consiliere pentru educație și carieră Intelligent.

Tinerii ar avea probleme cu comunicarea, potrivit unui studiu

Raportul, care s-a bazat pe un sondaj recent efectuat pe aproape 1.000 de manageri angajatori, a constatat că unul din șase a fost reticent să mai ofere șansa unui loc de muncă tinerilor din Generația Z, din cauza reputației.

Mai mult decât atât, mai mult de jumătate au spus că această generație, care se referă la persoanele născute între 1997 și începutul anilor 2010, nu are o etică puternică a muncii, are probleme cu comunicarea, nu gestionează bine feedbackul și este, în general, nepregătită pentru cerințele forței de muncă.

Holly Schroth, lector superior la Haas School of Business de la Universitatea din California, Berkeley, a explicat că dedicația Generației Z pe activitățile extracurriculare care este minimă pe durata facultății a condus la „așteptări nerealiste”.

„Ei [Gen. Z] nu cunosc abilități de bază pentru interacțiunea socială cu clienții și colegii de muncă, nici cu privire la prestanța de la locul de muncă”, a declarat Schroth.

„Ca urmare, depinde de companie să integreze în mod corespunzător noul angajat și să ofere o pregătire amplă. În plus, șeful trebuie să acționeze atât ca mentor, cât și ca manager”, a adăugat ea.

De ce atât de multe companii renunță la serviciile lor

Aproximativ șase din zece companii incluse în sondaj au raportat că au concediat cel puțin un proaspăt absolvent de facultate pe care l-au angajat în acest an. Unele dintre motivele invocate din spatele acestor decizii au inclus, printre altele, lipsa motivației, lipsa de profesionalism și abilitățile slabe de comunicare.

„Mulți proaspeți absolvenți de facultate s-ar putea lupta cu intrarea în forța de muncă pentru prima dată, deoarece poate fi un contrast uriaș față de ceea ce sunt obișnuiți pe parcursul călătoriei lor educaționale. Ei sunt adesea nepregătiți pentru un mediu mai puțin structurat, o dinamică culturală la locul de muncă și așteptările de muncă autonomă”, a declarat Huy Nguyen, consilier-șef pentru educație și dezvoltare a carierei Intelligent, într-un comunicat.

„Deși pot avea unele cunoștințe teoretice de la facultate, de multe ori le lipsește experiența practică, din lumea reală și abilitățile soft necesare pentru a reuși în mediul de lucru”, a adăugat el.

Ce le reproșează managerii tinerilor din Generația Z

Managerii de angajare intervievați au raportat, de asemenea, că unii dintre angajații lor din Generația Z s-au luptat să își îndeplinească targeturile, întârziau frecvent și nu se îmbrăcau sau nu vorbeau corespunzător.

Un raport separat din aprilie a constatat că angajații din Generația Z se bazau prea mult pe sprijinul părinților în timpul căutării unui loc de muncă.

Potrivit sondajului realizat de Resume Templates și care a inclus răspunsuri de la aproape 1.500 de tineri în căutarea unui loc de muncă, 70% au recunoscut că au cerut ajutor părinților în procesul de căutare a unui loc de muncă.

Alți 25% și-au adus chiar și părinții la interviuri, în timp ce mulți alții le-au cerut părinților să depună cereri de angajare și să scrie CV-uri pentru ei.

Cum poate obține un loc de muncă un proaspăt absolvent

Pentru ca un tânăr să-și sporească șansele de a fi angajat, managerii au subliniat că unele dintre calitățile esențiale pe care le caută includ inițiativa și o atitudine pozitivă.

De asemenea, managerii au pus preț pe experiența din lumea reală, fie prin stagii sau locuri de muncă și, într-o măsură mai mică, pe a avea o prezență adecvată în rețelele sociale și evitarea discuțiilor politice.

„Absolvenții care își încep primul loc de muncă ar trebui să dea dovadă de profesionalism, să fie respectuoși și dedicați muncii lor”, a spus Nguyen.

Schroth a adăugat că, deși angajatorii ezită în prezent să angajeze din Generația Z din cauza ratei mai mari de concedieri, ei reprezintă totuși peste 25% din forța de muncă.

„Ca urmare, companiile trebuie să cheltuiască mai mulți bani și timp pentru formare, caz în care Generația Z va prospera”, a conchis ea.

 
 

Urmărește-ne pe Google News