Ce este Generația Beta?

Generația Beta se anticipează a fi caracterizată de o integrare profundă a tehnologiei și o apreciere puternică pentru diversitate și incluziune, conform futuristului Mark McCrindle. 

Pe măsură ce societatea îmbrățișează din ce în ce mai mult teme de schimbare și acceptare, Generația Beta este de așteptat să crească într-un mediu care încurajează curiozitatea și incluziunea.

O privire asupra Generațiilor trecute

Generațiile sunt de obicei definite ca grupuri de oameni într-o anumită perioadă de timp care împărtășesc experiențe culturale, sociale și istorice comune.

Generația Beta vine imediat după Generația Alpha (2010-2024), prima generație complet digitalizată, și Generația Z (1997-2009), marcată de tranziția tehnologică rapidă. 

Generația Alpha (2010-2024)

Crescută într-o lume digitală, se preconizează că va deveni cea mai mare generație din istorie, depășind 2 miliarde de membri.  Termenul a fost inventat de McCrindle. Membrii acestei generații au legături puternice cu familiile lor.

Cei din generația Alpha au până în 14 ani. Imagine cu caracter ilustrativ -Foto Profimedia

Generația Z (1997-2009)

Modelată de era COVID-19, este caracterizată de adaptabilitate, utilizarea tehnologiei și o abordare conservatoare asupra vieții. Pentru aceștia, tehnologia este aproape ca o evadare, mai degrabă decât o simplă sursă de distracție și relaxare.

Generația Z se bucură din plin de tehnologie. Imagine cu caracter ilustrativ – Foto Profimedia

Millennials sau Generația Y (1981-1996)

Orientată spre comunitate și schimbare socială, această generație îmbrățișează diversitatea și educația parentală liberă. 

Heather Dretsch, profesor asistent de marketing la North Carolina State University, a spus că milenialii sunt „o generație complet diferită de ceea ce am văzut înainte cu generația X și în special cu baby boomers”.

„Așadar, milenialii au îmbrățișat lumea cu optimism. Totul era să aibă grijă de ei înșiși și să facă lumea un loc mai bun”, a spus ea, menționând că grupul este, de asemenea, „foarte orientat către comunitate”.

Generația Millenials se adaptează ușor la schimbări. Imagine cu caracter ilustrativ – Foto Profimedia

Generația X (1965-1980)

Supranumită „Generația Latchkey”, a fost marcată de independență și o implicare activă în educația copiilor.  

Părinții din generația a X-a au fost primii care au adoptat „educația cu elicopter”, fiind mai implicați în viața copiilor lor, în comparație cu părinții lor Boomer, care au fost mai dezactivați.

Membrii generației X sunt motivați, independenți și pragmatici. Imagine cu caracter ilustrativ – Foto Profimedia

Baby Boomers (1946-1964)

Beneficiind de prosperitatea economică postbelică, această generație a acumulat bogăție și a ocupat poziții de conducere.

Baby Boomers sunt născuți după cel de-al doilea război mondial – Foto cu caracter ilustrativ, Profimedia

Generația Tăcută (1928-1945)

Modelată de Marea Depresiune și Al Doilea Război Mondial, este recunoscută pentru spiritul conservator și valorile tradiționale. 

Valorile lor au fost modelate de nevoia de stabilitate, rezultând într-o abordare mai liniștită și mai conservatoare a vieții, în contrast cu baby boomerii.

Generația tăcută a trăit în timpul marii crize economice din 1929 și în timpul celui de-al doilea Război Mondial – Foto cu caracter ilustrativ, Profimedia

Cea mai Mare Generație (1901-1927)

Reprezintă reziliența și patriotismul, trăind în perioade istorice precum Marea Depresiune și Al Doilea Război Mondial.

Patru generații într-o singură poză – Foto cu caracter ilustrativ, Profimedia

Cum ne ajută să știm din ce generație facem parte

Cercetările generaționale devin din ce în ce mai importante pentru înțelegerea comportamentelor și valorilor noilor cohorte.

Heather Dretsch, profesor asistent la Universitatea de Stat din Carolina de Nord, subliniază că adaptarea la schimbările generaționale este crucială pentru companii și societate.  

„A devenit esențial pentru companii să se adapteze la aceste comportamente schimbătoare ale consumatorilor”, a evidențiat ea, subliniind necesitatea ca mărcile să rămână în fața tendințelor generaționale.

Pe măsură ce vine din urmă Generația Beta, se deschide un nou capitol în istoria demografică, modelat de tehnologie și valori sociale noi.

 
 

Urmărește-ne pe Google News