Roxana Petrescu, PR Manager la Grupul Editorial Trei, propune un volum alert, tensionat, care pune la îndoială fericirea aparentă și cuplurile perfecte.
În grădina căpcăunului (Leïla Slimani, Editura Pandora M)
Cât de plictisitoare este o căsnicie perfectă pentru o soție dependentă de aventuri amoroase aflate de multe ori la limita dintre extaz și moarte? Puteți afla citind cartea „În grădina căpcăunului”, de Leïla Slimani – un roman șocant, dar cu siguranță captivant, care îi are ca protagoniști pe Richard și Adele. Doi tineri frumoși care locuiesc în Paris, au cariere de succes și vieți sociale împlinite. Ea este jurnalistă, iar el este medic şi au împreună un copil pe care, cel puțin aparent, şi l-au dorit amândoi foarte mult şi care le-a consolidat relația.
Prietenii și rudele văd mariajul lor ca pe unul perfect, dar, pe măsură ce pătrunzi în poveste, fisurile care-l străbat devin vizibile, distorsionând imaginea şi făcându-te să te întrebi care este adevărul din spatele măştilor.
Adele e plictisită de slujbă şi de mariajul ei, fiind stăpânită de o nevoie insațiabilă de sex. Îşi face programul în funcție de aventurile ei extramaritale, ajungând târziu la serviciu şi mințindu-şi soțul, până când, într-o zi, cade într-o cursă pe care şi-a întins-o singură.
În grădina căpcăunului oferă o explorare a sexualității, a adicției şi a nevoii unei femei de a simți că trăieşte.
Înaintea vremii sale
Oana Dușmănescu, autoarea rubricii, propune o poveste despre o regină adevărată, curajoasă și specială.
Ca din întâmplare, femeie. Regina Cristina a Suediei (Dario Fo, Editura Humanitas)
Fo scrie despre regina Cristina ca despre o femeie a zilelor noastre – „regina imposibilă” a fost o doamnă învățată, cu educația dublată de înțelepciune. Un personaj trăind într-o vreme în care curajul era mai degrabă atribut masculine e disecat literar și moral, în zilele noastre, când sexualitatea nu mai e un capăt de țară și când granițele dintre genurile lăsate de natură sunt din ce în ce mai fine, aproape evaporate.
Secolul al XVII-lea, ca frescă și context istoric și religios, este extrem de clar reprezentat prin forma și mintea Cristinei, conducător neconvențional, care a conturat, cu sau fără știință, drumul unei țări echilibrate și prospere.
De asemenea, în romanul care a apărut după moartea lui Fo, vedem zugrăvite și alte minți importante ale acelei perioade, care au gravitat toate în jurul personalității captivante a Cristinei de Suedia. Printre acestea, Blaise Pascal sau Moliere.