Totul a început atunci când Aurel Puiu, alintat ”Bubi” – arhitect de profesie – a bătut la ușa lui Traian Bobeanu, directorul comercial al marii uzine ”Steagul Roșu” din Brașov și i-a propus să organizeze raliul.
Povestea primului raliu din România, a echipelor de start, 16 în total, din care nouă românești, a primului câștigător și a celui care a devenit unul dintre marii maeștrii ai automobilismului românesc, este spusă pe larg de Cătălin Oprișan, jurnalistul de la Gazeta Sporturilor care reînvie în fiecare weekend personaje de legendă ale sportului.
Primul raliu românesc pleacă din Braşov. Trece prin Sighişoara, ajunge la Praid, Miercurea Ciuc, Sfântu Gheorghe şi se termină cu o „superspecială” în Poiană.
Pe drum, concurenții au avut parte de ploaie măruntă, uneori ceva „mai insistentă”, de frig, de zăpadă, de „asfalt sticolos”
Cum s-a terminat prima ediție a raliului și ce a urmat în anii de după aceea, citiți pe GSP.ro.