Îmbunătăţirile continue aduse aplicaţiei MyAccount şi îndemnurile atât ale autorităţilor cât şi ale Telekom Romania de a evita aglomerările în magazine au convins sute de mii de abonaţi ai operatorului să opteze pentru factura electronică, livrată direct la o adresă de e-mail. Doar in prima jumatate a anului numarul clienților care au solicitat factura electronică s-a dublat.
Sutele de mii de abonaţi însemnau un număr impresionant de plicuri în jumătate de an, cu câte o filă-două înăuntru. Este un volum uriaş de hârtie care era consumată înainte, dacă este să calculăm în baza datelor oficiale ale Poştei Române. Astfel, dacă un plic standard are maxim 20 de grame, vorbim de câteva tone bune de hartie economisite în aceste şase luni, şi este hârtie de calitate.
Pentru a produce o tonă de hârtie de calitate, sunt necesari 24 de copaci de cel puţin 12 metri şi cu o serie de caracteristici, plus 440 de litri de apă.
Dacă multiplicăm cifrele de mai sus cu sute de mii clienți ajungem la concluzia că abonaţii Telekom Romania care au ales factura electronică au lăsat în natură, anul acesta, un număr important de copaci de talie mare, plus zeci de mii de tone de apă care nu au mai fost folosite în procesul industrial de producere a hârtiei.
Pentru Gabriel Trăistaru, directorul diviziei de digitalizare din cadrul Telekom România, cifrele au şi altă semnificaţie: „Este mult mai simplu să ai toate facturile intr-un singur loc. Nu trebuie să mai verifici cutia poştală și nu trebuie să mai cauţi factura când vrei s-o plăteşti. O găseşti oricând pe e-mail cu doar câteva click-uri de mouse. Iar dacă foloseşti aplicaţia mobilă MyAccount, o ai la dispoziţie dintr-un singur swipe. Ideal ar fi să ajungem la 100% facturi electronice și să contibuim cât mai mult la combaterea defrişărilor inutile, dar pentru aceasta avem nevoie și de sprijinul abonaţilor noştri, avem nevoie ca ei să opteze pentru schimbare.”