Cererea este din ce în ce mai mare pentru birouri de închiriat, de aceea se pune accent pe cunoașterea celor mai importante criterii pentru alegerea spațiului office ideal pentru business sau companie.
De ce criterii trebuie să ții cont atunci când cauți o clădire cu birouri de închiriat?
Piața românească nu oferă reglementări concise în ceea ce privește clasificarea clădirilor de birouri, iar în lipsa acestor reglementări, oamenii de afaceri se ghidează după standardele internaționale stabilite de Asociația Internațională a proprietarilor și administratorilor de clădiri. Astfel, clădirile de birouri sunt clasificate în trei mari clase: A, B și C care se diferențiază în mod clar și eficient.
Clădirile de clasa A sunt cele mai complete și mai complexe, acestea au plafoane suspendate, lifturi moderne cu o perioadă de așteptare de minim 30 de secunde, destinație programată, un sistem de climatizare și ventilație, o suprafață vitrată mare, un sistem de administrare automatizat, precum și suficiente spații de parcare pentru angajați. Clădirile de birouri clasa A se adresează companiilor care doresc să își creeze un renume pe piață și pentru care imaginea dobândită îi obligă să se alinieze la standardele internaționale.
Spre deosebire de clădirile din clasa A, cele din clasa B au nevoie de o investiție mai mică, acesta recuperandu-se ușor, chiar dacă prețul de închiriere este mai mic. Locația lor este semicentrala sau periferică, o suprafață construită de 1000 până la 3000 de mp cu 400-500 mp pe nivel și cu sisteme de telecomunicații foarte bune, finisaje de calitate medie și sistem de climatizare și locuri de parcare incluse.
Clădirile din clasa C se adresează mai mult companiilor mai mici. Acestea au un grad destul de mare de ocupare, fiind și mai ieftine, fie că sunt noi sau mai vechi de 15 ani. În vederea găsirii celei mai bune clădiri de birouri pentru a o închiria, este important să vezi și aceste sfaturi.
Lansarea propriului startup sau dezvoltarea unei mici afaceri, fie că lucrează în calitate de freelanceri sau nu, necesită găsirea unei clădiri de birouri. Este important ca administratorii să închirieze numai o parte dintr-un spațiu mai mare, pentru mai puțini bani. Aceștia pot căută un spațiu neconvențional care nu a fost destinat neapărat birourilor, spre exemplu depozitele vechi sau magazinele ce pot fi transformate ușor și cu bani puțini într-un astfel de spațiu.
Cei care pot, au oportunitatea de a lua în calcul împărțirea spațiului cu altcineva, cu o altă firmă sau cu un alt grup de oameni care lucrează în același domeniu care se poate concretiza, de ce nu, și într-un parteneriat. Nu în ultimul rând, spațiile de birouri pot fi co-working, pe care clienții le pot folosi în regim de abonament de către orice persoană aflată în căutarea unui birou.