Aceste acte arată care este eficiența energetică a acelei clădiri sau părți de clădire (apartament).
Toţi cei care au nevoie să obţină aceste documente pot afla din rândurile ce urmează care sunt paşii pe care trebuie să îi facă, dar şi cele mai importante elemente referitoare la certificatele de performanță energetică.
Cine poate emite certificatele energetice?
Pentru început, proprietarii de imobile trebuie să ştie că există persoane specializate, cu formare profesională în domeniu care au dreptul ca urmare a unei atestări de a evalua clădirile şi de a le încadra într-una din clasele energetice reglementate prin legislaţia actuală. Este vorba despre auditorii energetici, care sunt atestați de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.
În acest sens, solicitanţii trebuie să ştie că auditorii de gradul I se pot ocupa de toate tipurile de imobile, iar auditorii de gradul al II-lea au dreptul legal de a întocmi astfel de documente numai pentru case şi apartamente.
Care sunt paşii pe care trebuie să îi facă cei ce au nevoie de certificate energetice?
Un pas important pe care trebuie să îl întreprindă proprietarii de imobile este acela de a întocmi dosare pentru fiecare clădire sau parte de clădire în parte (apartament), dosare care să conțină copiile câtorva acte ale imobilului (auditorul vă poate îndruma în această privință).
Proprietarii acestor imobile trebuie să apeleze la auditorii energetici atestați, care vor studia acele acte și vor extrage informații necesare calculului. Alte informații se vor obține studiind clădirea la fața locului (auditorul va face o vizită la imobil).
La final, auditorii energetici încadrează imobilele vizitate într-una din cele 7 clase energetice, emițând certificatul de performanță energetică.
În cât timp pot fi eliberate certificatele energetice?
Fiecare auditor energetic își stabilește liber onorariul și ritmul de muncă. Unul dintre cele mai mari avantaje de care se bucură cei ce solicită companiei Reflex Architecture SRL București să le fie eliberate certificatele energetice este acela că documentele pot fi gata în doar câteva ore dacă imobilul se află situat în București sau județul Ilfov. Pe site-ul www.certificatulmeu.ro puteți vedea mai multe detalii despre cum modul de lucru al auditorului energetic și prețuri pentru certificat energetic.
Ulterior, proprietarii de imobile se pot ocupa fără probleme de încheierea tranzacţiilor pe care le au în vedere, indiferent dacă este vorba despre contracte de vânzare / cumpărare sau de închiriere.
Valabilitatea unui certificat energetic – 10 ani de la emitere
Nu în ultimul rând, cei care deţin imobile trebuie să mai ştie despre certificatele energetice că acestea sunt valabile timp de 10 ani din momentul în care au fost emise. Proprietarii pot solicita, însă re-evaluarea cladilor după ce le aduc îmbunătăţiri majore, fie că este vorba despre înlocuirea geamurilor cu unele mai noi sau despre realizarea unor lucrări de izolaţie.
În acest fel, datorită modernizării imobilului, acesta poate fi încadrat într-o clasă energetică superioară.