„Oamenii vor căuta întotdeauna ceva. SEO va evolua şi se va schimba, dar nu va muri niciodată. Cheia pentru viitor este să rămânem cu un pas înainte şi să continuăm să găsim ceea ce şi când este necesar.”
Din rândurile de mai sus transpare ideea pe care şi alte discipline ale cunoaşterii umane au considerat-o ca fiind relevantă pentru experienţa umană.
Omul, indiferent de poziţia lui în această lume manifestă constant instinctul căutării, explorării şi descoperirii acelor lucruri care îl aduc mai aproape de ceea ce are nevoie.
În acest context, dimensiunea SEO şi practica implicată în demersurile acestui tip de marketing digital răspunde cel mai bine provocărilor aduse atât de dezvoltarea tehnologiei, cât şi de dorinţa umană de a obţine informaţii relevante la diferite probleme, de la cele mai simple la cele mai complexe.
În contextul motorului de căutare Google, obiectivul principal care defineşte comportamentul utilizatorului online este acela de a obţine informaţii relevante la o interogare.
Diferite tipuri de interogări pot lua diferite forme de răspunsuri – Relevanța este cuvântul cheie
Pentru a construi cea mai relevantă şi eficientă strategie de marketing online pentru un magazin online, utilizând instrumente SEO şi având în vedere poziţionarea în clasamentul de căutare trebuie înţeleasă în detaliu psihologia publicului țintă.
Odată stabilit publicul ţintă şi profilul utilizatorului online care foloseşte motorul de căutare Google, poţi atrage, dar şi păstra în contact, tot mai mulţi utilizatori.
Deşi inteligența artificială a motorului de căutare Google a evoluat considerabil în ultimul deceniu, principiile primare după care funcţionează generarea de rezultate au rămas aceleaşi.
Care sunt principiile primare care definesc procesul de căutare online?
- Experiența – Oamenii vor căuta un răspuns, o soluţie sau o informaţie. De exemplu, cineva poate căuta un anumit magazin online, să cumpere un anumit produs sau doar să înveţe ceva anume;
- Media cuvintelor utilizate pentru a formula termenii de căutare este de trei cuvinte. În acest fel este formulată nevoia şi intenţia de căutare;
- Utilizatorul accesează motorul de căutare, verifica rezultatele, observă rezultatele, iar dacă nu sunt relevante, încearcă o căutare diferită.
Ce înţelegem din acest simplu comportament al utilizatorilor online? – Sfaturi Doctor SEO
1. Căutarea în Google este o acţiune foarte populară. Google fiind cel mai dominant motor de cautare din piaţa globală online;
2. Utilizatorii obişnuiesc să folosească fraze scurte pentru interogările de căutare, dar în ultimul timp tendinţele internaţionale se schimbă, numărul cuvintelor utilizate crescând tot mai mult;
3. Căutarea online tinde să acopere toate tipurile de pieţe disponibile.
Este indubitabil faptul că orice căutare online reprezintă una dintre cele mai eficiente şi importante metode de a ajunge la consumatori şi de a clădi un business online, indiferent de domeniul de activitate sau obiective.
Competitivitatea dintre magazinele online este o variabilă pentru care tot mai mulţi oameni vor să investească în servicii SEO de calitate, precum şi în acţiuni de dezvoltare a managementului reputaţiei online.
Poţi determina intenţia celor care caută online?
Principala provocare a motorului de căutare Google şi, implicit, a specialiştilor SEO este să determine cu o incredibilă acurateţe intenţia din spatele căutărilor online.
Principala recomandare a specialiştilor Doctor SEO este: e nevoie de mai multă empatie din partea oamenilor de marketing pentru a asigura servicii SEO de calitate.
Cei care activează în domeniul SEO, precum şi cei care lucrează pentru îmbunătăţirea algoritmilor motorului de căutare Google, au ca obiectiv comun să asigure utilizatorilor online doar acele rezultate relevante la interogările lor.
Din acest motiv se impune înţelegerea publicului ţintă şi crearea unei strategii concise de marketing care să răspundă cu exactitate problemelor întâmpinate de acest public.
Accesând servicii SEO de calitate vei înţelege cum poţi targeta căutările online şi cum produsele şi serviciile tale pot răspunde, eficient şi proactiv, problemelor sau nevoilor utilizatorilor vizaţi. În final, fiecare căutare are o intenţie în spatele ei, iar nimic nu este întâmplător referitor la rezultatele listate în prima pagină Google.