Deși această creștere poate fi inclusă în trendul global a digitalizării tuturor serviciilor, trebuie înțeles că la rădăcina acestei schimbări stă, în primul rând, libera alegere a clientului ca urmare a conștientizării avantajelor aduse de mediul virtual. În cazul serviciilor de tip „florărie online” aceste avantaje includ existența unei game mai largi de produse, posibilitatea livrării gratuite, precum și eliminarea restricțiilor în ceea ce privește accesul la acest tip de produse. Cu alte cuvinte, comenzile se pot trimite din orice locație, inclusiv din străinătate, iar posibilitatea de a comanda flori rare este mult mai mare decât în cazul boutique-urilor mai sus menționate.
Cu toate acestea, există categorii de clienți care nu manifestă entuziasm în fața acestor categorii de servicii, iar acest fapt nu este întotdeauna cauzat de reticența în a folosii mediul online pentru activități comerciale. De cele mai multe ori, elementul decisiv care determină acești clienți să nu considere o florărie online drept o alternativă pentru achiziționarea de buchete și aranjamente florale, este prețul practicat de aceste afaceri.
Analizând comparativ prețurile practicate de către o florărie poziționată într-o intersecție cu trafic intens din București și o florărie online, prima categorie pare a fi detașat avantajată. De cele mai multe ori decizia economică a clientului se rezumă la compararea prețurilor, însă câteva observații sunt demne de făcut în acest context.
În primul rând, merită menționat faptul că cele două tipuri de afaceri lucrează cu aceeași materie primă, însă produsele oferite vizează clienți și ocazii diferite. Un chioșc care vinde flori la intrarea unei stații de metrou va atrage clienți grăbiți care nu vor analiza calitatea ori varietatea buchetelor, în timp ce o florărie online va pune, în primul rând accent pe calitatea și design-ul aranjamentelor, adresându-se acelor clienți care doresc să transforme gestul de a oferi o floare, într-un cu totul special.
În secolul consumarismului extrem și al standardizării produselor, tot mai mulți clienți se îndreaptă către produse de nișă ori personalizate, chiar dacă acestea au un preț mai ridicat decât cele disponibile pe piața largă. Având un interes ridicat pentru satisfacerea clientului, afacerile online câștigă din ce în ce mai mult teren în România și va fi interesant de urmărit dacă, în viitorul apropiat, acestea vor depăși categoria afacerilor de nișă, replicând performanța website-urilor cu produse electronice sau de îmbrăcăminte.