Sunt suficiente motive ca firmele de livrare să ia avânt și să propună tot felul de meniuri, pe toate gusturile și bugetele, cu atât mai mult cu cât ultima perioadă ne-a pus la grea încercare atât nevoia de socializare cât și fantezia culinară.
Ne-am dorit să aflăm mai multe despre ce înseamnă să pui pe picioare o astfel de afacere, de livrare de preparate culinare, în plină pandemie și am stat de vorbă cu George Teodorescu, unul dintre fondatorii ”Baba Yaga”, cea mai proaspăt apărută variantă de delivery pentru mesele noastre zilnice.
Interlocutorul nostru este cel puțin un personaj interesant. A lucrat din 2011 pentru ”Walt Disney Parks and Resorts”, o experiență unică așa cum ne-a spus. Ba mai mult, ne-a dat și ”din casă”: ”Walt Disney Company” este locul unde atenția la detalii și implicarea fiecărui angajat în satisfacerea celor mai exigente gusturi este parte din cultura organizației. Practic expresia “nu se poate” nu există, ea fiind înlocuită cu “what if”.
A început cu o poziție de middle management, promovând firesc în cadrul companiei printr-o suită de pași și acțiuni asumate.
”Am avut privilegiul ca în fiecare moment al călătoriei și dezvoltării mele să am alături un mentor care să mă ghideze și să mă șustină atunci când a fost nevoie.
Un lucru important pe care l-am învățat la WDW a fost acela că dacă un produs nu este standard, atunci este mai bine să fie aruncat ori distrus, indiferent de pierderi și costuri. Această filosofie am adus-o și la Baba Yaga. Nu de puține ori am stat alături de echipa culinară inclusiv nopți pentru a găti un preparat așa cum ne dorim.”
George, hai să intrăm abrupt în subiect. De ce delivery în România?
George: În toți anii în care am stat departe de casă am experimentat diferite servicii de catering și am simțit că și noi românii merităm un servicu de catering care să răspundă nevoilor cotidiene. Trăim într-o epocă în care timpul este cea mai prețioasă monedă de schimb, nu de puține ori uităm să ne hrănim, uităm importanța nutrienților mâncând pe fugă produse sau combinații care ne aduc sațietate dar nu și energie și bucurie atunci când terminăm de mâncat.
Noi aici la Baba Yaga vrem să readucem bucuria de a mânca mâncare sănătoasă. Ne-am propus să dăm gust caloriilor. Suntem un serviciu de catering în continuă comunicare cu comunitatea noastră, suntem receptivi la sugestii și construim meniurile alături de cei care le consumă.
Cui se adresează Baba Yaga?
George: Baba Yaga se adresează tuturor celor care își doresc un stil de viață lejer, care doresc să reducă timpul petrecut în bucătărie, celor care vor un pic de ”intuitive eating”, care vor să facă o călătorie culinară în jurul lumii.
Și nu în ultimul rând ne adresăm și celor care vor să își mențină o greutate adecvată. Construim meniurile cu un număr fix de calorii și dacă pe lângă timp comunitatea noastră își dorește să piardă ori să își mențină greutatea, pot obține și acest avantaj.
Știu că mai ai alături un partener în această aventură. Cum v-ați cunoscut, ce v-a adus împreună în povestea Baba Yaga?
George: A fost un pas firesc pentru noi, ne cunoaștem de la vârsta de 6 ani, am copilărit împreună, Daniel este cel mai bun prieten al meu, nu suntem la prima inițiativă antreprenorială.
Prima a fost colectarea și vânzarea sticlelor goale, se întâmpla pe la vârsta de 10 ani, cu banii obținuți am cumpărat un skateboard. Tot împreună în pasajul Universității am vândut ziarul ”Dreptatea” – acestea sunt doar câteva exemple din copilărie.
În urmă cu patru ani am trecut și la treburi de oameni mari, m-am alăturat lui Daniel (Grigorescu) devenind-ui partener la ”Squash4All”, primul club de squash din România. Aventura Baba Yaga a început în perioada primului lockdown din 2020, după ce am dat câteva comenzi de meniuri cu un număr fix de calorii la servicii similare de catering din București.
Astfel am ajuns să studiem piața, să ne consultăm inclusiv apropiații și să constatăm că e loc pentru un nou concept, care să îmbine dragostea pentru mâncare și gust desăvârșit cu moderația, fără să fie nevoie să facem rabat la niciuna din ele. Poate suna drept clișeu, dar parcă altfel te simți când hrănind trupul, hrănești și sufletul, nu?
Ce doriți să aduceți nou prin meniuri, gust, strategie de business, customer journey?
George: Înainte de orice intenționăm să le oferim celor din comunitatea noastră posibilitatea de a se delecta cu preparate savuroase din diferite părți ale lumii, să facă o călătorie culinară de acasă ori de la birou, să poată asocia gustul preparatelor Baba Yaga cu experiențe pe care le-au avut în vacanță ori în diverse călătorii de business. Facem asta asigurându-ne că fiecare preparat este cât mai aproape de zona pe care o reprezintă. Better options aș putea spune.
Cum să mulțumești clientul altfel decât implicându-l activ în dezvoltarea meniurilor și direcției Baba Yaga? El este nucleul acțiunilor noastre, cel care primește o călătorie completă și o variantă fiabilă, digitalizată de a-și ușura viața. Conceperea rețetelor, procesul de comandă, ambalarea produselor, experiența livrării – sunt ingredientele care ne diferențiază.
Ce compromis nu ați face niciodată?
George: Profitul cu orice preț și prin orice mijloace. Nevoile clienților, ale angajaților și ale comunității sunt și ne vor rămâne primordiale.
Care ați dori să fie punctele forte de diferențiere pentru Baba Yaga?
George: În primul rând orientarea către nevoile și dorințele clienților. Îmi e puțin incomod să spun “clienți”. Pentru noi cei care comandă de la Baba Yaga sunt parte din familie, suntem un brand 100% “Customer Centric”
Și nu în ultimul rând inovația, vom continua să îi surprindem plăcut pe cei din comunitatea Baba Yaga, așa cum am făcut-o până acum.
Ce ați dori să implementați, din experiență dvs. de business sau personală pentru Baba Yaga?
George: În primul rând un mediu de lucru în care diversitatea și respectul să primeze. La Baba Yaga toți angajații contează, ei participând activ la dezvoltarea noilor idei și meniuri urmărind toate trendurile globale. Această atmosferă de lucru lejeră este reflectată în fiecare pungă Baba Yaga pe care o primești.
La final, hai să ne uităm puțin și către viitor. Cum arată el pentru Baba Yaga?
George: În viitorul foarte apropiat vom extinde opțiunile fiecărui meniu cu șapte zile și vom lansa meniul vegan. Ne dorim introducerea multor produse personalizate în funcție de sezon. Și cum mâncarea ”alunecă” mai bine dacă are alături și vinul potrivit, ne-am încumetat să avem și propriul vin, în 3 variante create special pentru noi. Baba Yaga a fost creată să devină un brand global, un DecaCorn, un brand 100% românesc care să fie recunoscut mai întâi pe plan local și în curând internațional.