Lui George Scarlet, un afacerist din Constanța, i-au plăcut foarte mult gondolele venețiene și și-a dorit să își cumpere una și să o aducă pe malul mării, în Constanța. A găsit una la mâna a doua, veche de 15 ani și  cu tot cu drumul din Veneția până în Constanța a plătit aproximativ 9.000 de euro.

VEZI GALERIA  FOTOPOZA 1 / 15

Asta se întâmpla în anul 2016, iar de atunci și până în primăvara acestui an s-a chinuit să rezolve partea birocratică pentru a putea putea folosi legal gondola pe apele din România.

„După legislația europeană, acest tip de barcă – gondola – s-ar clasa la hidrobiciclete și canoe, lucru care ar duce la neînmatricularea ei de fapt. În România însă, tot ceea ce depășește 2,5 metri, trebuie înmatriculat la ANR ( Autoritatea Navală Română). Pentru înmatriculare, trebuie un proiect, dar fiind vorba de o gondolă făcută manual în Squero (atelierul) di San Trovaso din Veneția, planurile fiind secrete și deținute doar de cei care lucrează acolo, fiind transmise din generație în generație“, a povestit George Scarlet.

Cu multă documentare, discuții, teste de flotabilitate, gondola botezată Giuli, după fiica de 6 ani a lui George Scarlet, a primit număr de bordaj și poate naviga atunci când marea o permite.

O altă problemă cu care s-a confruntat George Scarlet a fost condusul gondolei. Ceea ce părea un lucru simplu, s-a dovedit a nu fi deloc așa.

„Inițial, am încercat să învăț după tutoriale de pe youtube, dar nu mi-a ieșit. Atunci, am mers înapoi în Veneția și timp de cinci zile am învățat să conduc gondola“, mărturisește gondolierul autohton.

Și-a luat și pălărie de gondolier, și tricou, are chiar și muzică la bord, chiar dacă nu cântă el. Pavarotti este cel care se aude dintr-o boxă portabilă.

Gondola este diferită față de toate celelalte ambarcațiuni. Centrul de greutate la ea este într-o parte, și nu pe centru, pentru ca atunci când gondolierul dă din vâslă într-o parte, centrul de greutate de pe partea celaltă „contrează“ și face ca gondola să meargă ușor înainte, explică tacticos George Scarlet.

O gondolă este realizată din opt – nouă tipuri de lemn, printre acestea fiind un lemn de esență care absoarbe apa pe chilă, un lemn de esență moale pe lateral pentru a absorbi șocurile și unul de esență tare pe punte.

Pe viitor, George Scarlet intenționează să se mute cu gondola pe lacul Tăbăcărie, din Constanța, unde este apa mai liniștită și ar aduce un plus de culoare, crede gondolierul de la malul mării.

Momentan, nu s-a gândit să se extindă cu afacerea, pentru că mai mult o face din pasiune decât pentru bani: o plimbare este 20 de lei pentru adulți și 10 lei pentru copii.

Citește și: VIDEO & FOTO / A început Festivalul Internațional de Teatru de Stradă București „B-fit in the street 2018”

 
 

Urmărește-ne pe Google News