Alegerea unui produs cosmetic bun se poate dovedi, de multe ori, extrem de dificilă. De multe ori, putem constata, după ce am achiziţionat ceva, că respectivul produs nu ni se potriveşte sau nu este, de fapt, ceea ce doream. Aşa se face că multe femei au zeci, poate sute de produse cosmetice din care folosesc doar câteva, restul ajungând intacte la data de expirare.
Pentru a evita astfel de situaţii, ţine cont de câteva criterii, atunci când mergi la cumpărături.
1. Citeşte cu atenţie lista de ingrediente. Ingredientele sunt trecute în ordine descendentă, ceea ce înseamnă că primul de pe listă este în concentraţia cea mai mare, iar ultimul în cea mai mică. De exemplu, dacă parfumul se află printre ultimele de pe listă, înseamnă că produsul cu pricina are foarte puţin parfum adăugat. Pentru a face o selecţie corectă a produselor cosmetice, ar fi bine să înveţi, în timp, ce efect are fiecare ingredient.
2. Ai grijă la data de expirare. Cele mai multe produse cosmetice nu au o dată de valabilitate trecută pe ambalaj, ci un un semn care arată cât timp pot fi folosite, după deschidere. Dat fiind faptul că produsele cosmetice dezvoltă multe bacterii, ar fi bine să ţii minte când expiră, punând chiar un semn pe ele.
Acesta este semnul care dă valabilitatea unui produs cosmetic. Litera „M” înseamnă „lună” (de la enlg. Month), ceea ce înseamnă că ele expiră după 6, 12, 18 sau 24 de luni
Tot acest semn te ajută şi când eşti indecisă în privinţa cantităţii pe care să o alegi. Un ulei de corp, de exemplu, care are 400 ml şi expiră în jumătate de an va fi, cel mai probabil, folosit doar pe jumătate.
3. Ai grijă la produsele organice. Mult lăudatele produse bio au dezavantajul de a expira repede, aşa că aveţi grijă atunci când le alegeţi. În privinţa uleiurilor, recomandate sunt cele presate la rece, deoarece oxidează mai greu.
4. Ai răbdare. Deşi reclamele promit efecte miraculoase chiar de la prima utlizare, în realitate lucrurile nu stau deloc aşa. Un produs de îngrijire, cum ar fi cremele de faţă sau serumurile, trebuie folosit constant cel puţin o lună pentru a-şi demonstra eficacitatea.