De la dormitoare de lux de cinci stele în Spania până la rute feroviare vechi de peste 100 de ani în Slovenia sau destinații de basm din Grecia – o călătorie cu trenul prin Europa are o mulțime de experiențe inedite și fascinante de oferit.
El Transcantábrico, Spania: condiții de 5 stele pentru pasageri
Un hotel de lux pe roți își croiește drum de-a lungul Golfului Biscaya, pe coasta de nord a Spaniei. În timpul călătoriei cu „El Transcantábrico”, pasagerii sunt răsfățați cu cele mai bune mâncăruri și vinuri din nordul țării, în timpul meselor servite la bord, care sunt demne de restaurante cu stele Michelin, ori în timpul opririlor la restaurantele de pe traseu.
Vagoanele Pullman din 1923 au fost recondiționate și găzduiesc acum apartamente opulente, în care există inclusiv băi cu hidromasaj și jacuzzi.
Trenul duce oaspeții într-o călătorie de 8 zile de la Santiago de Compostela până în romanticul oraș Leon.
De-a lungul traseului de 643 km, prin fața ochilor trec priveliști de vis cu Marea Cantabrică și piscurile înverzite din Asturia și se fac opriri „strategice”, pentru a se putea explora Parcul Național Picos de Europa și plajele din Ribadeo, arată cei de la Euronews.
VEZI GALERIA FOTOPOZA 1 / 3500 de tunele și poduri pe calea ferată Bergen – Norvegia
Traversând Parcul Național Hardangervidda la 1.237 de metri, Bergen este cea mai înaltă linie de cale ferată principală din nordul Europei. Traseul are o lungime de 371 km și începe în Oslo.
În șapte ore de călătorie, turiștii trec prin peste 200 de tuneluri și pe mai bine de 300 de poduri.
Garnitura oprește în câteva sate norvegiene, pentru ca turiștii să se bucure de autenticul scandinav.
Mulți vizitatori combină ruta principală Bergen cu o plimbare pe linia ferată a Bergen Railway Flåm, cea mai abruptă cale ferată cu ecartament standard din Europa, subliniază cei de la Euronews.
Călătorii pe Bohinj Railway, Slovenia și Italia
Călătoria de trei ore de la Jesenice, Slovenia, la Trieste, în Italia urcă prin vârfurile acoperite de zăpadă din Alpii Iulieni și trece peste cel mai mare pod arc din piatră din lume. Este singurul arc principal ce se întinde pe 85 de metri! În plus, intră în cel mai lung tunel feroviar din Slovenia, de 6.327 de metri!
Linia are o vechime de peste 100 de ani și inițial a fost construită pentru a lega vestul Austriei și sudul Germaniei cu portul austro-ungar Trieste de atunci.
Astăzi, însă, calea ferată Bohinj deservește bicicliști și excursioniști care accesează frumoasele trasee ale regiunii, dar și pasionații de vinuri care explorează vinăriile Nova Gorica.
Pentru a da o notă pitorească, din mai până în noiembrie, un tren cu aburi trage vagoanele și personalul îmbracă aceleași uniforme purtate în timpul Imperiului Austro-Ungar 1900-1906.
Glacier Express, Elveția
Croindu-și drum prin Alpii Elvețieni, Glacier Express trece prin văi adânci, curbe incredibil de înguste, nu mai puțin de 91 de tuneluri și 291 de poduri.
O călătorie cu Glacier Express, care atingând o viteză medie de 38 km/oră, durează șapte ore și jumătate.
Drumul începe în Zermatt, iar destinația finală este în St. Moritz.
Locomotiva se pune în mișcare la altitudinea de 1.605 m și mult nu-i ia până să ajungă pe muntele Matterhorn (puțin în afara orașului Zermatt), pregătit să atingă altitudinea maximă (2.044 m) în Pasul Oberalp, locul de unde izvorăște Rinul.
West Highland Line, Scoția
O călătorie de basm poate fi făcută și la bordul trenului care reface traseul Hogwarts Express.
Pe linia West Highland din Scoția, puteți merge pe urmele celui mai cunoscut vrăjitor din lume, trecând, la bordul unui tren cu aburi peste Glenfinnan, viaductul cu 21 de arcuri renumit de filmele cu Harry Potter.
VEZI GALERIA FOTOPOZA 1 / 2Călătoria de cinci ore vă va duce din orașul de câmpie Glasgow până în portul de munte Mallaig.
Montenegro Express către Belgrad
Călătoria cu Montenegro Express a fost deschisă publicului în 1976 și este una dintre cele mai „tinere” rute feroviare pe distanțe lungi din Europa.
Călătoria de 12 ore începe din orașul portuar Bar din Muntenegru și trece prin 254 de tuneluri și 435 de poduri pentru a ajunge la capitala sârbă, Belgrad.
În doar 475 km, Montenegro Express străbate Parcul Național Biogradska Gora, care este una dintre puținele păduri tropicale rămase din Europa. După care se poate vedea Lacul Skadar, cel mai mare lac din sudul Europei. Pentru cele mai bune priveliști, asigurați-vă că stați pe partea stângă a trenului atunci când călătoriți de la Bar la Belgrad.
VEZI GALERIA FOTOPOZA 1 / 1