Nu toată lumea știe că Mihai Mărgineanu este pasionat de aeronautică și are și un avion personal. Pilot fiind în propriul avion, acesta a trecut printr-o experiență pe care nu și-ar fi imaginat-o și pe care a și povestit-o.
”Ieri la oră 15.47 am decolat cu avionul Cessna ( proprietate personală, că să folosesc limbajul de lemn al anilor 80) de pe aeroportul Băneasa cu intenția de ‘zbor în zona pentru acumulare ore în vederea finalizării pregătirii pentru ATPL (airline transport pilot licence) .
Depus plan de zbor VFR (adică, visual flight rules) , decolat, comunicat estima de aterizare (ETA – estimate time arrival ) “ 40 de minute din momentul actual” prin LILGU –BSE ( un punct pe hartă!) . Înainte de ieșirea din zonă pe la BABAK ( adică undeva pe deasupra autostrăzii Buc-Pitești pe la km 10) aud comunicarea radio între BucInfo și altă aeronavă care se apropia dinspre FLR ( adică, radiofarul de la Florești) cu scopul de aterizare la Băneasa . Buuun!
Mă zbor frumos peste întinsele câmpii și din ce în ce mai micii codri ai superbului sud de țara , trec și de Otopeni, ajung la Ploiești, mă iau după autostradă nouă și goală, văd cârciumă lui Bobiță de la Fierbinți , evit în ultimul moment un stol de gâște ( cred că erau niște gâște surde!) pe la 1200 de picioare și mă intrept către punctul IFR LILGU ( comună Lilieci) care reprezintă intrarea în zonă de control ( adică CTR!) a aeroportului Băneasa. Soarele ere deja la apus ! Ce frumos!” a povestit Mărgineanu.
Numai că de aici încolo au început dificultățile.
”Mi se comunică radio cum că pișta aeroportului pe care trebuie să aterizez eu , la limită de întuneric, este închisă . Pentru că un avion a aterizat fără să poată activă trenul de aterizare ! Avionul care venea de la Craiova. Incindentul nu are victime, din fericire. Nici răniți . Păi și io ce fac? Mă întreb eu în sinea mea … destul de neliniștită era sinea mea !
Unde dracu mă duc iou acum cu Cessna (proprietate personală) ? Controlorul de trafic mă trimite la Clinceni, aeroport cu pișta pe iarbă și neluminata … în întunericul nopții din ce în ce mai noapte :) . (nu mai zic că la Clinceni cei de la Aeroclub închid pișta la lăsarea întunericul și riști să ajungi aeronavă infractoare, de !)
Citește și: Mihai Mărgineanu şi-a luat avion | VIDEO EXCLUSIV
Răspund civilizat și conform normelor de comunicare aviatica că cică : NEGATIV ! Controlorul de trafic, semi-panicat de incidentul în derulare, mă îndruma către aeroportul de rezervă declarat în Planul de Zbor … aeroportul Craiova . Corect până aci ! Dar până la Craiova fac minim 50 de minute . Mai bine mai stau p-aci prin aer că într-o oră CIAS- ul , adică ăștia care impun închiderea pistei până își termină rapoartele cu privire la incidentul aviatic – care, repet, nu s-a soldat cu victime, din fericire !
Până la urmă, controlorii de trafic , care sunt niște oameni responsabili, mi-au făcut legătură cu aeroportul Internațional Otopeni ( adică, LROP în limbaj ICAO) și mi-au ‘intermediat aterizarea la dânșii . Trebuie să precizez că pe Otopeni aterizareaza NUMAI aeronave aflate în zbor instrumental. E o cutumă, dar o cutumă respectată . Adică , io nu prea aveam ce să caut acolo fără permisiuni speciale în cazuri de dereglări de trafic aerian.
Am aterizat pe pișta 26L înaintea unui Tarom , care m-a mai și aștept să degajez pe Golf (adică pe ‘breteaua cu literă “G” ) că să poată plecă și el liniștit spre destinația-i îndepărtată . Mulțumesc domnilor controlori de trafic de la Băneasa și Otopeni !
Voi fi la fel de penibil și astăzi când va trebui să decolez de pe Otopeni, probabil în față vreunui Boeing sau Airbus care mă va aștepta semi-nervos, dar cuminte, că degajez eu spațiul aerian să poa să-și facă și el treabă”, povestește pe îndelete Mihai Mărgineanu pe pagina sa de Facebook.