Mesajele din campania „Pasajul Europa Unită” (sectorul 4) și campania „Deblocăm Capitala” (sectorul 3) ne amintesc de filmele de propagandă ale regimului comunist, care arătau „realizările mărețe ale poporului” sub conducerea „marelui cârmaci”. Numai că în aceste producții publicitare nu sunt pomeniți cei doi cârmaci de sectoare, Robert Negoiță și Daniel Băluță, dar mesajul principal din subtext induce că realizările sunt ale șefilor. Când spui sectorul 3, te gândești la Negoiță! Când spui sectorul 4, spui Băluță! 

Aceste spoturi TV s-au difuzat cu mult timp înainte de lansarea propriu-zisă a campaniei electorale pentru locale. Nu li se pot imputa explicit că au făcut promovare pentru cei doi primari. Mesajele sunt bine camuflate: spoturile arată că în aceste sectoare s-a construit ceva – un pasaj rutier (sectorul 4) și un alt pasaj rutier pe Theodor Pallady (sectorul 3). În plus, spotul TV îi invită pe telespectatori să semneze petiția online „deblocamcapitala.ro”. Și dacă semnez, se va debloca traficul din București? Cum, unde, în ce fel se deblochează? Spotul mă trimite la un site… dar nu pierd vremea cu această vrăjeală marca Negoiță. 

Așadar, campaniile TV nu pot fi acuzate că „au furat startul în campania electorală”, acestea urmărind să-i informeze pe cetățeni. Adică, administrațiile se laudă cu realizări, în speță cei doi primari își fac imagine și PR. Cele două primării sunt singurele administrații de sector care și-au permis luxul să se laude în campanii publicitare. Celelalte primării n-au campanii și nici bani de dat la televiziunile de știri, deci n-au făcut nimic. Dacă nu te lauzi, nu exiști! O decizie corectă. Depinde cum te lauzi. În fapt, aceste campanii sunt și o formă voalată de mituire a televiziunilor de știri.

Legenda Wall Street, după prăbușirea burselor: „Trump ne distruge ani de muncă în doar câteva ore. Trilioane de dolari șterse”
Recomandări
Legenda Wall Street, după prăbușirea burselor: „Trump ne distruge ani de muncă în doar câteva ore. Trilioane de dolari șterse”

Spotul „Pasajul Europa Unită” din sectorul 4, cu o durată de 30 de secunde, a avut 1.098 de difuzări pe televiziunile de știri, de la începutul acestui an și până pe 7 mai, arată monitorizările TV ale companiei Kantar Media. Șase televiziuni de știri, printre care România TV, Antena 3 CNN și Digi24, au difuzat fiecare de 150 de ori acest clip în care administrația se laudă că Pasajul Europa Unită este „un reper arhitectonic european” – o referire exagerată. Prima TV a fost singura televiziune generalistă care l-a inclus în calupurile publicitare (147 de difuzări) și alte două televiziuni de sport, DigiSport (2) și Prima Sport 1 (50), au beneficiat de investiția primăriei în această campanie. (Pe DigiSport, cele două difuzări par că s-au rătăcit.)

Ca orice reclamă care se respectă, spotul „Pasajul Europa Unită” prezintă „avantajele” produsului sau serviciului, în cazul de față al „reperului arhitectonic european”: „patru benzi de circulație”. Într-adevăr, „patru benzi” este o realizare de nivel european! Dar de ce patru benzi? Spotul explică: „… pentru ca oamenii din cele patru zări ale Bucureștiului să ajungă mai ușor la școlile copiilor și la locurile lor de muncă”. Autorii atacă la coarda sensibilă a electoratului, „să ajungă la școlile copiilor”, dar precizarea „oamenii din cele patru zări ale Bucureștiului” este hilară și penibilă. Mesajul se încheie pompos: „o punte către Europa de mâine”. Așadar, în viziunea primarului Băluță, pasajul din sectorul 4 este o „punte către Europa”. Baliverne!

Cum a fost declarat nevinovat un om de afaceri acuzat că a șantajat eMAG și un director al companiei: „Dacă îmi iau banii, fac contract de confidențialitate”
Recomandări
Cum a fost declarat nevinovat un om de afaceri acuzat că a șantajat eMAG și un director al companiei: „Dacă îmi iau banii, fac contract de confidențialitate”

Primăria lui Băluță a mai cheltuit bani și pentru a promova o parcare, în campania „Park&Ride”, cu spot de 30 de secunde. Acesta s-a derulat frățește, câte 90 de difuzări fiecare, pe aceleași șase televiziuni de știri, la care s-a adăugat Prima TV (56). Campania TV a avut, în perioada analizată, un total de 544 de difuzări. Dacă mai adăugăm și cele 17 difuzări pentru un spot referitor la Spitalul de Stomatologie, Primăria Sectorului 4 a comandat în acest an, pentru promovarea realizărilor sale, 1.659 de difuzări, un număr inferior campaniilor derulate de Primăria Sectorului 3. 

Administrația condusă de Robert Negoiță a investit în două campanii care au însumat 2.464 de difuzări până pe 7 mai: „Deblocăm Capitala” (1.664) și „Laminor Love Wonderland” (800). La fel ca în cazul campaniilor de la sectorul 4, cele de la 3 s-au derulat pe televiziunile de știri. Dar sunt câteva deosebiri în „strategia” adoptată. Cele mai multe difuzări ale campaniei „Deblocăm Capitala” s-au înregistrat pe televiziunea de știri Euronews: 440. Această televiziune are o audiență minusculă. În luna aprilie, ratingul mediu al Euronews a fost de 2.370 de telespectatori pe minut la nivel național, comparativ cu România TV și Antena 3 CNN, care au avut audiențe medii de 197.500, respectiv 143.430 de persoane pe minut. Să bagi bani într-o televiziune cu un rating cât o străduță din sectorul 3 asta miroase în biroul primarului a… aranjament: hai să mă pun bine și cu Euronews! Cele mai harnice televiziuni cu difuzarea acestei campanii au fost: B1 TV (475 de difuzări), România TV (412), Antena 3 CNN (359), Digi24 (314). Realitatea Plus a difuzat spotul de 277 de ori. Televiziunile generaliste Prima TV (147) și Antena 1 (40) au intrat pe lista difuzărilor. Toată lumea mulțumită!

Vila Sacha Roman, o bijuterie arhitecturală a Bucureștiului își dezvăluie secretele și acum este deschisă publicului
Recomandări
Vila Sacha Roman, o bijuterie arhitecturală a Bucureștiului își dezvăluie secretele și acum este deschisă publicului

Campania pentru semnarea petiției online „deblocamcapitala.ro” – sectorul 3 începe cu o frază confuză, care lasă loc la insinuări: „Unii vor un București blocat…”. Cine sunt cei care vor Bucureștiul blocat?, se întreabă telespectatorul. O fi Nicușor Dan, primarul Bucureștiului, care-i la cuțite cu Robert Negoiță? Sunt reziștii și progresiștii de la USR? O fi însuși Vladimir Putin, pentru că în cârca lui se pun toate belele pământului? Spotul lui Negoiță nu răspunde explicit, în schimb, continuă cu următorul angajament de brigadieri:

„Noi vrem un oraș civilizat și îl construim în timp record”. 

Care „noi”, oamenii primarului Negoiță? Semnatarii petiției online? Oare chinezii care construiesc într-un timp record? (Dar chinezii construiesc în Ungaria și Serbia!) Mare dilemă! Îndemnul din reclamă ne amintește de chemările PCR: „Hai să deblocăm orașul!”. Tovarăși, puneți mâna pe lopeți!, pardon, puneți mâna pe petiția lui Negoiță, ca să deblocați orașul. Finalul este specific șefului de galerie George Simion: „Aici se vrea! Aici se poate! Sectorul 3, tot mai bine!”. Alte baliverne! 

Este greu să iei în serios aceste reclame. Dacă aceste reclame au fost difuzate la nivel național, atunci banii au fost aruncați pe fereastră, pentru că sunt irelevante pentru cetățenii din Târgu Jiu sau Bârlad, de exemplu. Chiar și pentru bucureștenii din sectoarele ale căror primării nu-și fac publicitate, aceste clipuri înghesuite printre reclamele din calupurile televiziunilor de știri n-au darul de a fi memorabile, fiind niște mostre de propagandă. Așa încât este mult mai cinstit să votezi pentru reclamele la supozitoare pentru hemoroizi și la medicamentele pentru prostată: defecație fără dureri și potență, „aici se vrea, aici se poate”!

   

Istorii electorale

Google News Urmărește-ne pe Google News

Comentarii (9)

dabaca2020   •   17.05.2024, 20:35

Cel mai infect canal tv rusinea rtv ar trebui inchis ,din cauza minciunilor promovate !

Catalin19   •   17.05.2024, 10:17

'te rog' să-mi dai link-ul articolului despre cum a furat Droola startul campaniei electorale când si_a împânzit orașul cu bannerele sale "Romania moderna' și despre cum ne-a furat usr-ul 20 de ani din viața când au votat pe Băsescu informatorul și pe werner patriotul.

Nexus   •   17.05.2024, 08:11

Propaganda mascata si spalare de banii.........Bucurestenii din acele sectoare NU stiu ce s a facut in sector......au nevoie sa fie informati de la televizor??????..........Banii aruncati pe ferestra.......................

Vezi toate comentariile (9)
Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.

Bogdan Talașman, detalii tulburătoare despre cum i-a salvat viața lui Florin Busuioc. „Când i-am rupt prima coastă… Credeam că o să-l omor cu mâna mea!”
Unica.ro
Bogdan Talașman, detalii tulburătoare despre cum i-a salvat viața lui Florin Busuioc. „Când i-am rupt prima coastă… Credeam că o să-l omor cu mâna mea!”
Numele ei este pe buzele tuturor, după ce tocmai s-a aflat! Toți o știau pe Sorina Docuz drept „protejata lui Marcel Ciolacu”, însă acest detaliu din trecutul ei s-a aflat abia acum
Viva.ro
Numele ei este pe buzele tuturor, după ce tocmai s-a aflat! Toți o știau pe Sorina Docuz drept „protejata lui Marcel Ciolacu”, însă acest detaliu din trecutul ei s-a aflat abia acum
Ce nume extrem de rare au copiii lui Nicușor Dan. NU le-ai mai auzit în România. Detaliul pe care primarul Capitalei l-a dezvăluit despre familia lui: “Când s-a născut fetița...”
Libertateapentrufemei.ro
Ce nume extrem de rare au copiii lui Nicușor Dan. NU le-ai mai auzit în România. Detaliul pe care primarul Capitalei l-a dezvăluit despre familia lui: “Când s-a născut fetița...”
Protezele estetice, noul trend de podiumurile internaționale. „Moda ar trebui să aibă mereu o doză de fantezie”
Adevarul.ro
Protezele estetice, noul trend de podiumurile internaționale. „Moda ar trebui să aibă mereu o doză de fantezie”
Prințul Harry, CRITICAT DUR de președinta Sentebale, organizația caritabilă pe care a înființat-o și din care a demisionat: „Această cascadorie publicitară…”
Elle.ro
Prințul Harry, CRITICAT DUR de președinta Sentebale, organizația caritabilă pe care a înființat-o și din care a demisionat: „Această cascadorie publicitară…”
Îndrăgitul artist și iubitul lui n-au mai ținut cont de nimic și s-au sărutat în văzul lumii, pe stradă! Avem imaginile! FOTO
Unica.ro
Îndrăgitul artist și iubitul lui n-au mai ținut cont de nimic și s-au sărutat în văzul lumii, pe stradă! Avem imaginile! FOTO
Criminalul din Chiajna care şi-a împins prietenul spre moarte, de la etajul 5, s-a dat singur de gol. La audieri a început să se bâlbâie
Observatornews.ro
Criminalul din Chiajna care şi-a împins prietenul spre moarte, de la etajul 5, s-a dat singur de gol. La audieri a început să se bâlbâie
Horoscop 6 aprilie 2025. Săgetătorii s-ar putea să aibă dreptate cam în tot ce spun, dar contează foarte mult cum o fac
HOROSCOP
Horoscop 6 aprilie 2025. Săgetătorii s-ar putea să aibă dreptate cam în tot ce spun, dar contează foarte mult cum o fac

Știri mondene

Știri România

RECOMANDĂRI