În perioada 24 noiembrie – 8 decembrie, consumul TV (pe telecomandă) a atins cele mai mari cote din acest an la cele opt televiziuni de știri cuprinse în măsurătorile Kantar Media. Audiențele din prime-time (orele 19.00 – 24.00) comparativ cu cele din intervalul 10 – 23 noiembrie au cunoscut, cu riscul de a ne repeta, creșteri procentuale explozive: România TV (24%), Antena 3 CNN (45,4%), Realitatea Plus (392,6%), Digi24 (59,6%), B1 TV (57,7%), TVR Info (33,3%), Euronews (120%) și Prima News (25%).
Realitatea Plus, care a jucat pe cartea promovării candidatului Călin Georgescu și a partidului AUR, a atins în perioada analizată, în prime-time, o medie de 399.000 telespectatori pe minut la nivel național, depășind Antena 3 CNN, care l-a demolat în stilul său specific pe Georgescu, având un rating mediu de 378.000 telespectatori pe minut.
Și România TV a jucat pe cartea Călin Georgescu & AUR, păstrându-și poziția de lider pe nișa știrilor cu un rating mediu de 428.000 de telespectatori pe minut.
Este pentru prima dată când, într-o perioadă de două săptămâni, audiența medie din intervalul de maximă audiență a televiziunii Realitatea Plus o depășește pe cea de la Antena 3 CNN. Rețeta câștigătoare a fost politica editorială pro-Georgescu. (Probabil că brandurile comerciale care au contractat reclame în pauzele publicitare de la Realitatea Plus au jubilat pentru audiențele obținute!)
Astfel, în perioada amintită, audiența Realitatea Plus a câștigat 318.000 de telespectatori, în prime-time, față de intervalul 10 – 23 noiembrie, înregistrând cea mai mare creștere numerică de pe piața TV.
Moderatoarea Anca Alexandrescu, care l-a gâdilat din toate pozițiile pe Călin Georgescu în această perioadă, poate fi desemnată „femeia-locomotivă” a televiziunii Realitatea Plus. România TV a câștigat 83.000 de telespectatori, în timp ce Antena 3 CNN, 118.000 de persoane.
Triumviratul România TV – Realitatea Plus – Antena 3 CNN a făcut legea în sondajele de audiență în perioada 24 noiembrie – 8 decembrie, cea mai frământată, controversată și discutată din istoria ultimilor ani.
Digi24 a câștigat 56.000 de persoane, având un rating mediu de 150.000 de telespectatori pe minut în prime-time.
Televiziunile mici au profitat din plin de interesul românilor pentru procesul electoral. Deși au câștigat telespectatori, n-au reușit să amenințe ratingurile „triumviratului”:
B1 TV: 41.000 telespectatori pe minut (+15.000 de persoane față de perioada 10 – 23 noiembrie)
TVR Info: 12.000 telespectatori pe minut (+3.000 de persoane)
Euronews: 11.000 telespectatori pe minut (+6.000 de persoane)
Prima News: 5.000 telespectatori pe minut (+1.000 de persoane)
În acest segment se remarcă Euronews, care și-a crescut cu 120% ratingul din prime-time față de cel din cele două săptămâni premergătoare primului tur al alegerilor prezidențiale.
Tinerii au ieșit de pe TikTok și au luat telecomenzile
O altă surpriză a sondajelor de audiență din perioada 24 noiembrie – 8 decembrie este afluența publicului tânăr către televiziunea liniară (consum pe telecomandă). Dacă până atunci, majoritatea telespectatorilor de la România TV, Antena 3 CNN și Realitatea TV era formată din persoane cu vârste de peste 65 de ani, ca la o mișcare de baghetă/telecomandă fermecată, publicul s-a întinerit. Nu foarte mult, dar a prins viață.
Ponderea persoanelor cu vârste între 25 și 34 de ani din prime-time a fost la Realitatea Plus de 4,8% față de 0,7% în intervalul 10 – 23 noiembrie. Creșteri considerabile au înregistrat și România TV (+21%) și Antena 3 CNN (+95%).
Pe segmentul 35 – 44 ani, ponderile din audiențele televiziunilor se prezintă astfel:
România TV: 6,5% (4,1% în cele două săptămâni anterioare)
Antena 3 CNN: 6,3% (3,8%)
Realitatea Plus: 8,8% (2,2%)
Digi24: 18,3% (14%)
Euronews: 22,2% (7%)
Se constată creșterea fulminantă a publicului cu vârste în 35 și 44 de ani în cazul Euronews de la 7% la 22,2%!
În același timp, televiziunile de știri au suferit o scădere a procentajelor telespectatorilor cu vârste de peste 65 de ani. Cele mai ridicate cote au rămas în continuare la România TV (58,8%) și Antena 3 CNN (54,7%).
Întinerirea televiziunilor de știri este o stare pasageră. Pe măsură se situația politică va reveni la o… nouă normalitate, tinerii vor renunța la telecomandă în favoarea internetului.
Foto: captură YouTube
Makitra • 11.12.2024, 13:42
Manipulare. Comentarii de boti fara creier. Masini de de mankat ***. Probabil platiti. 🦕
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
Dumitrescu90 • 11.12.2024, 07:33
Ptr a câștiga audienta tâmpește de tot oamenii sunt multi care iau de bun tot ce spune A Alexandrescu .
1bogdan • 10.12.2024, 13:26
Cred ca cei care se uita la realitatea tv si romania tv au un IQ foarte scazut. Probabil sub 60. Vai de mama lor! Cat despre anca akexandrescu nu pot sa soun decat ca pentru bani ar fi in stare sa manance *** cu lopata. Acum il mananca cu polonicul. Aceste 2 televiziuni ar trebui interzise, ceea ce nu este posibil. Dar romanii ar trebui sa scoata din canalele televizorului personal aceste posturi. Eu am facut-o de mult!
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.