În perioada 24 noiembrie – 8 decembrie, consumul TV (pe telecomandă) a atins cele mai mari cote din acest an la cele opt televiziuni de știri cuprinse în măsurătorile Kantar Media. Audiențele din prime-time (orele 19.00 – 24.00) comparativ cu cele din intervalul 10 – 23 noiembrie au cunoscut, cu riscul de a ne repeta, creșteri procentuale explozive: România TV (24%), Antena 3 CNN (45,4%), Realitatea Plus (392,6%), Digi24 (59,6%), B1 TV (57,7%), TVR Info (33,3%), Euronews (120%) și Prima News (25%).
Realitatea Plus, care a jucat pe cartea promovării candidatului Călin Georgescu și a partidului AUR, a atins în perioada analizată, în prime-time, o medie de 399.000 telespectatori pe minut la nivel național, depășind Antena 3 CNN, care l-a demolat în stilul său specific pe Georgescu, având un rating mediu de 378.000 telespectatori pe minut.
Și România TV a jucat pe cartea Călin Georgescu & AUR, păstrându-și poziția de lider pe nișa știrilor cu un rating mediu de 428.000 de telespectatori pe minut.
Este pentru prima dată când, într-o perioadă de două săptămâni, audiența medie din intervalul de maximă audiență a televiziunii Realitatea Plus o depășește pe cea de la Antena 3 CNN. Rețeta câștigătoare a fost politica editorială pro-Georgescu. (Probabil că brandurile comerciale care au contractat reclame în pauzele publicitare de la Realitatea Plus au jubilat pentru audiențele obținute!)
Astfel, în perioada amintită, audiența Realitatea Plus a câștigat 318.000 de telespectatori, în prime-time, față de intervalul 10 – 23 noiembrie, înregistrând cea mai mare creștere numerică de pe piața TV.
Moderatoarea Anca Alexandrescu, care l-a gâdilat din toate pozițiile pe Călin Georgescu în această perioadă, poate fi desemnată „femeia-locomotivă” a televiziunii Realitatea Plus. România TV a câștigat 83.000 de telespectatori, în timp ce Antena 3 CNN, 118.000 de persoane.
Triumviratul România TV – Realitatea Plus – Antena 3 CNN a făcut legea în sondajele de audiență în perioada 24 noiembrie – 8 decembrie, cea mai frământată, controversată și discutată din istoria ultimilor ani.
Digi24 a câștigat 56.000 de persoane, având un rating mediu de 150.000 de telespectatori pe minut în prime-time.
Televiziunile mici au profitat din plin de interesul românilor pentru procesul electoral. Deși au câștigat telespectatori, n-au reușit să amenințe ratingurile „triumviratului”:
B1 TV: 41.000 telespectatori pe minut (+15.000 de persoane față de perioada 10 – 23 noiembrie)
TVR Info: 12.000 telespectatori pe minut (+3.000 de persoane)
Euronews: 11.000 telespectatori pe minut (+6.000 de persoane)
Prima News: 5.000 telespectatori pe minut (+1.000 de persoane)
În acest segment se remarcă Euronews, care și-a crescut cu 120% ratingul din prime-time față de cel din cele două săptămâni premergătoare primului tur al alegerilor prezidențiale.
Tinerii au ieșit de pe TikTok și au luat telecomenzile
O altă surpriză a sondajelor de audiență din perioada 24 noiembrie – 8 decembrie este afluența publicului tânăr către televiziunea liniară (consum pe telecomandă). Dacă până atunci, majoritatea telespectatorilor de la România TV, Antena 3 CNN și Realitatea TV era formată din persoane cu vârste de peste 65 de ani, ca la o mișcare de baghetă/telecomandă fermecată, publicul s-a întinerit. Nu foarte mult, dar a prins viață.
Ponderea persoanelor cu vârste între 25 și 34 de ani din prime-time a fost la Realitatea Plus de 4,8% față de 0,7% în intervalul 10 – 23 noiembrie. Creșteri considerabile au înregistrat și România TV (+21%) și Antena 3 CNN (+95%).
Pe segmentul 35 – 44 ani, ponderile din audiențele televiziunilor se prezintă astfel:
România TV: 6,5% (4,1% în cele două săptămâni anterioare)
Antena 3 CNN: 6,3% (3,8%)
Realitatea Plus: 8,8% (2,2%)
Digi24: 18,3% (14%)
Euronews: 22,2% (7%)
Se constată creșterea fulminantă a publicului cu vârste în 35 și 44 de ani în cazul Euronews de la 7% la 22,2%!
În același timp, televiziunile de știri au suferit o scădere a procentajelor telespectatorilor cu vârste de peste 65 de ani. Cele mai ridicate cote au rămas în continuare la România TV (58,8%) și Antena 3 CNN (54,7%).
Întinerirea televiziunilor de știri este o stare pasageră. Pe măsură se situația politică va reveni la o… nouă normalitate, tinerii vor renunța la telecomandă în favoarea internetului.
Foto: captură YouTube