• Aleph Media, firma care operează televiziunea Aleph News, creată de Adrian Sârbu, a ajuns la datorii de aproape 30 de milioane de euro.

După un an în care televiziunile au vorbit zilnic despre bani – banii ministerelor, pensionarilor, bugetarilor, fotbaliștilor și vedetelor de tot felul –, avem ocazia să vedem câți bani au făcut aceste companii care furnizează românilor programe TV de știri, filme, sport și divertisment! Iată momentul mult așteptat: au apărut bilanțurile financiare din 2022 ale firmelor pe site-ul Ministerului Finanțelor.

Câți bani au făcut televiziunile în cursul anului trecut? Mulți. Dar nu atât de mulți cum și-ar fi dorit patronii, într-un an precum 2022, cu crize suprapuse și inflație, dar și cu creșteri de prețuri ale timpilor de publicitate TV, scăderi de audiență și cereri tot mai mari ale investitorilor publicitari care au ținut să-și promoveze brandurile. 

Televiziunile rămân în continuare cele mai profitabile entități din presa din România. Nu produc cele mai multe știri, pentru că ziarele și site-urile continuă să alimenteze cu informații – uneori necitate – televiziunile.

Cele trei companii care operează cele mai mari televiziuni din România – PRO TV SRL, Antena TV Group și Dogan Media International – au încheiat anul 2022 cu vânzări și profituri substanțiale, dar n-au înregistrat creșteri importante comparativ cu anul precedent. 

Asta arată că anul 2022 a fost dificil și pentru marile televiziuni, care au reușit, totuși, să-și conserve afacerile. 

Compania Pro TV SRL, care operează licențele televiziunilor PRO TV, Pro Cinema, Acasă, Acasă Gold și Pro Arena, a raportat o cifră de afaceri de 192,8 milioane de euro, în creștere cu 3,4% față de anul 2021, conform bilanțului de la Ministerul Finanțelor și calculat la cursul mediu de 4,93 lei pentru un euro aferent anului 2022. 

Profitul net al PRO TV SRL, companie deținută de grupul financiar PPF (Cehia), a fost de 45,5 milioane de euro în 2022, mai mare cu 12,6% față de anul precedent.

Antena TV Group, care deține televiziunile Antena 1, Happy Chanel, Antena Stars și ZU TV, a obținut un profit de 27,8 milioane de euro, în scădere cu 24% față de anul precedent. Afacerile grupului deținut de familia Dan Voiculescu au fost de 120,7 milioane de euro, mai mari cu 3,6% față de anul 2021. 

Dogan Media International, companie deținută de grupul Dogan (Turcia), care operează televiziunile Kanal D, Kanal D2 și radioul Impuls, a încheiat anul 2022 cu un profit net de 12,6 milioane de euro, în scădere cu 16% față de cel din anul anterior, și afaceri de 49,9 milioane de euro, mai mici cu 7,8% față de 2021.

Firma Campus Media, care operează televiziunea de știri Digi24 și radiourile Digi FM, Pro FM și Dance FM, controlată de gigantul Digi Communications, grup fondat de „miliardarul fără chip” Zoltan Teszari, a avut o cifră de afaceri de 20,5 milioane de euro, în creștere cu 24% față de 2021. Profitul net a fost de 4 milioane de euro, mai mare cu 9,7% comparativ cu anul precedent. 

Afilierea Antenei 3 la rețeaua americană CNN a cam „prăjit la portofel” televiziunea de știri a familiei Voiculescu. Profitul net raportat de compania Antena 3 SA, care operează licența Antena 3 CNN, a fost de 456.760 euro, în scădere cu 72,4% față de 2021. Cifra de afaceri s-a majorat cu 11,3%, ajungând la 16,6 milioane de euro. 

  • Notă explicativă: La ora redactării acestui articol, nu erau afișate pe site-ul Ministerului Finanțelor bilanțurile companiilor Ridzone Computers, care a operat anul trecut licența televiziunii România TV (anul acesta, licența a trecut pe firma RTV HD SRL), și Clever Business Transilvania, care controlează printre altele, Prima TV și Profit News.

Compania Geopol International, care deține licența televiziunii Realitatea Plus, a raportat o cifră de afaceri de 5.200 euro și un profit net 56.474 euro. Geopol a avut un singur angajat în 2022. Realitatea Plus vinde publicitate prin regia de publicitate DBV Media House, cu afaceri, în 2022, de 5,4 milioane de euro și un profit net de 12.300 euro. 

Aleph, în insolvență, cu datorii de 29,5 milioane de euro

B1 TV Channel, compania care deține licența televiziunii B1 TV, a raportat pierderi de 11.500 euro la afaceri de 3,5 milioane de euro. Pierderi au raportat și companiile ABC Plus Media (-760.000 euro) și Publivol Creativ (-437.000 euro), care dețin Național TV, respectiv Metropola TV.

Aleph Media, firma care operează televiziunea Aleph News, creată de Adrian Sârbu, fostul șef de la PRO TV, a încheiat anul 2022 cu pierderi de 7,94 milioane de euro și datorii 29,5 milioane de euro, la o cifră de afaceri de 1,07 milioane de euro. Compania se află în prezent în insolvență.  

Vezi rezultatele alegerilor prezidențiale – turul 1 și află când este turul al doilea al votului pentru președinție!
 

Urmărește-ne pe Google News