DONEAZĂ ȘI SUSȚINE REDACȚIA
Opinii Acasa | Opinii

Ce nume putea primi inteligența artificială a Guvernului României de 1 Martie? Doar nu un nume de femeie

« Înapoi la articol

Comentarii (36)

Neminem   •   03.03.2023, 06:12

Observ ca site-ul asta modereaza total leftardoid. "Vulgar, jignitor si sexist" de fapt e o redefinire a acestor cuvinte sa insemne "non-leftardoid" si nu reprezinta nici pe departe realitatea. Cuvantul "smiorcăituri" cică ar fi un cuvant vulgar, jignitor sau sexist. 🤣🤣🤣🤣 Asta daca mai voiati dovezi ca stangistii au toate țiglele cazute de pe casa. 🤣🤣🤣🤣 Isi mai permit sa ne si redefineasca cuvinte si sa le cenzureze in functie de ce sufera ei.

milli   •   02.03.2023, 20:43

In plus Maria (robotul) lucreaza deja la ING si este injurata de romani de cativa ani. Poate ca s-ar fi creat confuzie daca Maria isi lua o slujba si la guvern, o fi aceeasi maria, o fi alta? O fi aceeasi Marie cu alta palarie ... :)

milli   •   02.03.2023, 20:19

De la roboti citire: Un AI poate fi programat să răspundă la un nume atât feminin, cât și masculin, dacă acesta a fost configurat astfel. Acest lucru depinde de programarea specifică a AI-ului și de preferințele utilizatorului. În general, AI-urile sunt programate să răspundă la anumite cuvinte sau comenzi, iar numele utilizatorului poate fi inclus în această listă de cuvinte-cheie. Dacă un utilizator preferă să fie adresat cu un anumit nume, indiferent dacă este un nume masculin sau feminin, atunci AI-ul poate fi programat să răspundă la acel nume specific. Este important să rețineți că AI-ul nu are o conștiință sau o identitate personală, deci numele pe care îl folosește pentru a se adresa utilizatorului este pur convențional și nu are nicio legătură cu sexul sau identitatea de gen a utilizatorului.

Neminem   •   02.03.2023, 19:12

Alo, ca femeie nu ma reprezinta deloc smorcaiala asta de "articol". Deci hai sa n-o dam in leftardisme cu iz de labilitate psihica. Chiar imi place ION. Perfect nume. Ion: Atom, moleculă sau grupare de atomi care are un exces de sarcină electrică pozitivă sau negativă. Cu placere. Rog leftistii sa nu vorbeasca in numele tuturor, mai ales in numele tuturor femeilor, ca mai ales in Romania nu reprezentati pe mai nimeni. Penibil.

Sergiu_1978   •   02.03.2023, 12:33

Păi de ce să-i dea nume feminin? ***

Acest comentariu a fost moderat pentru: sexism.

Gandalf_the_Grey   •   02.03.2023, 07:32

Domnul Tolontan, de regulă eram de acord cu domnia-voastră, dar acu' ați direcționat oiștea foarte ieremiesc. Doamna a scris un articol superficial, sexist și de doi bani - găuriți. Nu prea am văzut așa articole aiuristice pe Liby și sper să nu văd curînd. Da, mai comiteți p-acilea :D articole proaste, da' nu superficiale, proaste muncite, nu-mi plac da' s-a lucrat la ele. Pe ăsta îl scria mai bine nepoțica (grupa mare) vecinei mele. Precis. *** Reprezentativitatea femeilor. Bodogănelile despre asta nu rezolvă nimic. Participare, implicare. Convingerea electoratului feminin să voteze femei. Evident, asta trebuie făcută de femeile care doresc să fie alese. Eu, personal, aș prefera să votez o persoană, nu un partid sau listele lor. Dar și aici avem din trecutul recent niște exemple de politicieni-ele care ne-au făcut celebri în lume, mă întrebau foști colegi tunisieni, libanezi, sirieni, filipinezi ori indieni despre Veorica și dumele ei monumentale. Adicătălea, până la urmă e în mâna lor să intre și să urce pe scările politichiei. Zicea unu' care scrie mai bine decât mine, parca Mark Twain, că majoritatea feministelor nu doresc egalitate ci „să se întoarcă roata să le arătăm noi lor”

Gogupintenogu   •   02.03.2023, 06:35

Ohooo, articol beton! Nici că se putea mai bine să vă dați în stambă, doamna ziarista! Dacă faceți cunoștință cu un bărbat și acesta vă spune că se numește Rodica, ieșiți cu el la cină? Cină după modelul american, doar de acolo luați lumină în ultimul timp, nu? Un robot, doi roboți. Să vorbim acum despre cele trei Elene care au trasat mersul României, vreți? Ce bine a fost când conducea Elena Lupescu, curgea lapte și miere la streșini! Veni apoi "duamna" doctor inginer savant de renume mondial care era mai "ciucă" decât orice "Veorică", dar savantă, nene! Nici acu' nu poate nimeni să-i ia titlurile! Eee, ajunserăm mai aproape, la Elena din "fortăreață"! Moaaamăă ce-a făcut și asta! Să vorbim de Ana lu' Pauker? Apoi de "orice om îi e frică de pedeapsă"? De Cati Andronescu ce ziceți? Nu e așa că a fost monumentală propunerea ei cu admitere la facultate fără Bacalaureat? Pfiii ce misogini domne, "n-a vrutără" bărbații "care este" s-o aprobe! Daaa, "nește misogini"! Amintim de Gabi Firea? Amintim de Ligia? Aveți dreptate, doamna! Bărbații "e" porci, sexiști, misogini, nepricopsiți! Uitasem de tanti Ferencz, mă scuzați! Ce bună la suflet e dumneaei, cheamă angajatele primăriei la cafea, nu-i așa doamna ziarista?

    Neminem   •   02.03.2023, 19:15

    Gogupintenogu   •  02.03.2023, 06:35

    Ohooo, articol beton! Nici că se putea mai bine să vă dați în stambă, doamna ziarista! Dacă faceți cunoștință cu un bărbat și acesta vă spune că se numește Rodica, ieșiți cu el la cină? Cină după modelul american, doar de acolo luați lumină în ultimul timp, nu? Un robot, doi roboți. Să vorbim acum despre cele trei Elene care au trasat mersul României, vreți? Ce bine a fost când conducea Elena Lupescu, curgea lapte și miere la streșini! Veni apoi "duamna" doctor inginer savant de renume mondial care era mai "ciucă" decât orice "Veorică", dar savantă, nene! Nici acu' nu poate nimeni să-i ia titlurile! Eee, ajunserăm mai aproape, la Elena din "fortăreață"! Moaaamăă ce-a făcut și asta! Să vorbim de Ana lu' Pauker? Apoi de "orice om îi e frică de pedeapsă"? De Cati Andronescu ce ziceți? Nu e așa că a fost monumentală propunerea ei cu admitere la facultate fără Bacalaureat? Pfiii ce misogini domne, "n-a vrutără" bărbații "care este" s-o aprobe! Daaa, "nește misogini"! Amintim de Gabi Firea? Amintim de Ligia? Aveți dreptate, doamna! Bărbații "e" porci, sexiști, misogini, nepricopsiți! Uitasem de tanti Ferencz, mă scuzați! Ce bună la suflet e dumneaei, cheamă angajatele primăriei la cafea, nu-i așa doamna ziarista?

    Plus ca <> Ca e si un nume popular vechi romanesc, masculin, nu ma deranjeaza ca femeie. Ba e si nume de familie, deci si unele femei se numesc Ion. Loool Imi chiar place ION.

Firmy193   •   02.03.2023, 02:21

Foarte bine ce ai scris; mai scrie; o societate care nu ia în seamă feminismul, merge către masculinitate, rural, trecut, provincial. Trebuie să lăsăm trecutul la o parte dacă vrem să evoluăm. Mulți băieți sunt educați conservatorist și așa rămân. Progresul = feminism (mediu, grijă față de celălalt, sensibilitate, respectarea drepturilor femeilor, egalitate, etc). Mai scrie. Parcă vorbim nișat nu știu cum când feminismul ar trebui să firme norma.

    Neminem   •   03.03.2023, 15:07

    Firmy193   •  02.03.2023, 02:21

    Foarte bine ce ai scris; mai scrie; o societate care nu ia în seamă feminismul, merge către masculinitate, rural, trecut, provincial. Trebuie să lăsăm trecutul la o parte dacă vrem să evoluăm. Mulți băieți sunt educați conservatorist și așa rămân. Progresul = feminism (mediu, grijă față de celălalt, sensibilitate, respectarea drepturilor femeilor, egalitate, etc). Mai scrie. Parcă vorbim nișat nu știu cum când feminismul ar trebui să firme norma.

    Da, ca femeie o să votez sigur cu "băieții" ăia mai "conservatori", adica nu isterici şi sigur nu votez cu egalitarism comunistoid, deci dacă mai scrie femeia asta istericale leftardoide să cereți cote de sex cu forța şi partid unic, că nici femeile n-o să voteze cu ale voastre istericale, oricum le-ați imbrăca voi. Sigur progresul e in istericale de ce l-au numit Ion şi nu Maricica, nu cât de competent e, ce costuri sunt, daca nu cumva colecteaza datele utilizatorilor pe model de securitate artificială a guvernului, evident că istericalele astea de grupa specială premergătoare sunt "progresul". Daca ai IQ 80. 🤣

CRH_RO   •   01.03.2023, 22:58

Articolul asta este exemplul perfect al zicalei neaose "A vorbit si nea Ion ca si el e om". Cand am vazut titlul articolului, am intrat mai mult de curiozitate sa vad daca e scris de o femeie, este. Pana aici nici o problema, problema ar fi ca in loc sa fie focus pe cat a costat robotul ala, daca chiar e ceva de capul lui si nu cumva ii zice lui nenea sefu sa faca cine stie ce tampenie, eventual sa ceara sa faca ceva teste cu el, doamna editor i-a gasit cuiu lu Pepelea din prima, ca il cheama Ion. Nu bag mana in foc, dar foarte probabil ION reprezinta ceva acronime, probabil vine de la Inteligence bla bla. Oricum eu multumesc pentru articol, chiar a fost fun :)

    Cătălin Tolontan   •   01.03.2023, 23:49

    CRH_RO   •  01.03.2023, 22:58

    Articolul asta este exemplul perfect al zicalei neaose "A vorbit si nea Ion ca si el e om". Cand am vazut titlul articolului, am intrat mai mult de curiozitate sa vad daca e scris de o femeie, este. Pana aici nici o problema, problema ar fi ca in loc sa fie focus pe cat a costat robotul ala, daca chiar e ceva de capul lui si nu cumva ii zice lui nenea sefu sa faca cine stie ce tampenie, eventual sa ceara sa faca ceva teste cu el, doamna editor i-a gasit cuiu lu Pepelea din prima, ca il cheama Ion. Nu bag mana in foc, dar foarte probabil ION reprezinta ceva acronime, probabil vine de la Inteligence bla bla. Oricum eu multumesc pentru articol, chiar a fost fun :)

    Este relevant sexul autorului, nu va suparati? Sau religia, etnia, cetatenia?

      Neminem   •   03.03.2023, 14:07

      Cătălin Tolontan   •  01.03.2023, 23:49

      Este relevant sexul autorului, nu va suparati? Sau religia, etnia, cetatenia?

      Da, evident ca e relevant sexul autorului pt că zbierați imediat sexism şi misoginie pe post de contra-argument, ba chiar şi la alte femei zbierați, cum şi-au permis să nu fie reprezentate de smiorcăiturile cu tentă de labilitate psihică din articol. Şi apoi o să vreți cote de sex, dar în loc pe femeie s-o intereseze cât de competent e AI-ul, dacă nu cumva spionează utilizatorii colectând date în loc de guvern, aşa cum a fost prezentat că ar fi vocea noastră în guvern, costurile, etc... femeia e rănită că a fost numit Ion ṣi nu Maricica. Apoi aşa, votez doar barbați, asta ca femeie. 🤣 Am voie?! Nu?! Ion fiind şi nume de familie, deci sunt şi femei ce poartă numele ăsta oricum. Dacă îl numeau neutron, electron, proton era mai bine, nu se supăra autoarea, aşa-i?! Acum să nu-i dau idei, că maine zbiară că e fizica atomică sexistă şi misogină şi cere redenumirea tuturor particulelor: neutrina, electronina, protonina 🤣🤣🤣

      CRH_RO   •   02.03.2023, 18:16

      Cătălin Tolontan   •  01.03.2023, 23:49

      Este relevant sexul autorului, nu va suparati? Sau religia, etnia, cetatenia?

      Sexul persoanei care a scris articolul este relevant din perspectiva posibilei solicitari a unor drepturi/onoruri nemeritate/nejustificate aplicabile doar unei anumite categorii din care face parte si persoana care a facut solicitare. Pentru ca articolul (si comentariile din articol) vizeaza mai mult decat un simplu nume, vizeaza de exemplu ca ar trebui puse in functii persoane mai mult in baza promovarii egalitatii de gen, si nu exclusiv a competentei. Deci daca eu am doua persoane, un posibil primar bun, si o posibila primarita nu atat e buna, sau hetero/gay/trans ar trebui facute demersuri sa fie aleasa o persoana in baza egalitatii de gen, nu a competentei, cel putin asta se intelege din acest articol si din unele comentarii de pe aici. Au existat si exista destule femei/gay/etc persoane deosebite, nu e cazul sa dam nume, si ele au primit recunoasterea bine meritata. Cine se simte nedreptatit si vrea onoruri sa demonstreze ca le si merita si le va primi cu siguranta. Sa ceri ca milogu in baza egalitatii de gen, e mai degraba rusinos. Intre timp am citit si de ce i-au dat numele ION, explicatia numelui e o tampenie piaristica, din partea mea puteau sa ii zica si Tantza, nu m-ar fi deranjat deloc, dar e deranjat activismul asta desantat in care diverse persoane sunt deranjate ca un program a primit o denumire care pare masculina. Cel mai probabil programul ala nu e bun de nimic, dar se face propaganda sa aratam cat de digitalizati suntem noi, in fundu curtii suntem.

      CRH_RO   •   02.03.2023, 13:17

      Cătălin Tolontan   •  01.03.2023, 23:49

      Este relevant sexul autorului, nu va suparati? Sau religia, etnia, cetatenia?

      Sexul persoanei care a scris articolul este relevant din perspectiva posibilei solicitari a unor drepturi nemeritate care sa se aplice (si) persoanei care a facut cererea. Pentru ca articolul (si comentariile din articol) vizeaza mai mult decat un simplu nume, vizeaza de exemplu ca ar trebui puse in functii persoane mai mult in baza promovarii egalitatii de gen, si nu exclusiv a competentei. Deci daca eu am doua persoane, un posibil primar bun, si o posibila primarita nu atat e buna, sau hetero/gay/trans ar trebui facute demersuri sa fie aleasa o persoana in baza egalitatii de gen, nu a competentei, cel putin asta se intelege din acest articol si din unele comentarii de pe aici. Au existat si exista destule femei/gay/etc persoane deosebite, nu e cazul sa dam nume, si ele au primit recunoasterea bine meritata. Cine se simte nedreptatit si vrea onoruri sa demonstreze pe persoana fizica ca le si merita si le va primi cu siguranta. Sa ceri ca milogu in baza egalitatii de gen, e mai degraba rusinos.

      Gandalf_the_Grey   •   02.03.2023, 09:17

      Cătălin Tolontan   •  01.03.2023, 23:49

      Este relevant sexul autorului, nu va suparati? Sau religia, etnia, cetatenia?

      De data asta este. Fiindcă a dus lucrurile în cealaltă extremă. Defect e ăla care vede intenție (rea, sexistă, homofobă, bolșevică, anti-preșpărățească and so on) în orice vorbă ori faptă, chiar când această intenție nu a fost acolo. Hai să rescriem toate cărțile (cum au început anumiți „duomni” cu IQ subunitar) ca să fie corecte politichește, hai să ne facem de râsul istorie cu isteria asta egalitaristă. Puii mei, dacă n-o las pe nevastă-mea să care sacoșile (alea pline, evident) la piață, ce sunt io? cavaler sau sexist? Ai? Să nu pierdem din vedere fondul de dragul formelor. M-am plictisit de tâmpeniile astea cretinoide, și o spun pe șleau chiar dacă o taie cenzorul de serviciu. Suntem bărbați și femei, putem face fiecare dintre noi orice ne duce capu' și/sau mușchii și gata. Să ceri PRIVILEGII pentru că tu ești una ori alta, în funcție de circumstanțe, abia acolo vine defecțiunea. Ai chef să fii primar-femeie, pune-te pe liste, dacă don-patron-de-partid nu vrea, pune-te ca independent și DACĂ O MERIȚI CU ADEVĂRAT o să și ajungi (bine, să acceptăm excepția unui oraș de prin sud :D unde poți ajunge și dacă nu o meriți).

      andrei.v.c   •   02.03.2023, 02:42

      Cătălin Tolontan   •  01.03.2023, 23:49

      Este relevant sexul autorului, nu va suparati? Sau religia, etnia, cetatenia?

      Pai este. Vedeți dumneavoastră, trăim în post modernism. La fel cum este relevant pentru dumneavoastră cate femei primar sunt in Romania, la fel de relevant e și cine a scris textul. Pai ori vrem sa nu mai vedem genul cuiva deloc ori îl vedem tot timpul.

      alemao_romania   •   02.03.2023, 01:10

      Cătălin Tolontan   •  01.03.2023, 23:49

      Este relevant sexul autorului, nu va suparati? Sau religia, etnia, cetatenia?

      A devenit o moda roboteii peste tot. Partea mai putin buna deriva din "inteligenta" acestora. Fereasca Sfântul sa ai o problema pe care robotelul nu o cunoaste. Chiar saptana trecuta am petrecut timp valoros ptr mine cca 30-40 minute in compania inegalabilei Dana, asistentul virtual care nu stia sa-mi faca legatura cu un operator uman. Asa ca voi returna produsele la firma de unde le-am achizitionat pe motiv ca pot si ca asistentul este la nivelul claselor primare. Mda, nu recomand nimanui sa aibe o problema si sa nu poate sa o rezolve ptr ca nu mai exista operatori umani in call center. Idem aceeasi problema anul trecut la o banca, dar na, am "alergat la o agentie" si s-a rezolvat problema. Desigur progresul trebuie sa existe, digitalizarea trebuie facuta, dar nu stilul acesta pompieristic. Nu e de bun augur. Intrebare: Daca digitalizam tot, daca inlocuim peste 80% din personalul uman din uzine, fabrici, banci, magazine va intreb cine mai cumpără produsele si serviciile daca oamenii someaza??? Ca doar robotii nu produc ptr roboti si nici nu s-a auzit ca un robot sa primeasca salariu!!! Nu cumva ne trebuie o legislație in acest sens precum este on Japonia? Din ce stiu de acum 20 de ani, niponii au dat o lege in care robotizarea sa nu inlocuiasca mai mult de 60% din salariați, exact pe motivul de mai sus. Nu mai are cine si cu ce sa cumpere produsele si servicii. Oare putem sa facem ceva cu cap in tara asta???

andrei.v.c   •   01.03.2023, 21:46

genul de articol in care scrii o prostie parand feminista doar pentru ca dupa cand cineva foloseste logica sa critice ce ai scris sa fie acuzat de misoginism.

Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.

Închide
  Close