Circa 7,15 milioane de persoane, la nivel național, au urmărit cel puțin un minut din acest program, în perioada 15 iulie – 13 august 2024 (13 episoade), conform măsurătorilor companiei Kantar Media. Asta înseamnă 41% din universul populației (nu eșantionul, ci universul eșantionat!) pe care se realizează studiul (17,4 milioane de persoane). Un reach foarte bun! 

Precizare: Indicatorul de audiență reach reprezintă numărul de persoane distincte care au urmărit cel puțin un minut un program TV. 

Frământările, chinurile, dramele, disputele, stupizeniile și relațiile de pe insula celor cinci cupluri și zece ispite, promovate într-o campanie agresivă de PR de Antena 1, i-au ținut pe români cu „inima la gură” și la cote înalte de curiozitate (bolnăvicioasă). Cum să nu sufere poporul când Cornel (cine-i Cornel?), văzând imaginile cu logodnica sa Iustina, care și-a făcut de cap la o petrecere, cade la pat lovit de frisoanele trădării? Poporul îl compătimește pe acest Cornel care stă tolănit pe pat, în beznă, și scâncește, strigă și se perpelește de durere, până i se face rău și este dus urgent la medic. Chiar așa, unde oare a fost transportat pentru îngrijire medicală și reanimare, la secția ATI de la Spitalul Sf. Pantelimon? N-are importantă! Audiența să crească și banii din advertising să vină!

Sondajele de audiență arată că cele 13 episoade din perioada amintită au avut o audiență medie (rating) de 729.000 de telespectatori pe minut la nivel național, consum pe telecomandă. (Reality-show-ul se difuzează luni, marți și miercuri, începând cu ora 20:30). Un rating foarte bun. Adică, programul a fost urmărit, în medie, în fiecare minut al difuzării, de 729.000 telespectatori la nivel național.

Precizare: Indicatorul de audiență rating reprezintă numărul mediu de telespectatori pe minut care au urmărit un program TV raportat la numărul persoanelor din universul studiat. (Se poate exprima în procente sau în valori absolute).

Totuși, la nivel național, în aceeași perioadă și la același interval orar, Antena 1 n-a reușit să „bată” Pro TV, care a avut o medie de 874.000 de telespectatori pe minut. „Las Fierbinți” a fost „locomotiva” audienței la Pro TV. Dar „Insula” de la Antena 1 „a zdrobit” restul concurenței: Kanal D (289.000 telespectatori pe minut), România TV (308.000), Antena 3 CNN (173.000) și TVR 1 (97.000 telespectatori pe minut).

Pe 29 iulie, cursa de aur a lui David Popovici (orele 21:44 – 21:48) a fost urmărită la TVR 1 de 710.000 de telespectatori pe minut, la nivel național, conform Pagina de Media. Dar performanța sportivului n-a fost cea mai urmărită de români, „aurul” revenind „înotătorilor” din „bazinul” umplut cu futilități din „insula” Antenei 1, cu un rating de 940.000 de persoane pe minut. Ediția din acea seară (trei ore și jumătate) a avut o medie de 804.000 de telespectatori pe minut, o „dovadă” că acolo se petreceau lucruri palpitante, mult mai importante decât triumful lui Popovici la Paris. Cu siguranță, niciuna din „ispite” și niciun membru al cuplurilor nu-și mai amintesc ce s-a întâmplat atât de important la acea oră pe insulă. Dar de medalia de aur a lui Popovici ne vom aminti în veci… Istoria nu se scrie pe puncte de rating TV.    

Cele mai urmărite episoade din perioada analizată au avut următoarele audiențe la nivel național:

6 august – 868.000 telespectatori / minut

30 iulie – 826.000 telespectatori / minut

29 iulie – 804.000 telespectatori / minut

Cel mai slab episod a fost pe 17 iulie, când ratingul național a fost de 589.000 telespectatori pe minut. Probabil că fanii acestui program își amintesc ce s-a întâmplat atunci pe insulă (nimic!) și de ce audiența a fost atât de scăzută. 

Cine se uită la „Insula iubirii”?

Cele 13 ediții ale programului, difuzate în perioada 15 iulie – 13 august, au fost urmărite în principal de femei. Publicul feminin, la nivel național, a reprezentat 65,7% din totalul audienței (729.000 de persoane/minut – consum pe telecomandă). 

În funcție de vârstă, nucleul dur al audienței a fost constituit din persoane cu vârste între 35 și 44 de ani: 19,7%. Alte grupe de vârstă interesate de „Insula iubirii”:

25 – 34 de ani: 16,3%

45 – 54 de ani: 16,4%

55 – 64 de ani: 12%

18 – 24 de ani: 8%

Persoanele cu vârste de peste 65 ani au avut o cotă de 14,7%. (Cu siguranță, acest public este prezent în fiecare seară la televiziunile de știri, alte „insule ale mizeriei”). Profilul telespectatorilor arată o distribuție echilibrată pe grupele de vârstă, specifică publicului fidel de la Antena 1. 

În funcție de educație, cei mai mulți telespectatorii au studii medii: 45,2%. Persoanele cu studiile superioare au fost prezente pe „insulă” în proporție de 26,6% din totalul audienței, un procent redus față cel înregistrat la televiziunile de știri.

La sfârșitul lunii august, acest sezon din „Insula iubirii” se va încheia. Peste o lună sau două, ar trebui făcut un sondaj de opinie la nivel național (să-l facă institutul lui Marius Pieleanu?), pentru a afla dacă poporul își mai amintește ceva din acest program: nume, situații, replici… Să aflăm din studiu care este locul pe care-l ocupă „Insula iubirii” în „circul” pe care televiziunile îl servesc zilnic poporului și câtă din această afacere este, într-adevăr, o mizerie.  

Urmărește-ne pe Google News