Totuși, analiza pe zile a sondajelor de audiență TV, în perioada 24 februarie – 23 martie 2022, arată că, după o creștere fulminantă a ratingurilor în primele 10 zile de război, acestea au început ușor să scadă începând din 7 martie, dar s-au menținut peste valorile din zilele de pace. S-au plictisit telespectatorii? Au obosit?   

Antena 3 a fost cea mai urmărită televiziune de știri în prima lună de război (24 februarie – 23 martie), având o audiență medie de 336.000 de telespectatori pe minut (toată ziua), conform măsurătorilor Kantar Media. Ratingul a crescut cu 129.000 de persoane față de perioada anterioară (24 ianuarie – 23 februarie), fiind cel mai mare salt de audiență de pe piața TV. Cel mai mare rating zilnic (3,3%) s-a înregistrat pe 27 februarie, când știrea principală a fost despre convoiul de tancuri și blindate rusești care se îndrepta spre Kiev. Din acea zi, ratingul Antenei 3 a început ușor să scadă. 

Jumătate din audiența Antenei 3 (49,8%), în prima lună de război, a fost formată din persoane cu vârste de peste 65 de ani. Este cea mai mare cifră procentuală pe acest segment de vârstă de pe nișa televiziunilor de știri. De altfel, 83% din audiența televiziunii a fost reprezentată de români cu vârste de peste 45 de ani.

România TV s-a situat în apropierea Antenei 3, cu un rating mediu de 313.000 de telespectatori pe minut (toată ziua), în intervalul 24 februarie – 23 martie. A câștigat doar 21.000 de telespectatori față de cele 30 de zile anterioare. În două zile la rând, 26 și 27 martie, România TV a obținut un vârf de audiență de 3%, apoi ratingul zilnic a început să scadă. Persoanele cu vârste de peste 65 de ani au reprezentat nucleul dur al telespectatorilor la România TV: 45,7%. Ponderea femeilor a fost de 52,1%, aproape de Antena 3 (52,6%). La aceste două televiziuni, interesul publicului feminin a fost cel mai ridicat de pe nișa televiziunilor de știri.

Persoanele cu studii superioare au avut o pondere de 16,2% din audiența România TV, cea mai redusă de pe segmentul știrilor TV. 

Digi 24, pe locul trei în topul televiziunilor de știri la nivel național

Digi 24 a ocupat locul al treilea în topul audienței de război pe nișa știrilor, cu o medie de 141.000 de telespectatori pe minut (toată ziua), în creștere cu 79.000 de persoane față de ultimele 30 de zile de pace. Digi 24 a avut a doua creștere de audiență de pe piața TV, după Antena 3. Vârful de audiență la Digi 24 a fost pe 27-28 februarie: 1,6%. Circa 28% din audiența televiziunii a fost formată din persoane cu vârste de 65 de ani. Grupa de vârstă 35-44 de ani a avut o pondere de 18,8%, de departe cea mai mare de pe nișa știrilor. De asemenea, 40% din audiența Digi 24 a fost formată din persoane cu studii superioare, mult mai mare decât la televiziunile concurente.

Realitatea Plus a avut o medie de 111.000 de telespectatori pe minut (creștere cu 30.000), în timp ce B1 TV a înregistrat un rating mediu de 54.000 de persoane la nivel național (creștere cu 16.000). B1 TV a început să piardă „teren” de mai multă vreme pe nișa știrilor. 

Creștere modestă pentru TVR

Televiziunea publică TVR 1 a obținut un rating de 73.000 de telespectatori pe minut (toată ziua), la nivel național, mai mare cu doar 3.000 de persoane decât în zilele de pace. Ratingul TVR 1 a fost mai mic de 4,6 ori față de cel al Antenei 3 și de 11 ori față de Pro TV. 

Marile televiziuni comerciale – Pro TV, Antena 1, Kanal D – au continuat să domine audiențele, deși au înregistrat importante pierderi de telespectatori:

Pro TV – rating: 806.000 telespectatori pe minut, în scădere cu 20.000 de persoane față de perioada 24 ianuarie – 23 februarie;

Antena 1 – rating: 480.000 telespectatori pe minut, în scădere cu 37.000 de persoane;

Kanal D – rating: 374.000 telespectatori pe minut, în scădere cu 49.000 de persoane.

Urmărește-ne pe Google News