DONEAZĂ ȘI SUSȚINE REDACȚIA
Opinii Acasa | Opinii

Decăpușarea școlilor și o întrebare pentru părinți: cum să facem să nu mai plătim pentru educația gratuită a copiilor noștri?

« Înapoi la articol

Comentarii (6)

Gabryella   •   24.12.2023, 23:38

Din clipa in care parintele nu mai pompează bani ,copilul devine marginalizat .

Vrajitoarea   •   03.03.2023, 10:53

Scoala gratuită în România este foarte scumpă. Cumpărăm manuale de Lb. franceza, ba chiar de Limba română, că cele primite de la scoală sunt depășite.....Și nu vorbesc aici de cele 2-3 auxiliare pe obiect!

CK2023   •   02.03.2023, 23:20

Eu am observat urmatoarele: - Pana și învățământul de excelenta e deturnat. Acele centre de excelenta sunt niște simulare (forma fără fond), cu ore care nu se țin, conturi online care nu funcționează sau dau erori etc Fiica mea a participat sapt trecuta la faza locala a olimpiadei de mate - faza locala. Ar fi luat maxim 3 puncte fără pregătire suplimentara (meditații). Din 266 de copii (toți copii de 10 în clasa la mate), nici unul nu a făcut punctajul maxim și doar 40% au reușit sa se califice la faza Judeteana. Din cei 40%, 80% provin din 2 scoli de top. Mai demult, treceam de la faza locala la faza pe județ cu ce lucram la școală. E trist ca acești copii lucrează fff mult, sunt conștiincioși, își fac toate temele și totuși... Când merg la un concurs nu au nici o satisfacție. Nici un profesor nu mai utilizează manualele. Nu știu de ce, pare o cutuma proasta. Copiii lucrează 80% din auxiliare, deși acolo nu prea exista parte teoretica și explicata. Practic nu se mai pune baza în predare și înțelegere, dar se fac exerciții cu heirupul, de multe ori mecanic. Eu personal as interzice toate auxiliarele.

    .ZORRO.   •   03.03.2023, 00:36

    CK2023   •  02.03.2023, 23:20

    Eu am observat urmatoarele: - Pana și învățământul de excelenta e deturnat. Acele centre de excelenta sunt niște simulare (forma fără fond), cu ore care nu se țin, conturi online care nu funcționează sau dau erori etc Fiica mea a participat sapt trecuta la faza locala a olimpiadei de mate - faza locala. Ar fi luat maxim 3 puncte fără pregătire suplimentara (meditații). Din 266 de copii (toți copii de 10 în clasa la mate), nici unul nu a făcut punctajul maxim și doar 40% au reușit sa se califice la faza Judeteana. Din cei 40%, 80% provin din 2 scoli de top. Mai demult, treceam de la faza locala la faza pe județ cu ce lucram la școală. E trist ca acești copii lucrează fff mult, sunt conștiincioși, își fac toate temele și totuși... Când merg la un concurs nu au nici o satisfacție. Nici un profesor nu mai utilizează manualele. Nu știu de ce, pare o cutuma proasta. Copiii lucrează 80% din auxiliare, deși acolo nu prea exista parte teoretica și explicata. Practic nu se mai pune baza în predare și înțelegere, dar se fac exerciții cu heirupul, de multe ori mecanic. Eu personal as interzice toate auxiliarele.

    In primul rand trebuie spus ca banii stransi sunt impartiti intre directori, inspectori, partide/ reprezentanti politici. Din experienta spun urmatoarele: parintii, profesorii/invatatorii si directorii sunt egal vinovati. Parintii findca contribuie aiurea la fonduri si cadouri (eu nu am cotizat, desi nu sunt nici pe departe sarac, iar toti ceilalti parinti se uitau stramb). Profesorii/invatatorii fiindca se complac, stiind traseul banilor; invatatorii/ profesorii nu mai au nici o initiativa in clasa, se bazeaza strict pe ordinea din auxiliare. Directorii sunt cei mai toxici, pt ca patroneaza toate strangerile de fonduri si le distribuie in sus. Da, parintii sunt vaci de muls, iar totul s-a perfectionat in regimul Basescu, cand directorii au inceput sa fie numiti politic. In concluzie, avand in vedere ca sistemul este atat de profund viciat, nu cred ca exista solutii reale. Parintii nemultumiti au solutia scolilor particulare (la care calitatea este in general la fel de slaba ca la scolile de stat) sau home-schooling (dar parintele trebuie sa fie competent si sa aiba timp sa se ocupe de copil, chiar daca copilul face si pregatiri).

    .ZORRO.   •   03.03.2023, 00:20

    CK2023   •  02.03.2023, 23:20

    Eu am observat urmatoarele: - Pana și învățământul de excelenta e deturnat. Acele centre de excelenta sunt niște simulare (forma fără fond), cu ore care nu se țin, conturi online care nu funcționează sau dau erori etc Fiica mea a participat sapt trecuta la faza locala a olimpiadei de mate - faza locala. Ar fi luat maxim 3 puncte fără pregătire suplimentara (meditații). Din 266 de copii (toți copii de 10 în clasa la mate), nici unul nu a făcut punctajul maxim și doar 40% au reușit sa se califice la faza Judeteana. Din cei 40%, 80% provin din 2 scoli de top. Mai demult, treceam de la faza locala la faza pe județ cu ce lucram la școală. E trist ca acești copii lucrează fff mult, sunt conștiincioși, își fac toate temele și totuși... Când merg la un concurs nu au nici o satisfacție. Nici un profesor nu mai utilizează manualele. Nu știu de ce, pare o cutuma proasta. Copiii lucrează 80% din auxiliare, deși acolo nu prea exista parte teoretica și explicata. Practic nu se mai pune baza în predare și înțelegere, dar se fac exerciții cu heirupul, de multe ori mecanic. Eu personal as interzice toate auxiliarele.

    Ai observat foarte bine: centrele de excelenta sunt praf, elevii care le frecventeaza devin de multe ori mai slabi decat colegii lor neexcelenti.

pikpik   •   02.03.2023, 18:03

Deci vreti salarii mårite profesorilor, dar nu si excluderea totalå a cadourilor. Deci ori facem curåtenie in caså, ori bågåm gunoiul sub pres? Ceva despre calitatea invåtåmantului auzim? O reformå ceva? Mda, nu aveti cu cine s-o faceti, atunci trimiteti profesori peste hotare ca så vadå ce inseamnå invåtåmant la nivelul anului 2023. In alte tåri EU nu existå så duci flori , cadouri etc la profesori. Si-ar pierde slujba. indiferent despre tipul de muncå = exclus så primesti ceva, ai salariu.

Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.

Închide
  Close