Un articol condescendent, autosuficient, plin de sofisme și mustind de snobism. Dar autorul lui avea 12 ani în zilele în care se petrece acțiunea filmului, așa că nu poate fi acuzat decât de o modestă înțelegere a ceaușismului, cu tot meniul inclus. El nu știe că în acele zile bucureștenii plângeau pe stradă și în metrou, după ce oameni fuseseră împușcați la Timișoara. Și deci "artista care suferă că trebuie să spună o poezie slugarnică" plânge de fapt din același motiv. Da' e mai greu cu pianu' pe scări, și atunci îl băgăm în lift. Dacă încape. Dacă nu, trecem la Georgescu și la Rusia. Neobservând că dovezile împotriva primului sunt exact reacția isterică a celei de-a doua, prin vocile nervoase ale lui Putin, Dughin și ceilalți, după chixul lui Tiktok Georgeski în alegeri. Și dacă nu și nu, mai putem divaga și hamletiza confuz despre multinaționale sau legionari/comuniști și alte dihotomii. Că până la urmă se leagă ceva, nu? "Ne supra crepidam", bre nea Costi!
Ce raționamente obosite! Oricine poate sufei după o casă, boierească sau nu. Pentru că este casa lui, simplu. Iar faptul că mulți artiști se băteau pentru a interpreta "omagii" nu înseamnă că TOȚI o făceau. Bunăoară, domnul Rebengiuc, nu rețin să-l fi văzut vreodată în astfel de roluri, ca să nu mai spun că vorbim de un film artistic, nu de unul documentar, secvența din final cu actrița care refuză să-și ducă la capăt rolul fiind extrem de emoționantă și sugestivă.
Ați inșirat o grămadă de vorbe goale ca să spuneți nimic cu pretenția că ați comenta, vezi-doamne, un film, dar în realitate faceți politică. Și nici nu este de mirare, probabil că sunteți unul dintre cei care ați face coadă ca să aduceți tovarășului omagii, ba chiar ați da și din coate. Căci despre ipocrizia specifică acelor vremuri pe care o denunță, în fapt, filmul, văd că nimicuța-nimicuța nu spuneți. Nici despre extrem de rara autenticitate și verticalitate. Votăm Călin Georgescu, nu?
"Simplul fapt că filmul lui Mureșanu a devenit pentru unii argument împotriva „proștilor” care sunt nostalgici după Ceaușescu îl transformă într-o unealtă ideologică boantă."
Eu cred ca e taman invers, simplul fapt ca pare a fi o unealta ideologica impotriva favoritilor tai, il face film slab, bont, bleah.
Aha, filmul e prost pentru ca regizorul il foloseste ca sa dea in Georgisti cu mult timp inainte sa fi aparut ala in atentie publica. Cind a fost scris si turnat nici urma de Georgescu in afara de bula lui. Dar na, indoim orice pina se potrivește cu interpretarea proprie.
Aha, filmul e prost pentru ca regizorul il foloseste ca sa dea in Georgisti cu mult timp inainte sa fi aparut ala in atentie publica. Cind a fost scris si turnat nici urma de Georgescu in afara de bula lui. Dar na, indoim orice pina se potrivește cu interpretarea proprie.
La multi ani! Filmul e foarte bun și prezintă realitatea din anul 1989, pe care am trăit-o. Este excelent realizat, din toate punctele de vedere. Paralela cu Georgescu e forțată. Ce are s.la cu prefectura :)
Nici mie nu mi-a plăcut deloc. Deși a câștigat 14 premii. Am văzut în acest film un popor de depresivi, de idioți și de căcăcioși. Cu excepția jocului lui Mihai Călin, Adrian Văncică și a lui Gabriel Radu, nu mi-a plăcut nimic. L-am văzut până la final pentru că a insistat nevastă-mea. Se răsucește în pământ Geo Saizescu ca elicopterul când vede, de acolo de sus unde e acum, ce porcării de comedii (refuz să scriu "românești") ne-au inundat ecranele. La mulți ani, d-le Costi Rogozanu!
Cel putin privind filmul sunt in asentimentul lui Costi / ca unul care a trait tineretea in epoca si a participat la Revolutie, filmul mi s-a parut slab.
H.Troleanu • 02.01.2025, 02:15
Un articol condescendent, autosuficient, plin de sofisme și mustind de snobism. Dar autorul lui avea 12 ani în zilele în care se petrece acțiunea filmului, așa că nu poate fi acuzat decât de o modestă înțelegere a ceaușismului, cu tot meniul inclus. El nu știe că în acele zile bucureștenii plângeau pe stradă și în metrou, după ce oameni fuseseră împușcați la Timișoara. Și deci "artista care suferă că trebuie să spună o poezie slugarnică" plânge de fapt din același motiv. Da' e mai greu cu pianu' pe scări, și atunci îl băgăm în lift. Dacă încape. Dacă nu, trecem la Georgescu și la Rusia. Neobservând că dovezile împotriva primului sunt exact reacția isterică a celei de-a doua, prin vocile nervoase ale lui Putin, Dughin și ceilalți, după chixul lui Tiktok Georgeski în alegeri. Și dacă nu și nu, mai putem divaga și hamletiza confuz despre multinaționale sau legionari/comuniști și alte dihotomii. Că până la urmă se leagă ceva, nu? "Ne supra crepidam", bre nea Costi!
Rintintin • 01.01.2025, 23:26
Ce raționamente obosite! Oricine poate sufei după o casă, boierească sau nu. Pentru că este casa lui, simplu. Iar faptul că mulți artiști se băteau pentru a interpreta "omagii" nu înseamnă că TOȚI o făceau. Bunăoară, domnul Rebengiuc, nu rețin să-l fi văzut vreodată în astfel de roluri, ca să nu mai spun că vorbim de un film artistic, nu de unul documentar, secvența din final cu actrița care refuză să-și ducă la capăt rolul fiind extrem de emoționantă și sugestivă. Ați inșirat o grămadă de vorbe goale ca să spuneți nimic cu pretenția că ați comenta, vezi-doamne, un film, dar în realitate faceți politică. Și nici nu este de mirare, probabil că sunteți unul dintre cei care ați face coadă ca să aduceți tovarășului omagii, ba chiar ați da și din coate. Căci despre ipocrizia specifică acelor vremuri pe care o denunță, în fapt, filmul, văd că nimicuța-nimicuța nu spuneți. Nici despre extrem de rara autenticitate și verticalitate. Votăm Călin Georgescu, nu?
DanielNuPreaFericitul • 01.01.2025, 23:06
Chiar sunt curios ce parere are autorul articolului despre filmul "Metronom"....
DanM • 01.01.2025, 13:03
Sincer, filmul e bun. Articolul este un Bada, bada, Bada, Bada. Și atât!!!
unfake • 01.01.2025, 11:00
"Simplul fapt că filmul lui Mureșanu a devenit pentru unii argument împotriva „proștilor” care sunt nostalgici după Ceaușescu îl transformă într-o unealtă ideologică boantă." Eu cred ca e taman invers, simplul fapt ca pare a fi o unealta ideologica impotriva favoritilor tai, il face film slab, bont, bleah.
journo • 31.12.2024, 22:58
Aha, filmul e prost pentru ca regizorul il foloseste ca sa dea in Georgisti cu mult timp inainte sa fi aparut ala in atentie publica. Cind a fost scris si turnat nici urma de Georgescu in afara de bula lui. Dar na, indoim orice pina se potrivește cu interpretarea proprie.
GoguDemagogu • 01.01.2025, 11:15
journo • 31.12.2024, 22:58
Aha, filmul e prost pentru ca regizorul il foloseste ca sa dea in Georgisti cu mult timp inainte sa fi aparut ala in atentie publica. Cind a fost scris si turnat nici urma de Georgescu in afara de bula lui. Dar na, indoim orice pina se potrivește cu interpretarea proprie.
La multi ani! Filmul e foarte bun și prezintă realitatea din anul 1989, pe care am trăit-o. Este excelent realizat, din toate punctele de vedere. Paralela cu Georgescu e forțată. Ce are s.la cu prefectura :)
mapop971 • 31.12.2024, 21:48
Nici mie nu mi-a plăcut deloc. Deși a câștigat 14 premii. Am văzut în acest film un popor de depresivi, de idioți și de căcăcioși. Cu excepția jocului lui Mihai Călin, Adrian Văncică și a lui Gabriel Radu, nu mi-a plăcut nimic. L-am văzut până la final pentru că a insistat nevastă-mea. Se răsucește în pământ Geo Saizescu ca elicopterul când vede, de acolo de sus unde e acum, ce porcării de comedii (refuz să scriu "românești") ne-au inundat ecranele. La mulți ani, d-le Costi Rogozanu!
Realist2023 • 31.12.2024, 19:33
Cel putin privind filmul sunt in asentimentul lui Costi / ca unul care a trait tineretea in epoca si a participat la Revolutie, filmul mi s-a parut slab.
Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.